Του Νικόλαου-Νεκτάριου Δημητρά,
1471: Διεξάγεται η μάχη του Barnet, μια από τις πιο αποφασιστικές μάχες του επονομαζόμενου «Πολέμου των Ρόδων». Από την μία πλευρά βρισκόταν ο Οίκος των York και από την αντίθετη ο Οίκος των Lancaster. O Εδουάρδος Δ’, ο αρχηγός του Οίκου των York, παρέταξε τις δυνάμεις του (περίπου 7.000-15.000 άνδρες) και πολέμησε αμυντικά. Κατά αυτόν τον τρόπο επικράτησε του αντιπάλου του, Richard Neville, κόμη του Warwick, με λιγοστές απώλειες. Ο Οίκος των Lancaster είχε σχεδόν διπλάσια δύναμη και ο Richard Neville ήταν ένας ικανότατος ηγέτης, ο οποίος είχε πολλές πολιτικές και στρατιωτικές νίκες εναντίον των York. Ωστόσο, στη συγκεκριμένη μάχη δεν έδρασε τόσο στρατηγικά και συνεπώς ηττήθηκε. Η μάχη ξεκίνησε στις 4 το πρωί, με ρίψεις οβίδων και βελών. Στη συνέχεια, ξέσπασαν μάχες σώμα με σώμα, παρότι η πρωινή ομίχλη ήταν οξεία, γεγονός που δυσκόλευε τις δύο ομάδες να συγκεντρωθούν στη μάχη. Επίσης, η ομίχλη έδωσε την ευκαιρία και για τους δύο στρατούς να υπερφαλαγγίσουν ο ένας τον άλλον, ευκαιρία που αξιοποίησε πρώτα ο Οίκος των Lancaster. Γι’ αυτό, φαινόταν αρχικά ότι την μάχη επρόκειτο να την νικήσουν οι Lancaster. Μάλιστα, πολλοί άνδρες των Lancaster έφτασαν στο Λονδίνο και διακήρυξαν πως ο Οίκος των York ηττήθηκε, κάτι που στη συνέχεια δεν επιβεβαιώθηκε. Η μάχη διήρκεσε περίπου δύο με τρεις ώρες. Τελείωσε οριστικά, όταν καθάρισε η ομίχλη το πρωί και περίπου 10.000 άνδρες του οίκου των Lancaster κείτονταν νεκροί στο πεδίο της μάχης.
1927: Το πρώτο αυτοκίνητο μάρκας Volvo βγαίνει από το εργοστάσιο στον δρόμο. Το εργοστάσιο του Gothenburg στην δυτική ακτή της Σουηδίας, άνοιξε τις πύλες του με το αυτοκίνητο του οποίου το επίσημο όνομα ήταν ÖV4. Οδηγός του ήταν ο μάνατζερ πωλήσεων του εργοστασίου. Το όχημα είχε μικρή μηχανή και ως εκ τούτου και ιπποδύναμη, ενώ το ψευδώνυμο του οχήματος ήταν “Jacob”. Γενικά, δεν είχε εμπορική επιτυχία ως μοντέλο, καθώς μόλις 3.000 αμάξια του είδους του πωλήθηκαν. Η πραγματική επιτυχία της εταιρείας ήρθε πολύ αργότερα, το 1944, όταν εξέδωσε το μοντέλο PV444 και το παρουσίασε σε έκθεση. Το ψευδώνυμό του ήταν “Little Volvo” και χάρη σε αυτό, η εταιρεία Volvo απέκτησε διεθνή φήμη. Σε αντίθεση με το ÖV4, το PV444 είχε πολλαπλάσια επιτυχία, αφού μέσα σε δύο βδομάδες έγιναν περίπου 2.300 παραγγελίες PV444, λίγο λιγότερα από όσα ÖV4 είχαν πωληθεί συνολικά.
1981: Το διαστημικό λεωφορείο Columbia 1 επιστρέφει στη γη. Αποτελούσε το πρώτο σκάφος που ανήκε στον στόλο των διαστημικών λεωφορείων της NASA, που πέταξαν στο διάστημα και στην συνέχεια τέθηκαν σε τροχιά γύρω από την Γη. Είχε εκτοξευθεί για πρώτη φορά στις 12 Απριλίου, από τον διαστημικό σταθμό Kennedy, για την αποστολή STS-1. Σκοπός της ήταν η εκτόξευση του επανδρωμένου διαστημικού λεωφορείου και η ασφαλής επιστροφή του πληρώματος στην Γη. Επέστρεψε κατά την εν λόγω ημερομηνία, ολοκληρώνοντας έτσι την αποστολή, παρά τις πολλές ανωμαλίες που προέκυψαν κατά τη διάρκειά της. Απείχε από το έδαφος της Γης για 54.5 ώρες μετά την εκτόξευσή του, και μέσα σε αυτές τις ώρες αιωρούνταν γύρω από την τροχιά της 36 φορές. Μετέφερε πλήρωμα δύο ανθρώπων, τον διοικητή της αποστολής John W. Young και τον πιλότο Robert L. Crippen. Ήταν η πρώτη επανδρωμένη πτήση στο διάστημα από το 1975.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
- Britnell, Richard. Country Politics. The Closing of the Middle Ages: England, 1471–1529. Blackwell Publishers, Oxford, 1997.
- Brooke, Richard. The Field of the Battle of Barnet. Visits to Fields of Battle, in England, of the Fifteenth Century: To which are Added Some Miscellaneous Tracts and Papers Upon Archaeological Subjects. John Russell Smith, London, 1857.
- Burne, Alfred . The Battle of Barnet, April 14th, 1471. The Battlefields of England. Methuen and Company, London, 1950.
- Carpenter, Christine. The Wars of the Roses: Politics and the Constitution in England, c. 1437–1509. Cambridge Medieval Textbooks. Cambridge University Press, Cambridge, 2002.
- Our Heritage, Volvocars.com, διαθέσιμο εδώ
- Looking back – stories from the archive, Volvogroup.com, διαθέσιμο εδώ
- Young, John W.; Crippen, Robert L. (October 1981). Columbia‘s Astronauts’ Own Story: Our Phenomenal First Flight. National Geographic. Washington, Vol. 160.
- NASA- STS-1, Nasa.gov, διαθέσιμο εδώ
- Passing in silence, passing in shadows, The Space Review, διαθέσιμο εδώ