Του Άρη Κατσίδη,
Μέσα στην εβδομάδα που η γνωστή κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Nio παρουσίασε το τελευταίο της χρονικά ηλεκτροκίνητο αμάξι που θα είναι ικανό ανταγωνιστεί την Tesla, ο κινεζικός κολοσσός τεχνολογίας Huawei που είναι γνωστός τοις πάσι για προϊόντα τεχνολογίας του και ειδικά τα κινητά του, έκανε γνωστό ότι θα κατασκευάσει οχήματα σε συνεργασία με αυτοκινητοβιομηχανίες που κατέχουν ήδη τεχνογνωσίες, όπως η αυτόνομη οδήγηση. Μάλιστα, δε δίστασε να δηλώσει ότι τα αυτοκίνητα που πρόκειται να φέρουν την υπογραφή της θα είναι καλύτερα του Tesla Model Y.
Το πρώτο αυτοκίνητο με το λειτουργικό σύστημα HarmonyOS της Huawei θα είναι το Aito M5, ένα όχημα που θα λειτουργεί τόσο με ηλεκτρισμό όσο και με βενζίνη, σύμφωνα με τις δηλώσεις του διευθυντή και διευθύνοντα συμβούλου του καταναλωτικού ομίλου της Huawei, Richard Yu, στην εκδήλωση παρουσίασης, με τις παραγγελίες να είναι προγραμματισμένες να ξεκινήσουν γύρω στις 20 Φεβρουαρίου του ερχόμενου έτους.
Ακόμα, έγινε γνωστή η τιμή αγοράς του συγκεκριμένου μοντέλου. Έτσι, η τιμή του, μετά από επιδότηση, στην Κίνα ξεκινά από τα 250.000 γουάν, περίπου 34.675 ευρώ, πράγμα που σημαίνει ότι είναι λίγο πιο φθηνό από το Tesla Model Y, το οποίο κοστίζει 280.752 γουάν στην Κίνα, δηλαδή περίπου 38.940 ευρώ.
Το Aito M5 θα είναι το πρώτο μοντέλο υπό το brand της Aito, το οποίο όνομα μεταφράζεται ως «προσθήκη ευφυΐας στο αυτοκίνητο». Η Aito αποτελεί μέρος της αυτοκινητοβιομηχανίας Seres, η οποία και στο παρελθόν είχε χρησιμοποιήσει τα εξαρτήματα και τις εφαρμογές της Huawei, ο κινεζικός, όμως, κολοσσός δεν είχε ανατευτεί μέχρι πρότινος στον σχεδιασμό των αυτοκινήτων, κάτι που αναμένεται να πραγματοποιηθεί άμεσα. Η ενσωμάτωση του λογισμικού HarmonyOS στα αυτοκίνητα της Seres στην Κίνα, είναι πολύ σημαντική, αφού πολλές startups παγκοσμίως θέλουν να συνδυάσουν τα smartphones με τα αυτοκίνητα για να υπάρχει αλληλεπίδραση της τεχνολογίας, κυρίως, με τις δυνατότητες infotainment που προσφέρονται σε ένα αμάξι. Άλλη μια ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα πληροφορία που γνωστοποίησε η εταιρεία είναι ότι το smartwatch της Huawei έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί ως κλειδί για το Aito M5.
Υπενθυμίζουμε ότι η Huawei λάνσαρε το λογισμικό HarmonyOS το 2019, όταν ο τότε πρόεδρος των Η.Π.Α., Ντόναλντ Τραμπ, είχε βάλει τον κινεζικό κολοσσό τεχνολογίας μαζί με άλλες εταιρείες στη μαύρη λίστα. Αυτό αποτέλεσε και τον λόγο που η Huawei σταμάτησε τη συνεργασία της με την Google και ανέπτυξε περαιτέρω τόσο το δικό της λογισμικό όσο και τις αντίστοιχες με τις Google εφαρμογές, κάτι που βέβαια είχε ξεκινήσει ήδη από το 2016.
Αναμένουμε, λοιπόν, το νέο όχημα της Huawei με ιδιαίτερη ανυπομονησία, ακούγοντας και τις ανακοινώσεις της εταιρείας, η οποία φαίνεται να έχει ανεβάσει ήδη τον πήχη πολύ ψηλά.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
- Huawei enters China’s electric car race in competition with Tesla, cnbc.com, διαθέσιμο εδώ