13.4 C
Athens
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΙστορία28 Οκτωβρίου 1943: Η ιστορία πίσω από το Πείραμα της Φιλαδέλφειας

28 Οκτωβρίου 1943: Η ιστορία πίσω από το Πείραμα της Φιλαδέλφειας


Του Άγγελου Μεταλλίδη,

Αυτό που στην Ελλάδα ονομάζουμε «Πείραμα της Φιλαδέλφειας» ονομάζεται επίσημα “Project Rainbow”. Αποτελεί μια από τις πιο διαδεδομένες θεωρίες συνομωσίας, αλλά και πρακτικής χρήσης των αρχών της φυσικής και του Albert Einstein. Σκοπός του πειράματος ήταν να δημιουργηθούν ηλεκτρομαγνητικά πεδία, ώστε να γίνουν τα πλοία αόρατα τόσο στο ανθρώπινο μάτι όσο και στα ραντάρ. Φήμες λένε ότι ο πρώτος διευθυντής που ανέλαβε να διεκπεραιώσει το πείραμα ήταν ο Nikola Tesla, ενώ, στη συνέχεια, υπήρξαν και αρκετοί άλλοι.

Στις 28 Οκτωβρίου 1943, το Πολεμικό Ναυτικό της Αμερικής προσπαθεί να κάνει ένα ιδιαίτερο πείραμα στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας. Διάφορες θεωρίες λένε ότι ο ίδιος ο Einstein συμμετείχε σε αυτό το πείραμα, προσφέροντας τις γνώσεις του πάνω σε θέματα φυσικής, όπως αυτό του ενοποιημένου πεδίου. Παρόλα αυτά, όμως, αν και το πείραμα βασίστηκε σε μελέτες του Einstein, δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι ο ίδιος είχε κάποια συμμετοχή. Σχετικά με την εμπλοκή του Tesla στο πείραμα, μια θεωρία λέει ότι ο μυστηριώδης θάνατός του σχετίζεται με κάποιες διαφωνίες που είχε ο ίδιος πάνω στο πείραμα. Όμως και αυτό το γεγονός είναι κάτι που δε μπορεί να αποδειχθεί αν είναι αλήθεια ή όχι. Το μόνο σίγουρο είναι ότι το πείραμα αυτό ήταν αληθινό.

Το USS Eldridge (DE-173) το 1944. Πηγή εικόνας: wikimedia.org

Το πρωί της 28ης Οκτωβρίου 1943, το πλήρωμα του αντιτορπιλικού πολεμικού πλοίου USS Eldridge βρισκόταν στο λιμάνι και είχε εξοπλιστεί από το Γραφείο Ναυτικών Ερευνών με τον απαραίτητο εξοπλισμό, ώστε να γίνει με επιτυχία το πείραμα. Υπήρχαν, δηλαδή, ηλεκτρομαγνητικοί πυλώνες, οι οποίοι θα βοηθούσαν να γίνει το πλοίο αόρατο. Μάλιστα, υπάρχει και η φήμη ότι αυτή θα ήταν η δεύτερη φορά που θα πραγματοποιούνταν το πείραμα, καθώς υπήρχε ήδη μια επιτυχημένη προσπάθεια τις προηγούμενες μέρες. Σύμφωνα, λοιπόν, με αυτά που έχουν ειπωθεί, το πείραμα γινόταν σε κοινή θεά, όταν ξαφνικά κάτι σαν πράσινη ομίχλη σκέπασε το σκάφος και το έκανε να εξαφανίζεται, αρχικά εν μέρει και τελικά ολόκληρο. Σύμφωνα με τη θεωρία, το σκάφος εξαφανίστηκε για 18 λεπτά με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί αναστάτωση στον κόσμο μέχρι να εμφανιστεί ξανά στη θέση του. Υπάρχουν φήμες για μαρτυρίες που αναφέρουν ότι το πλοίο βρέθηκε στο λιμάνι Norfolk της Βιρτζίνια, 230 μίλια μακριά. Σύμφωνα με την ίδια θεωρία, όταν εμφανίστηκε ξανά το πλοίο, το πλήρωμά του ήταν σοκαρισμένο με σημάδια απώλειας του χρόνου και διαφορά άλλα προβλήματα, όπως το να μην καταλαβαίνουν τι λένε. Άλλοι λένε ότι μέλη του πληρώματος βρέθηκαν σε περίεργα σημεία μέσα στο πλοίο, «σφηνωμένοι» -κυριολεκτικά- μέσα στα τοιχώματα του σκάφους. Επίσης, πάντα σύμφωνα με τις διαδόσεις και φήμες, πολλοί ναύτες εμφάνισαν σημάδια μετατραυματικού στρες (Post Traumatic Stress Disorder-PTSD). Το περιστατικό αποσιωπήθηκε από τους ανώτατους αξιωματικούς και το Υπουργείο Ναυτιλίας.

