Του Άρη Κατσίδη,
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας κλάδος που λειτουργεί λίγο πιο σύνθετα από τους άλλους, με τις μεγάλες εταιρείες να παράγουν μοντέλα με σκοπό να καλύψουν τις ανάγκες αλλά και τις απαιτήσεις της αγοράς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Ford Maverick, το οποίο είναι ένα μικρό pickup, το οποίο διαθέτει, στις Η.Π.Α., μια αρκετά ανταγωνιστική τιμή για την κατηγορία του. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, αν και βρίσκεται στην αγορά για λιγότερο από έναν μήνα, σύμφωνα με δηλώσεις της ίδιας της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, προσελκύει έντονα το ενδιαφέρον του νεανικού κοινού, καθώς και τους πιο συνειδητοποιημένους αγοραστές. Έτσι, η εταιρεία έχει αποφασίσει να ενισχύσει την παραγωγή του στο εργοστάσιο Hermosillo στο Μεξικό.
Το ερώτημα: «Γιατί κατάφερε να έχει τόση επιτυχία το συγκεκριμένο μοντέλο», μπορεί να απαντηθεί σε τρία μέρη, τα οποία βέβαια συνίστανται πολλούς ακόμη παράγοντες. Πρώτον, το Ford Maverick προσελκύει αγοραστές ανθρώπους οι οποίοι δεν έχουν δείξει μεγάλο ενδιαφέρον παλαιότερα για τα φορτηγά, τα ημιφορτηγά και τα pickup, κάτι που, πέρα πέρα από το αυτοκίνητο, είναι καλό και για τη μάρκα. Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι και το γεγονός ότι, εκτός από τους νεαρούς αγοραστές, επιλέγεται και από πολλές γυναίκες, αφού η επιστήμη της στατιστικής δείχνει ότι αυτές αποτελούν το 1/4 περίπου των γυναικών που επιλέγουν έναν τέτοιο τύπο οχήματος. Το ηλικιακό εύρος των αγοραστών ανέρχεται από τα 18 χρόνια έως τα 35, τη στιγμή που ο μέσος όρος ηλικίας για τους αγοραστές νέων οχημάτων είναι τα 48. Πραγματικά εντυπωσιακά στοιχεία για μια αγορά που έχει ως δημοφιλέστερο τύπο αυτοκινήτου τα SUV. Ωστόσο, το Maverick με το μέγεθός του και την εξαιρετικά ανταγωνιστική του τιμή, λαμβάνει ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς.
Τέλος, ένα πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό είναι ότι έχει αποκτήσει σημαντικό έρεισμα στην αγορά. Για τον λόγο αυτόν, ο Derek Lee, GM της Long McArthur Ford στο Κάνσας των Η.Π.Α., επισημαίνει ότι: «Στα 25 χρόνια που είμαι σε αυτήν τη δουλειά, δεν έχω ξαναδεί εταιρεία να βγάζει ένα προϊόν που να έχει τόσο καλό αντίκρυσμα στην αγορά. Αυτό που βλέπουμε είναι νέους ηλικιακά αγοραστές. Αγοραστές που παίρνουν για πρώτη φορά το αυτοκίνητό τους».
Το πρόβλημα με την έλλειψη των τσιπ έχει κάνει να μειωθούν παγκοσμίως τα νέα αυτοκίνητα, καθιστώντας τα περισσότερο ακριβά. Οι διάφοροι πωλητές αυτοκινήτων, όταν βλέπουν ότι ένας τύπος αμαξιού προσελκύει το ενδιαφέρον των αγοραστών, ανεβάζουν την τιμή σε σχέση με την προτεινόμενη λιανική τιμή που έχει ορίσει η Ford. Ωστόσο, και πάλι, η τιμή πώλησης του παραμένει χαμηλά, παραμένοντας ένα από τα θετικά στοιχεία του αυτοκινήτου και ιδιαίτερα σε μια εποχή με ανεβασμένες τιμές.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΗΓΗ
- Ford attracts younger and more female buyers with new $20,000 Maverick pickup, cnbc.com, διαθέσιμο εδώ