17.6 C
Athens
Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΜικρά Καθημερινά4 φορές που το Euphoria απέδειξε πως έχει κυριεύσει τις ζωές μας

4 φορές που το Euphoria απέδειξε πως έχει κυριεύσει τις ζωές μας


Της Λυδίας Κούβαρου,

Με το συγκλονιστικό τέλος της δεύτερης σεζόν της σειράς Euphoria, και ειδικά μετά την υπερφόρτωση του ηλεκτρονικού καναλιού HBO Max, που την προβάλλει, από τηλεθεατές που περίμεναν για το τελευταίο επεισόδιο, οι φανατικοί της σειράς έχουμε πολλά να σκεφτούμε. Είναι και μια ευκαιρία, όμως, στην τεράστια αναμονή που έχουμε μπροστά μας, μέχρι την παραγωγή της τρίτης σεζόν, να κάνουμε μια αναδρομή σε όλα τα trends που έφερε η σειρά σε όλες τις πλατφόρμες social media.

1.Θεωρίες Θαυμαστών

Το Reddit είναι γνωστό για το πάτημα που δίνει σε απλούς ανθρώπους να συζητήσουν μεταξύ τους για θέματα που τους ενδιαφέρουν, και πόσο μάλλον για σειρές. Το tag euphoria διαθέτει πάνω 20+ διαφορετικά forumηλαδή ανοικτές συζητήσεις), με συνολικό αριθμό μελών κοντά στο ένα εκατομμύριο. Οι συμμετέχοντες έχουν δημιουργήσει podcast και συνδέσμους στο Discord, για να αναλύουν μεταξύ τους τις θεωρίες τους σχετικά με τα «κρυμμένα μηνύματα», τις αλληγορικές σκηνές και τα πρόσωπα που εμφανίζονται. Το ενδιαφέρον σενάριο της σειράς, μαζί με την περίεργη χρονική γραμμή που ακολουθείται και τους εξαιρετικά περίπλοκους συναισθηματικά χαρακτήρες, επιτρέπουν στους τηλεθεατές να σκεφτούν conspiracy theories και να τις ανταλλάσσουν με παρόμοια παρατηρητικούς fans.

2.Memes

Πηγή Εικόνας: Ahseeit.com

Το ατελείωτο κλάμα και τα βαριά θέματα που προβάλλονται στη σειρά «γιατρεύονται» με τα ατελείωτα memes που δημιουργήθηκαν τον τελευταίο χρόνο, και ειδικά μετά την πρεμιέρα της δεύτερης σεζόν. Twitter και TikTok (με 25 εκ. βιντεάκια στο TikTok και περίπου άλλα τόσα Tweets αντίστοιχα) έχουν γεμίσει με κλιπάκια ή απομονωμένες φράσεις από κομβικές στιγμές της σειράς, δημιουργώντας μια θάλασσα από #euphoria_memes. Οι fans διακωμωδούν τις αποφάσεις των χαρακτήρων και τις σκηνές που τους έκαναν εντύπωση. Ακόμα και ο ίδιος ο σεναριογράφος/σκηνοθέτης, Sam Levinson, έχει αναφερθεί πάρα πολλές φορές για την επιλογή του να spoiler alert σκοτώσει κάποιους χαρακτήρες ή να τους κάνει ζευγάρι. Hashtag όπως #Euphoria High δείχνουν τον τρόπο που αντιλαμβάνονται τη μόδα οι φαν της σειράς

3.Μόδα

Παρά τα αμφιλεγόμενα ζητήματα αισθητικά το Euphoria έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον όλων των τηλεθεατών. Η σειρά έχει καταφέρει να βρεθεί υποψήφια για πάρα πολλά βραβεία και ένα απ’ αυτά το οφείλει στην σχεδιάστρια κοστουμιών, Heidi Bivens. Ο τρόπος που ντύνεται ο κάθε ηθοποιός είναι εξαιρετικά σημαντικός. Η Heidi έχει καταφέρει να μεταδώσει την αγάπη της για τη μόδα και σε όλους τους fans της σειράς. Τα social media έχουν γεμίσει με σύνολα εμπνευσμένα από τη σειρά, με πάρα πολύ κόσμο να συνδυάζει ρούχα με βάση τον αγαπημένο τους χαρακτήρα ή σκηνή. Το #euphoria high, με πάνω από 41 εκατομμύρια διαφορετικά βιντεάκια, μόνο στο TikTok, δίνει την καλλιτεχνική ευχέρεια στον καθένα να δημιουργήσει σύνολα σαν να βρίσκεται στη σειρά. Το γεγονός ότι όλοι οι ηθοποιοί έχουν συνεργαστεί με μεγάλους οίκους μόδας και συμμετέχουν ενεργά στις καμπάνιες τους δείχνει το πόσο μεγάλη επιρροή έχει η σειρά (βλ. το χαμό που έγινε στην εβδομάδα μόδας στο Παρίσι, όταν εμφανίστηκε ο Jacob Elordi για να παρακολουθήσει τo show του YSL).