Πολλές είναι οι θεωρίες για αυτά τα 18 λεπτά που υποτίθεται ότι το πλοίο εξαφανίστηκε. Η πιο σημαντική θεωρία λέει ότι υπήρξε τηλεμεταφορά και για αυτό το πλοίο βρέθηκε μακριά από την αρχική του θέση. Κάποιοι άλλοι υποστηρίζουν ότι αυτό που έγινε δεν ήταν τηλεμεταφορά, αλλά ένα ταξίδι στον χρόνο, με το πλοίο να ταξιδεύει στο 1983 και τις εγκαταστάσεις του προγράμματος «Μόντοκ». Όμως, όπως είναι φυσιολογικό, τίποτα από όλα αυτά δε μπορεί να επιβεβαιωθεί, οπότε θεωρούνται ακόμα φήμες. Μέχρι το 1955, το πείραμα δεν είχε συζητηθεί καθόλου. Τότε, όμως, ένας συγγραφέας-ερευνητής των UFO και αστρονόμος, ονόματι Morris K. Jessup, έλαβε επιστολή από έναν άνδρα που άκουγε στο όνομα Carlos Miguel Aliente ή Carl M. Allen, που έλεγε ότι είδε δει το συμβάν ιδιοίς όμμασι, ως μέλος του πληρώματος ενός εμπορικού πλοίου που βρισκόταν στην περιοχή, του SS Andrew Furuseth. Τα στοιχεία των επιστολών του Aliente που παρουσιάστηκαν δεν ήταν πειστικά, μιας και τα περισσότερα έμοιαζαν γραμμένα κατευθείαν μέσα από βιβλίο επιστημονικής φαντασίας, ενώ οι επιστολές είχαν σφραγίδες από πολλές και διαφορετικές πολιτείες των Η.Π.Α., όπως την Πενσυλβάνια, το Τέξας, το Μεξικό κ.ά. Το μοναδικό στοιχείο που έχει επιβεβαιωθεί είναι ότι ο Aliente πράγματι υπηρετούσε πάνω στο εμπορικό πλοίο που ισχυρίζεται. Τα παραπάνω, ωστόσο, ήταν αρκετά για να δημιουργηθούν οι διάφορες θεωρίες συνομωσίας που κυκλοφορούν έως και σήμερα.

Το αντιτορπιλικό «Λέων» (πρώην USS Eldridge). Πηγή εικόνας: sansimera.gr

Το Πολεμικό Ναυτικό της Αμερικής, στην Ουάσιγκτον, κάλεσε τον Jessup να δώσει κάποιες πληροφορίες σχετικά με το βιβλίο που είχε δημοσιεύσει, ενώ εξετάστηκε και η αλληλογραφία που είχε αναπτύξει με τον Aliente. Το Πολεμικό Ναυτικό δεν αναγνώρισε, όμως, ποτέ ότι το πείραμα ήταν πραγματικό, αλλά ότι είναι απλώς μια χοντροκομμένη θεωρία συνομωσίας. Στις 20 Απριλίου 1959, ο Jessup βρέθηκε νεκρός μέσα στο αμάξι του, αυτοκτονώντας με ένα λάστιχο που είχε περάσει από την εξάτμιση στο παράθυρο του αυτοκινήτου του. Διάφοροι τυχάρπαστοι συνομωσιολόγοι υποστήριξαν ότι ήταν δολοφονία, διότι είχε βρει στοιχεία ότι το πείραμα ήταν αληθινό και έπρεπε με κάποιον τρόπο να βεβαιωθούν ότι δε θα αποκάλυπτε τις πληροφορίες του.

Ο επίλογος της ιστορίας αυτής γράφτηκε σχεδόν 10 χρόνια μετά, το καλοκαίρι του 1969, όταν ο Aliente παρευρέθηκε σε μια ένωση ουφολόγων στην Αριζόνα, δηλώνοντας πως η ιστορία του ήταν ψευδής και «το πιο χοντροκομμένο ψέμα που έγραψα ποτέ», έχοντας ως μοναδική του πρόθεση απλά να τρομάξει τον Jessup. Τελικά, ακόμη και σήμερα, το πείραμα της Φιλαδέλφειας είναι περισσότερο ένας αστικός μύθος που σαγηνεύει τον κόσμο, πάρα ένα πραγματικό γεγονός. Όσον αφορά το πολεμικό πλοίο USS Eldridge, αυτό δόθηκε στην Ελλάδα το 1951, βρισκόμενο εν ενεργεία μέχρι το 1991, μετονομασμένο, όμως, ως «Λέων».


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
  • Vankin, Jonathan & Whalen, John (2019), Οι 80 Μεγαλύτερες Συνωμοσίες όλων των Εποχών: Τα Μεγαλύτερα Μυστήρια, οι Μεγαλύτερες Συγκαλύψεις και Σκευωρίες της Ιστορίας, μτφ. Ιφιγένεια Σταροπούλου,  Αθήνα: Εκδ. Ενάλιος
  • 28η Οκτωβρίου 1943: Όλη η αλήθεια για το ανατριχιαστικό πείραμα της Φιλαδέλφειας (2020), άρθρο από το ethnos.gr, διαθέσιμο ΕΔΩ
  • «Πείραμα της Φιλαδέλφειας» : Η εξαφάνιση και οι θρύλοι (2019), άρθρο από το in.gr, διαθέσιμο ΕΔΩ
  • Σταυρόπουλος, Δημήτρης (2021), Μύθος το «πείραμα της Φιλαδέλφειας» στο Α/Τ Λέων, από το militaire.gr, διαθέσιμο ΕΔΩ
  • Σωτηρίου, Δημήτρης (2020), Το «Πείραμα της Φιλαδέλφειας»: Η ιστορία του μυστηριώδους πλοίου που ταξίδεψε στο χωροχρόνο, από τη vradini.gr, διαθέσιμο ΕΔΩ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Άγγελος Μεταλλίδης
Άγγελος Μεταλλίδης
Είναι προπτυχιακός φοιτητής του τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΑΠΘ. Γεννήθηκε στις 12 Φεβρουαρίου 1998 και μεγάλωσε στην Καλαμαριά του νομού Θεσσαλονίκης. Τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα εντάσσονται στο χώρο της πολιτικής ιστορίας του νέου ελληνικού κράτους και στην διαμόρφωση των πολιτικών θεσμών και ιδεολογιών της νεότερης και σύγχρονης Ελλάδας.