14.2 C
Athens
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΓνώμηΟ ελπιδοφόρος ναύλος για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας

Ο ελπιδοφόρος ναύλος για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας


Του Γιώργου Γιαρμά,

Το ζήτημα της εξυγίανσης των Ναυπηγείων της Ελευσίνας έχει απασχολήσει ιδιαίτερα τον Tύπο, καθώς το έργο, εφόσον ολοκληρωθεί εγκαίρως, θα τονώσει σημαντικά την ελληνική οικονομία και θα ενισχύσει έναν από τους πλέον ζωτικούς τομείς της εγχώριας βιομηχανίας. Πρόσφατα, έπειτα από πολλαπλές και κατ’ εξακολούθηση προσπάθειες, ώστε να βρεθεί ένα σχέδιο για την επαναλειτουργία και διάσωση των ναυπηγείων, τα οποία είναι οικονομικά εξαχρειωμένα, μια δήλωση του Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Γιάννη Οικονόμου, ξεκίνησε να αποκαθίσταται η ελπίδα στη σωτηρία ενός μείζονος σημασίας οικονομικού πυλώνα.

Πηγή εικόνας: protothema.gr

Συγκεκριμένα, ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος δήλωσε ότι: «Ένα μεγάλο βήμα στη διαδικασία εξυγίανσης των Ναυπηγείων της Ελευσίνας. Ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους ναυπηγείων στον κόσμο, ο όμιλος Fincantieri, εξέφρασε γραπτώς το ενδιαφέρον του να ξεκινήσει τη διαδικασία για να συμμετάσχει στην προσπάθεια για την εξυγίανσή τους, σε συνεργασία με την ONEX. Πρόκειται για εξέλιξη που συνιστά ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία, στους εργαζόμενους και, γενικότερα, στη χώρα μας». Οι δηλώσεις αυτές υποστηρίχθηκαν από τον Αντιπρόεδρο και Γενικό Διευθυντή Ναυπηγήσεων του ομίλου Fincantieri, Giuseppe Giordo, ο οποίος επεσήμανε: «Είναι ένα σημαντικό βήμα στην ελληνο-ιταλική επιχειρηματική συνεργασία. Στόχος μας είναι να συμβάλλουμε, ώστε να δημιουργηθεί στην Ελλάδα μία από τις καλύτερες ναυπηγικές βιομηχανίες παγκοσμίως».

Η εκδήλωση ενδιαφέροντος του ιταλικού κολοσσού στον χώρο της ναυπηγίας για το έργο έχει τεράστια βαρύτητα. Το γεγονός αυτό συνεπάγεται ότι μια ενδεχόμενη συμφωνία θα έδινε αίσιο τέλος στην όλη μεγάλη προσπάθεια για να σωθούν τρία από τα σημαντικότερα ναυπηγεία της χώρας, τόσο αυτό της Ελευσίνας όσο αυτά της Σύρου και του Σκαραμαγκά, τα οποία υπολειτουργούν έως και αδρανούν εδώ και χρόνια. Όπως εύκολα γίνεται κατανοητό, η επαναλειτουργία αυτών των ναυπηγείων μεταφράζεται σε εκατοντάδες – αν όχι χιλιάδες – νέες θέσεις εργασίας, που θα απορροφήσουν ένα ευμέγεθες ποσοστό των άνεργων συμπολιτών μας και θα τους επανεντάξει στο ενεργό εργατικό δυναμικό, δίνοντάς τους μια ανάσα από την επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης που επέβαλε η πανδημία του ιού κορωνοϊού.

Το ζήτημα της εκμετάλλευσης των ναυπηγείων έχει σαφώς σημαντικές πολιτικές προεκτάσεις και, καλώς ή κακώς, αποτελεί μία μεγάλη νίκη της τρέχουσας κυβέρνησης, όπως δεν δίστασε να υπερπροβάλει ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης. Ο ίδιος, σε πρόσφατη ομιλία του στη Βουλή, υπογράμμισε ότι: «Χθες πετύχαμε ιστορική συμφωνία, καθώς ο μεγαλύτερος όμιλος στην Ευρώπη αποφάσισε να συμπράξει συνεταιρισμό με την εταιρεία ONEX για τα ναυπηγεία της Ελευσίνας. Στόχος είναι μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου να έχει κατατεθεί η πρόταση στο δικαστήριο, ώστε από Άνοιξη – αν η ελληνική Δικαιοσύνη το εγκρίνει – να προχωρήσει η εφαρμογή του με καταβολή δεδουλευμένων στους εργαζομένους κι επενδύσεις. Όταν έρθει η ώρα να αποχωρήσουμε, θα έχουμε τρία ναυπηγεία που λειτουργούν. Αυτή την Ελλάδα ονειρευόμαστε. Η Ελλάδα των επενδύσεων, της εργασίας, της παραγωγής. Είναι από μόνη της η είδηση, μια πολύ μεγάλη ψήφος εμπιστοσύνης στην οικονομία, στους εργαζόμενους και στον ελληνικό λαό».

Πηγή εικόνας: mindev.gov.gr

Βέβαια, για να είμαστε ακριβείς, αν και η συμφωνία με την Fincantieri προμηνύει ένα ιδιαίτερα λαμπρό μέλλον για την εγχώρια ναυπηγία, δεν θα ήταν η πρώτη φορά που ένα πολιτικό πρόσωπο σπεύδει να καυχηθεί για τα επιτεύγματα του ίδιου ή της Κυβερνήσεώς του. Υπάρχει ένας μακρύς δρόμος που πρέπει να περπατηθεί, ώσπου η διαδικασία αποδοτικής επαναλειτουργίας των ναυπηγείων να ολοκληρωθεί και να τα καταστήσει εν τέλει παραγωγικά. Μόνο τότε θα μπορέσουμε να αποδώσουμε με βεβαιότητα στην Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη τα εύσημα για αυτήν την πραγματικά αξιόλογη νίκη, από την οποία η οικονομία της χώρας μας μόνο οφέλη μπορεί να αποκομίσει. Μέχρι τότε, συστήνεται στον Υπουργό Ανάπτυξης να αποφεύγει τις τολμηρές δηλώσεις για «ιστορικές» συμφωνίες. Προς το παρόν, αναμένουμε με αγωνία τις εξελίξεις και ελπίζουμε πως θα δούμε τις εργασίες πράγματι να αρχίζουν το συντομότερο δυνατό.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΗΓΗ
  • Γ. Οικονόμου: Διεθνές ενδιαφέρον για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας- Ψήφος εμπιστοσύνης στη χώρα, naftemporiki.gr, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Γιώργος Γιαρμάς
Γιώργος Γιαρμάς
Γεννήθηκε το 2002 στην Αθήνα, ενώ ιδιαίτερη του πατρίδα είναι η Μυτιλήνη. Σπουδάζει στο τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και ταυτόχρονα παρακολουθεί μαθήματα Δημοσιογραφίας και Reporting σε ιδιωτικό εκπαιδευτικό ίδρυμα. Αγαπά ιδιαίτερα το γράψιμο, καθώς το θεωρεί έναν τρόπο εξωτερίκευσης των συναισθημάτων του και εκτόνωσης των κοινωνικών του προβληματισμών.