4.Make up

Πηγή Εικόνας: Hannah’s Guide to Adulting

Το Euphoria, ακόμα και όταν ξεκίνησε να προβάλλεται στην αμερικανική τηλεόραση, έγινε γνωστό για το δημιουργικό και πρωτοποριακό του μακιγιάζ. Τα καταπληκτικά make up looks που δημιούργησε σε όλα τα επεισόδια η υπεύθυνη Doniella Davy έχουν προκαλέσει σάλο. Αυτό ήταν και το σήμα κατατεθέν της σειράς, μιας και στην κεντρική αφίσα απεικονίζεται η ηθοποιός Zendaya με το χαρακτηριστικό μωβ φως και το glitter κάτω από τα μάτια. Ο κάθε χαρακτήρας βαφόταν με τέτοιο τρόπο, ώστε να αναδεικνύεται ο χαρακτήρας του και αντίστοιχα με κύριο χρώμα αυτό που του αποδίδεται από τον σεναριογράφο και τον αντιπροσωπεύει ναι, ακόμα και το χρώμα είναι σημαντικό. Η χρήση μικρών αυτοκόλλητων διαμαντιών και πολύχρωμων σκιών και eyeliner έχουν αλλάξει ριζικά τον τρόπο που βλέπουμε το make up. Μετά το ξέσπασμα της πανδημίας ο κόσμος επιθυμεί έντονες εμφανίσεις, και οι συνδυασμοί του Εuphoria είναι, το λιγότερο, μαγνητικοί. Στο Instagram και στο TikTok είναι αμέτρητο το περιεχόμενο (πάνω από μισό εκατομμύριο εικόνες και 2 δις βιντεάκια) που δημιουργείται, με το κάθε άτομο να δίνει τη δική του πινελιά εκκεντρικότητας στον τρόπο που κάνει το make up του.

Αυτοί είναι μόνο 4 από τους πολλούς λόγους που αναδεικνύουν πόσο influential είναι το Euphoria. Η λίστα θα μπορούσε να είναι ατελείωτη. Από την καταπληκτική μουσική, που έχει δημιουργήσει ο Labrinth, μέχρι τη σκηνοθεσία, που αποτελεί ωδή σε γνωστά έργα τέχνης, όλα αποτελούν ακόμα ένα σημείο που καθιστά τη σειρά πολυαγαπημένη από το κοινό της (περίπου 7 εκατομμύρια ακόλουθοι στην επίσημη σελίδα στο Instagram). Ίσως είναι και υπεραρκετοί οι 4. Όταν μια σειρά καταφέρνει να «ρίξει» τον πάροχο/κανάλι που την προβάλει λόγω του υπέρογκου αριθμού τηλεθεατών που την «στρίμαραν» ταυτόχροναδεν μπορεί παρά να σημαίνει πως έχει έρθει για να μείνει. Ούτως ή άλλως δεν έχει ονομαστεί αδίκως η πιο πολυσυζητημένη σειρά της δεκαετίας στο Τwitter.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • “Crying? Laughing? These “Euphoria” Season 2 memes will make you feel it all”, Mashable, διαθέσιμο εδώ
  • “Euphoria is back for season 2 and setting new trends”, Mancunion, διαθέσιμο εδώ
  • “Euphoria Season 2 Beauty Trends”, Byrdie, διαθέσιμο εδώ
  • “Euphoria has reportedly become the most tweeted about show of the decade”, Collider, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Λυδία Κούβαρου
Λυδία Κούβαρου
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Είναι 22 χρονών και σπουδάζει Πολιτικές Επιστήμες στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Όταν δεν ασχολείται με την πολιτική, τα κοινωνικά ζητήματα και τον εθελοντισμό περνάει πολλές ώρες βλέποντας σειρές, ταινίες και Tik Tok. Εκτός των παραπάνω, της αρέσει η ζωγραφική, η γυμναστική, να μαθαίνει ξένες γλώσσες και να κάνει τους άλλους να χαμογελούν.