Της Χάρις Γιαννοπούλου,
Η χρηματοδότηση των υποδομών ήταν παραδοσιακά ένα δικομματικό ζήτημα στο Καπιτώλιο, αλλά το βράδυ της Παρασκευής, το νομοσχέδιο του Προέδρου Biden για τις σαρωτικές υποδομές πέρασε, κυρίως με την υποστήριξη των Δημοκρατικών. Τα μέλη του Κογκρέσου έσπασαν τη γραμμή των κομμάτων τους σχετικά με το νομοσχέδιο, το οποίο πέρασε με 228 έναντι 206 ψήψων, με τους Δημοκρατικούς να υποστηρίζουν σε μεγάλο βαθμό τη νομοθεσία και τους Ρεπουμπλικάνους κυρίως να αντιτίθενται.
Ποιοι ήταν, λοιπόν, αυτοί οι 19 νομοθέτες —13 Ρεπουμπλικάνοι και 6 Δημοκρατικοί— που αντιτάχθηκαν στα κόμματά τους; Μπορούν να χωριστούν σε τρία στρατόπεδα: Ρεπουμπλικάνοι που συμβουλεύτηκαν τους «διαπραγματευτές» για το νομοσχέδιο, Ρεπουμπλικάνοι που διατηρούν την παραδοσιακή άποψη του κόμματος —ότι η χρηματοδότηση των υποδομών είναι πιο σημαντική από το να πολεμάς έναν πρόεδρο διαφορετικού κόμματος— και μέλη της φιλελεύθερης ομάδας, γνωστής ως “Squad”.
Οι Έξι Δημοκρατικοί που αποτελούν μέρος της προοδευτικής ομάδας, που είναι γνωστή ως “The Squad”, καταψήφισαν το σχέδιο του Biden, που έχει ως στόχο την επένδυση 550 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε νέα κεφάλαια για 10 χρόνια για τη στήριξη δρόμων, γεφυρών και αυτοκινητοδρόμων, τη βελτίωση της πρόσβασης στο Διαδίκτυο και τον εκσυγχρονισμό του ηλεκτρικού δικτύου της χώρας.
Η ομάδα “Squad” έχει αυξηθεί από τέσσερα μέλη το 2019 σε έξι, όταν η Ocasio-Cortez εισήλθε στο Κογκρέσο. Τα μέλη του ήταν από τους κορυφαίους υποστηρικτές της στρατηγικής που προέβλεπε να χρησιμοποιηθεί το νομοσχέδιο για τις υποδομές ως μοχλός για τη ψήφιση της ευρύτερης ατζέντας του Biden: ένα νομοσχέδιο για την κοινωνική ασφάλεια και την κλιματική αλλαγή αξίας 1,85 τρισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η Ocasio-Cortez υποστήριξε ότι οι διατάξεις στο νομοσχέδιο του Biden για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, είναι απαραίτητες για να αντισταθμιστεί ο αντίκτυπος στο περιβάλλον από την αύξηση της χρηματοδότησης για κατασκευαστικά έργα. Η ψήφιση του νομοσχεδίου για τις υποδομές, χωρίς το μεγαλύτερο πακέτο εσωτερικής πολιτικής, «επιδεινώνει τις εκπομπές μας και την κλιματική κρίση», έγραψε στο Twitter τον Οκτώβριο.
Τη θέση της συμμεριζόταν το σχεδόν 100μελές Προοδευτικό Κογκρέσο, μέχρις ότου οι κεντρώοι Δημοκρατικοί που είχαν δεσμευτεί στο ευρύτερο νομοσχέδιο υποσχέθηκαν την Παρασκευή το βράδυ ότι θα το ψηφίσουν το αργότερο την εβδομάδα της 15ης Νοεμβρίου, εκτός εάν το Γραφείο Προϋπολογισμού του Κογκρέσου καθορίσει ότι το κόστος είναι «ασυνεπές» με την εκτίμηση των 1,85 τρισεκατομμυρίων δολαρίων που διατυπώθηκε από το επιτελείο του Biden.
