Της Μυρτώς Ναστούλη,
«Τα τελευταία είκοσι χρόνια μόνο σε κηδείες βρισκόμαστε, το έχεις συνειδητοποιήσει;»
Ο Βασίλης και ο Άρης ξεκινούν οδικώς για το χωριό του Περικλή, παλιού τους φίλου, με σκοπό να παρευρεθούν στην κηδεία του. Εντελώς διαφορετικοί χαρακτήρες, ο πρώτος αυθόρμητος και περιπετειώδης, ενώ ο δεύτερος συντηρητικός και επιφυλακτικός, καταλήγουν να χάνουν τον δρόμο τους και να δημιουργούν μία κωμική road movie, με απρόσμενες γνωριμίες και «επιστροφές» στο παρελθόν.
Η «Εβίβα», σκηνοθετημένη από τον Δημήτρη Νάκο και την Αμέρισσα Μπάστα, έκανε πρεμιέρα τον Σεπτέμβριο του 2014 στο 37ο Διεθνές Φεστιβάλ μικρού μήκους ταινιών Δράμας και απέσπασε εξαιρετικές κριτικές.
Οι δρόμοι του Βασίλη και του Άρη, όσο περνούσαν τα χρόνια, χώρισαν. Τα νέα του ενός στον άλλον μετέφερε μόνο ο Περικλής, ο οποίος ως συνδετικός κρίκος ανάμεσά τους, έμελλε να τους φέρει ξανά κοντά την ημέρα της κηδείας του, δίνοντάς τους την ευκαιρία να θυμηθούν τις παλιές κοινές στιγμές τους. Ταυτόχρονα, όμως, με τις μνήμες από τις εκδρομές, τα αστεία και τα μεθύσια, οι δύο φίλοι «ανασύρουν» μαζί φόβους και παράπονα για τη φθαρμένη σχέση τους και καλούνται να επαναπροσδιορίσουν τη φιλία τους. Με τη βοήθεια ντόπιων, κατορθώνουν να συνεχίσουν το ταξίδι τους γελώντας και να δώσουν στον φίλο τους την ευχαρίστηση να βρεθούν ξανά και οι τρεις μαζί, έστω και κάτω από αυτές τις συνθήκες.
Οι καταπράσινες διαδρομές που οδηγούν τους δύο φίλους στον προορισμό τους, αλλά και όλες εκείνες που λανθασμένα επέλεξαν, έρχονται σε πλήρη ταύτιση με τον κινηματογραφικό χώρο, καθώς τα γυρίσματα της ταινίας έγιναν αποκλειστικά στην Εύβοια υπό την αιγίδα του Δήμου Κύμης-Αλιβερίου και συγκεκριμένα στο Αυλωνάρι, τους Καλημεριανούς, την Κύμη και τον Οξύλιθο.
Λίγα λόγια για τους σκηνοθέτες
Ο Δημήτρης Νάκος είναι διδάκτωρ του Παντείου Πανεπιστημίου στον τομέα Φιλοσοφία του Κινηματογράφου. Επιπλέον, έχει σπουδάσει «Πολιτιστική Διαχείριση» στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και Ιστορία, Αρχαιολογία και Ιστορία της Τέχνης στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα με την ιδιότητα του σκηνοθέτη και σεναριογράφου, ενώ παράλληλα έχει αναλάβει την παραγωγή πολλών ταινιών μικρού μήκους.
Φιλμογραφία: «Γης Μαδιάμ», 17’, 2013
«Οι παλιάτσοι», 6’, 2012
«Βίον Ανθόσπαρτον», 4’, 2011
«Τα μωρά τα φέρνει ένα πουλί», 3’, 2011
«Felix Culpa», 11΄, 2011
«Κάπου στον Χάρτη’, 5’, 2010
«Ο Γιος», 6’, 2010
«Φωτεινή και Αλεξάνδρα», 17΄, 2009
«Μαζί», 14’, 2008
Η Αμέρισσα Μπάστα έχει αποφοιτήσει από το Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου καθώς και του Μεταπτυχιακού Προγράμματος «Πολιτιστικής Διαχείρισης» του ίδιου τμήματος. Τον τελευταίο καιρό εργάζεται στον χώρο της διαφήμισης και επικοινωνίας. Έχει σκηνοθετήσει έξι ταινίες μικρού μήκους ενώ έχει συμμετάσχει σε αρκετές ακόμα ως βοηθός σκηνοθέτη.
Φιλμογραφία: «Χρήστος και Δήμητρα», κωμωδία, 13’, 2015
«Ο Χριστός σταμάτησε στου Γκύζη», δράμα, 11’, 2013
«Η Στέλλα κι Εγώ», κωμωδία, 5’, 2012
«Μονάδα», επιστημονικής φαντασίας, 13’, 2010
Πρωταγωνιστούν: Γιώργος Κοτανίδης, Άλκης Παναγιωτίδης, Δημήτρης Πιατάς, Ζωή Νικοπούλου, Λευτέρης Μαργωμένος, Χριστίνα Θωμαΐδου
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Νάκος-Αμέρισσα Μπάστα/ Σενάριο: Δημήτρης Νάκος
Παραγωγός: Κυριάκος Χατζημιχαηλίδης/ Συμπαραγωγοί: Δημήτρης Νάκος, Αμέρισσα Μπάστα, Άγγελος Αργυρούλης
Δ/νση Φωτογραφίας: Γιάννης Φώτου/ Μοντάζ: Νίκος Μύρτου
Σκηνικά: Νεφέλη Λιβιεράτου/ Κοστούμια: Ομάδα Boudoir
Μουσική: Γιώργος Ραμαντάνης/ Ήχος: Ορέστης Καμπερίδης
Βοηθός Σκηνοθέτης: Μιχάλης Παπαντωνόπουλος
Σχεδιασμός Ήχου: Γιώργος Ραμαντάνης, Νικόλας Κουτσοθανάσης
Εργαστήρια Ήχου: Dna lab/ Εργαστήρια Εικόνας: Sklavis Film Lab. Co.
Παραγωγή: t-short, start now, Stefilm
Στη συνέχεια, υπάρχουν διαθέσιμα τα 15’ της «Εβίβα», για όποιον θέλει να τα παρακολουθήσει.
Για την καλύτερη απόλαυσή σας, η αρθρογράφος προτείνει να συνοδεύσετε την ταινία με ένα τηλεφώνημα σε έναν παλιό φίλο.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
- Φεστιβάλ Δράμας 2014: «Εβίβα» των Δημήτρη Νάκου και Αμέρισσα Μπάστα, flix.gr, διαθέσιμο εδώ
- «Εβίβα» από γνωστούς Έλληνες πρωταγωνιστές, clickatlife.gr, διαθέσιμο εδώ
- Δημήτρης Νάκος: Το «Εβίβα» είναι μια κωμωδία με εσωτερικό και υπαρξιακό νόημα, culturenow.gr, διαθέσιμο εδώ