17.6 C
Athens
Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠολιτισμός“Primal Fear” (1996): Ύποπτος για δολοφονία

“Primal Fear” (1996): Ύποπτος για δολοφονία


Της Ελένης Κόρου,

Ένας αρχιεπίσκοπος βρίσκεται δολοφονημένος και ο μόνος ύποπτος που έχει η αστυνομία είναι ένα 19χρονο αγόρι που παραμιλά και έχει τα χέρια του λερωμένα με αίμα. Ο ύποπτος ονομάζεται Aaron και είναι ένας από τους προστατευόμενους του αρχιεπίσκοπου, αλλά το αθώο πρόσωπό του δημιουργεί αμφιβολίες για την ενοχή του.  Η υπόθεση μετατρέπεται σε άγιο δισκοπότηρο για τους δικηγόρους, καθώς η διαλεύκανσή της είναι ικανή να ανυψώσει, αλλά και να καταστρέψει καριέρες.

Την υπεράσπιση του νέου αναλαμβάνει pro bono ο φιλόδοξος δικηγόρος Martin Vail, τον οποίο ενσαρκώνει ο Richard Gere. Kατήγορος αναλαμβάνει η Janet Venable, υποδυόμενη από την Laura Linney. Οι δυο τους θα επιδοθούν σε έναν αγώνα να ανακαλύψουν μία αλήθεια που να τους εξυπηρετεί, ο Martin για να αθωώσει τον Aaron και η Janet, για να βρει στοιχεία που να τον ενοχοποιούν. Ο καθένας τους θα προσπαθήσει να προσδώσει διαφορετικό νόημα στα στοιχεία, με μόνο στόχο τη νίκη.

richardpic
Contributed Photo/©Paramount/Courtesy Everett Col

Ο Edward Norton στον πρώτο του ρόλο, υποδύεται τον Aaron και μάς χαρίζει μία εξαιρετική ερμηνεία ενός ψυχικά διαταραγμένου νέου, που μπορεί να αλλάζει προσωπικότητα στο λεπτό και να δημιουργεί συνεχώς αμφιβολίες για την αθωότητά του. Ο αρχικά φοβισμένος και ολιγομίλητος νέος μετατρέπεται σε ανύποπτες στιγμές σε έναν αδίστακτο και επιθετικό άντρα και ενώ ο Martin αρχικά είναι πεπεισμένος πως ο πελάτης του είναι αθώος, ξεσκεπάζοντας το παρελθόν του, συνειδητοποιεί πως ίσως ο Aaron να μην είναι αυτός που φαίνεται. Ο ευρηματικός Martin θα βρει τον τρόπο να χρησιμοποιήσει την διχασμένη προσωπικότητα του πελάτη του προς όφελός του.

Σταδιακά, καθώς η αγωνία για την εύρεση του δολοφόνου κορυφώνεται, νέα στοιχεία έρχονται στο φως για να ενοχοποιήσουν τον Aaron, αφού γίνεται γνωστό πως ο ίδιος έχει υποστεί σεξουαλική παρενόχληση από τον αρχιεπίσκοπο. Γεγονός που η κατήγορος θα χρησιμοποιήσει εναντίον του στο δικαστήριο. Μένει να δούμε πως θα χειριστεί την κατάσταση ο βετεράνος στις δίκες Martin Vail και αν θα διστάσει μπροστά σε ηθικά ζητήματα, προκειμένου να κερδίσει την υπόθεση. Δεν φαντάζεται, όμως, πως ακόμα κι αν κερδίσει, θα είναι σα να έχασε, γιατί ούτε ο ίδιος, ούτε η ψυχολόγος που κλήθηκε για την υπόθεση, είναι ικανοί να καταλάβουν ποιος είναι στ’ αλήθεια αυτός ο φοβισμένος νέος.

Πηγή Εικόνας: twitter.com

Η ταινία, η οποία προβλήθηκε το 1996 σε σκηνοθεσία του Gregory Hoblit, είναι βασισμένη στο ομότιτλο βιβλίο, γραμμένο από τον William Diehl και δεν υπολείπεται σε τίποτα του βιβλίου, εκτός ίσως από το γεγονός ότι διαβάζοντας το μπορεί κανείς να κατανοήσει περισσότερο την ψυχική κατάσταση του Aaron, καθώς ο συγγραφέας αφηγείται εκτενώς το παρελθόν του. Ενώ η ταινία αποτελεί ως επί τω πλείστον ένα -ιδιαίτερο- δικαστικό δράμα, το βιβλίο είναι μια μακροσκελής αφήγηση της ζωής του ταραγμένου παιδιού που λέγεται Aaron. Βέβαια οι απαντήσεις στην ερώτηση «Ποιος είναι στ΄ αλήθεια ο Aaron» δεν δίνονται ξεκάθαρα, ούτε στο βιβλίο ούτε στην ταινία, αλλά ο αναγνώστης – θεατής αφήνεται να αποφασίσει ο ίδιος τι χαρακτήρα θα του προσδώσει και εάν το έγκλημά του μπορεί να συγχωρεθεί.

Πρόκειται για μία ταινία που αξίζει οπωσδήποτε μία προβολή, καθώς το ευφυές αυτό σενάριο δεν σταματά να ξαφνιάζει τον θεατή ακόμη και στην τελευταία σκηνή. Η εξαιρετική ερμηνεία των γνωστών -αλλά και άγνωστων τότε- ηθοποιών σε συνδυασμό με το πρωτότυπο αυτό σενάριο αποτελούν έναν επαρκή λόγο, για να δει κανείς αυτή την ταινία.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • Primal Fear (Film), en.wikipedia.org, διαθέσιμο εδώ.
  • Prima Fear (novel), en.wikipedia.org, διαθέσιμο εδώ.

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Ελένη Κόρου
Ελένη Κόρου
Γεννημένη το 2000, φοιτήτρια Ιστορίας και Αρχαιολογίας, με ιδιαίτερη προτίμηση στην Iστορία και κυρίως τη Nεότερη και Σύγχρονη. Γνωρίζει αγγλικά και γερμανικά, ενώ μαθαίνει ιταλικά. Στον ελεύθερο χρόνο της διαβάζει λογοτεχνία, μαγειρεύει και αγαπά να βλέπει σκανδιναβικές αστυνομικές σειρές. Ασχολείται με το γράψιμο, κυρίως στίχων και μικρών διηγημάτων.