Ενώ οι περισσότεροι προοδευτικοί συμφώνησαν στη συνέχεια να ψηφίσουν υπέρ του νομοσχεδίου, τα μέλη της Ομάδας δεν θεώρησαν τις διαβεβαιώσεις των κεντρώων ως αρκετά καλές και επέλεξαν να παραμείνουν στη θέση τους, απαιτώντας να περάσουν και τα δύο νομοσχέδια ταυτόχρονα. Η Bush είπε ότι η ψήφιση του νομοσχεδίου για τις υποδομές θέτει σε κίνδυνο τη δυνατότητα «να βελτιώσουμε τα προς το ζην των εργαζομένων στον τομέα της υγείας, των παιδιών μας, των φροντιστών μας, των ηλικιωμένων μας και του μέλλοντος του περιβάλλοντός μας».
Ωστόσο, η Pressley ψήφισε κατά του νομοσχεδίου για τις υποδομές, αφού είχε αρκετές ψήφους για να περάσει. Αυτή η θέση εξόργισε ορισμένους μετριοπαθείς Δημοκρατικούς. Ένας από αυτούς, ο εκπρόσωπος Tom Suozzi της Νέας Υόρκης εξίσωσε την αντίθεση αριστερών Νεοϋορκέζων όπως η Ocasio-Cortez και ο Bowman με ακροδεξιούς Ρεπουμπλικάνους, όπως ο Lee Zeldin της Νέας Υόρκης, για την καταψήφιση ενός νομοσχεδίου που θα διοχετευόταν δισεκατομμύρια δολάρια στο κράτος για μετρό, υπονόμους και ευρυζωνικές συνδέσεις.
Η ομάδα που είναι γνωστή ως Ομάδα Επίλυσης Προβλημάτων, συμπεριλαμβανομένου του Fitzpatrick, του Ρεπουμπλικάνου συμπροέδρου, ήλπιζε κάποτε να δώσει έως και 29 Ρεπουμπλικανικές ψήφους για το νομοσχέδιο, αλλά είδε τα μέλη να αποχωρούν όταν ο εκπρόσωπος Kevin McCarthy, ο ηγέτης της μειοψηφίας της Βουλής, και άλλοι κορυφαίοι Ρεπουμπλικάνοι αντιτάχθηκαν, καθώς ενίσχυαν την εκστρατεία τους ενάντια στην ατζέντα του Biden.
Ωστόσο, με τις βελτιώσεις σε αυτοκινητόδρομους, γέφυρες, φράγματα, δημόσια συγκοινωνία, σιδηροδρομικές μεταφορές, λιμάνια, αεροδρόμια και την ποιότητα του νερού, οκτώ μέλη της ομάδας ψήφισαν υπέρ του σχεδίου.
Τέλος, μια ακόμα ομάδα πέντε Ρεπουμπλικάνων της Βουλής των Αντιπροσώπων ενώθηκε με μέλη της Ομάδας Επίλυσης Προβλημάτων υποστηρίζοντας το νομοσχέδιο. Αυτή η ομάδα αγκάλιασε επί της ουσίας την παραδοσιακή άποψη του κόμματος για τη χρηματοδότηση υποδομών.
Ο Young, 88 ετών, είναι το μακροβιότερο μέλος του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος, έχοντας εκπροσωπήσει την Αλάσκα για 25 θητείες. Ήταν υπέρ του νομοσχεδίου τον Σεπτέμβριο, διαμηνύοντας ότι το κόμμα πάντα υποστήριζε τη χρηματοδότηση δρόμων και γεφυρών και τονίζοντας ότι οι προηγούμενες ψηφοφορίες για τις υποδομές ήταν σχεδόν ομόφωνες.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
- In Infrastructure Votes, 19 Members Broke With Their Party, NYT, Διαθέσιμο εδώ.
- Members of the Squad Were Right to Vote Against the Bipartisan Infrastructure Bill, Jacobi magazine.com, Διαθέσιμο εδώ.