13.7 C
Athens
Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΗ εκμετάλλευση των νέων στον βωμό της επιχειρηματικότητας

Η εκμετάλλευση των νέων στον βωμό της επιχειρηματικότητας


Του Θάνου Σουλελέ,

Τα τελευταία 20 χρόνια, η νεανική επιχειρηματικότητα έχει φτάσει στα πιο υψηλά επίπεδα της σύγχρονης Ιστορίας του πλανήτη. Σε αυτό το φαινόμενο, έχουν συνεισφέρει 2 παράγοντες κατά κύριο λόγο. Αρχικά, η ανάπτυξη του ίντερνετ, που έδωσε τη δυνατότητα σε όλους να μορφωθούν και να λάβουν γνώσεις εύκολα και γρήγορα, χωρίς να χρειάζεται να έρθουν πότε σε πραγματική επαφή με άλλους ανθρώπους που έχουν γνώσεις στον ίδιο τομέα. Ο δεύτερος παράγοντας είναι, φυσικά, η οικονομική κρίση που συγκλόνισε τον πλανήτη, με πολλές χώρες, ανάμεσα σε αυτές και η Ελλάδα, να ταλανίζονται ακόμη. Με αυτά τα νέα δεδομένα, πολλά άτομα προσπάθησαν να αναπτύξουν νέες επιχειρηματικές ιδέες και να βρουν να καλύψουν κάθε κενό που υπήρχε στην αγορά.

Όμως, ενώ αυτή η ανάπτυξη και η τάση των νέων να δουλεύουν περισσότερο για να καταφέρουν το κάτι παραπάνω στη ζωή τους φαντάζει ιδανική, πολλές εταιρείες βρήκαν τρόπους να σφετεριστούν τον κόπο τους για τη δική τους ανάπτυξη προσφέροντας πενιχρά κέρδη στα άτομα που πραγματικά δούλεψαν πάνω σε νέα επικερδή project, λαμβάνοντας οι ίδιες το μεγαλύτερο κομμάτι των κερδών.

Για να γίνουν τα πράγματα πιο σαφή και κατανοητά, θα δώσουμε ένα παράδειγμα από την ελληνική αγορά, στην οποία όλοι όσοι ζούμε σε αυτό το κράτος ξέρουμε πόσο αναξιοκρατία υπάρχει και ότι τις περισσότερες φορές, δεν θα ανταμειφθούμε για την πραγματική αξία της δουλειάς μας.

Πηγή εικόνας: epohi.gr

Πριν λίγες μέρες, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα δημιούργησε έναν «διαγωνισμό», ο οποίος τρέχει ακόμη, στοχεύοντας στους νέους με ταλέντο στο graphic designing, ζητώντας από αυτούς να σχεδιάσουν τη νέα τους καμπάνια και να την αποστείλουν στην εταιρεία. Φυσικά, υπάρχει και μεγάλο χρηματικό έπαθλο, το όποιο ίσως είναι ακόμα πιο αισχρό από το γεγονός πως μια πολυεθνική με εκατομμύρια κέρδη στην Ελλάδα και τεράστιους τζίρους σε παγκόσμιο επίπεδο ζητάει από εκατοντάδες άτομα να εργαστούν δωρεάν και να δημιουργήσουν μια καμπάνια, που αν πληρωνόταν ένας επαγγελματίας του χώρου, η αμοιβή του θα ήταν ένα πενταψήφιο νούμερο, χωρίς να υπολογίζονται τα λεφτά και τα έξοδα της υπόλοιπης ομάδας του.

Πιο αναλυτικά, υπάρχει έπαθλο για την πρώτη θέση του διαγωνισμού αλλά και για τη δεύτερη θέση. Ο νικητής θα λάβει, αρχικά, έναν εκτυπωτή σύγχρονης τεχνολογίας με τιμή πώλησης στα 1.000 ευρώ, αλλά με πραγματικό κόστος κατασκευής περίπου στα 100 ευρώ. Απεριόριστα λεπτά και δωρεάν δεδομένα για έναν χρόνο. Τέλος, το μεγάλο δώρο που είναι 2 μήνες πρακτική άσκηση, φυσικά, αμισθί. Όποιος τώρα κατακτήσει τη δεύτερη θέση, θα κερδίσει απλά δυο μήνες πρακτικής άσκησης.

Πλέον, χωρίς ίχνος αισθήματος κοινωνικής ευθύνης ανακοινώνεται ως βραβείο η προσφορά δωρεάν εργασίας. Το μήνυμα που λαμβάνω εγώ προσωπικά είναι ότι μια μεγάλη πολυεθνική μού κάνει χάρη που θα δουλεύω 8 ώρες, μπορεί και περισσότερο κάθε μέρα, χωρίς να αμείβομαι ούτε με ένα ευρώ. Είναι τιμή να βάλει ένας νέος ότι δούλεψε 2 μήνες δωρεάν σε μια μεγάλη εταιρεία, γιατί μόνο έτσι θα εκπαιδευτεί αποτελεσματικά, αφού όλοι ξέρουν ότι το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα είναι τουλάχιστον ακατάλληλο για να προετοιμάσει έναν νέο για την αγορά εργασίας.

Πηγή εικόνας: pinterest.com

Το πιο θλιβερό είναι ότι τέτοιοι διαγωνισμοί δεν αποτελούν μεμονωμένα θλιβερά περιστατικά, αλλά μια θλιβερή επαναλαμβανόμενη πράξη σε όλους τους κλάδους της οικονομίας. Το ακόμα πιο στενόχωρο, όμως, είναι ότι ο διαγωνισμός αυτός, όπως και άλλοι τόσοι του είδους του, θα έχει τεράστια επιτυχία, γιατί όσοι ζούμε στη χώρα του 73% ποσοστού ανεργίας σε πτυχιούχους τριτοβάθμιας 25-34, σύμφωνα με τον ΟΟΑΣΑ, γνωρίζουμε ότι αυτοί οι διαγωνισμοί και η προσφορά των υπηρεσιών μας δωρεάν αποτελούν ευκαιρία, ώστε να λύσουμε το πρόβλημα επιβίωσής μας.

Αν κάποια εταιρεία πραγματικά ενδιαφέρεται για τη δημιουργική ανάπτυξη των ταλέντων των νέων, μπορεί να πληρώσει με πραγματικά χρήματα τη δουλειά τους και να τους εκπαιδεύσει κατά τη διάρκεια της πρακτικής, διότι από αυτήν την εκπαίδευση πάλι η ίδια θα βγει κερδισμένη, καθώς η σωστή εκπαίδευση του προσωπικού προσφέρει καλύτερη εμπειρία στους πελάτες.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΗΓΗ

  • Πανεπιστήμια – Πολλοί σπουδάζουν όμως λίγοι παίρνουν πτυχίο – Υψηλή ανεργία και χαμηλές αποδοχές για τους πτυχιούχους, tanea.gr, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Θάνος Σουλελές
Θάνος Σουλελές
Είναι Απόφοιτος του τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστήμιου Πατρών με εργασιακή εμπειρία ως HR specialist. Πλέον εργάζεται ως Σύμβουλος Επιχειρήσεων και ετοιμάζεται για τις Μεταπτυχιακές του σπουδές στο HR. Ο αθλητισμός και οι κοινωνικές δράσεις είναι ένα από τα βασικά κομμάτια της καθημερινότητας του.