Του Άρη Κατσίδη,
Για να πετύχει μια startup στη νέα εποχή, χρειάζεται τόσο καλή γνώση της αγοράς και σωστές επιχειρηματικές κινήσεις, αλλά και υπομονή, ηρεμία και πρέπει να ακολουθήσει το πλάνο της. Η BLK and Bold, είναι μια εταιρεία που πουλάει καφέδες και έχει δημιουργήσει το δικό της brand τα τελευταία χρόνια.
Πριν τέσσερα χρόνια, ο Pernell Cezar (Περνέλ Σέζαρ) πήρε ένα τηλέφωνο τον παιδικό του φίλο, Rod Johnson (Ροντ Τζόνσον) και τον ρώτησε: «Πίνεις καφέ;», με εκείνον να απαντάει, όπως υπογράμμισε στο CNBC Make It, ότι δεν έπινε εκείνο το διάστημα, αλλά προτιμούσε το τσάι. Αυτοί οι δύο φίλοι άλλαξαν τη δουλειά τους για να δημιουργήσουν το δικό τους brand καφέ, το οποίο μόλις σε τρία χρόνια, έχει εφταψήφιους προϋπολογισμούς και έκανε συνεργασίες με εταιρείες με μεγάλα ονόματα όπως η Amazon, η Target, η Ben and Jerry’s, ακόμα και το NBA.
Πριν από το 2018, οι δύο φίλοι είχαν καλές εργασίες, αφού ο Τζόνσον ήταν υπεύθυνος για τη συγκέντρωση χρημάτων στο Στόκτον, στο Πανεπιστήμιο του Ειρηνικού που βρίσκεται στην Καλιφόρνια, ενώ ο Σέζαρ ήταν υπεύθυνος πωλήσεων για την εταιρεία καλλωπισμού Sundial Brands. Αλλά οι δύο φίλοι ήθελαν να κάνουν κάτι ξεχωριστό και για αυτό σχεδίασαν μια δική τους εταιρεία, στην οποία ο Cezar είναι ο CEO και ο Johnson είναι υπεύθυνος για το μάρκετινγκ. Και ανεξάρτητα από το τι θα πουλούσαν, αποφάσισαν ότι η εταιρεία τους θα περιστρέφεται γύρω από ένα «μοντέλο κοινωνικού προτύπου», με ένα ποσοστό των εσόδων να πηγαίνει σε φιλανθρωπικό σκοπό, όπως και το έκαναν, αφού έδωσαν το 5% των συνολικών κερδών τους σε μη κυβερνητικούς οργανισμούς για τα παιδιά σε αναπτυσσόμενες περιοχές παγκοσμίως.
Ο Τζόνσον δήλωσε σχετικά με αυτό ότι: «Θέλαμε να βεβαιωθούμε ότι έχουμε βρει έναν τρόπο για να βοηθάμε αυτούς που χρειάζονται μια ώθηση, οι οποίοι χρειάζονται απλώς ένα χέρι βοήθειας για να ξεπεράσουν και να σταθούν στην καθημερινότητα». Η έμπνευση προήλθε από την περιοχή που μεγάλωσαν, το Γκάρι της Ιντιάνα, το οποίο βρίσκεται λίγο πιο νοτιοανατολικά από το Σικάγο και έχει μεγάλα ποσοστά φτώχειας και εγκληματικότητας.
Οι δύο φίλοι ξεκίνησαν τη δουλειά τους από ένα γκαράζ του Cezar και τη μεγάλωσαν σε μια εγκατάσταση 20.000 τετραγωνικών ποδιών και στην αρχή πουλούσαν πρώτα σακούλες με ψημένα φασόλια σε ανεξάρτητα καφενεία και λιανοπωλητές στα κεντροδυτικά των Η.Π.Α. Ο Σεζάρ και ο Τζόνσον βασίστηκαν κυρίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για το μάρκετινγκ και ξόδεψαν περίπου 22.000 δολάρια από τα χρήματά τους σε έξοδα όπως η κατασκευή της ιστοσελίδας τους, η οποία ήταν και ηλεκτρονικό μαγαζί αλλά και η παρακολούθηση βιομηχανικών εκθέσεων, για να προμηθευτούν το προϊόν τους από τους λιανοπωλητές.
Η στιγμή που ξεχώρισαν ήταν το 2020, αφού έκαναν αρχή τον Ιανουάριο, όταν τα προϊόντα τους πωλούνταν σε 200 τοποθεσίες σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες μέσω της Whole Foods, της αλυσίδας παντοπωλείων Hy-Vee και άλλων λιανοπωλητών, ενώ πρόσθεσαν και το τσάι στα προϊόντα που λάνσαραν. Μετά με την πανδημία του κορωνοϊού, όλοι χρησιμοποίησαν τις διαδικτυακές πωλήσεις και ιδιαίτερα μέσω του Amazon, με την BLK & Bold να είναι μέρος του Black Business Accelerator. Και λόγω του ότι ήταν Αφρο-Αμερικανοί και μετά το κίνημα Black Lives Matter, η επιχείρηση ανέβηκε περισσότερο και πήρε οικονομική ώθηση. Η BLK & Bold προσθέτει ήδη νέα προϊόντα για να έχουν μεγαλύτερη ποικιλία οι καταναλωτές, ώστε να επιλέγουν, ενώ παράλληλα, συνάπτει συνεργασίες με μεγάλα brands, όπως το Ben & Jerry’s. Γνωστή είναι, επίσης, η συνεργασία τους και με το NBA, στο πλαίσιο παραγωγής ενός καφέ, ο οποίος ονομάζεται «The Warm Up», δηλαδή προθέρμανση.
Τώρα, για να διατηρήσει το momentum, πρέπει να αγωνιστεί πολύ σκληρά και να κρατήσει ψηλά τις πωλήσεις, ανεξάρτητα από το πώς θα πάνε οι ψηφιακές αγορές αλλά και ο επηρεασμός από τα κοινωνικά κινήματα.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
- How the first Black-owned national coffee brand hit seven-figure sales (cnbc.com), διαθέσιμο εδώ
- NBA partners with Des Moines’ Blk & Bold Coffee for ‘The Warm Up’ (desmoinesregister.com), διαθέσιμο εδώ