Του Άρη Κατσίδη,
Σύμφωνα με το δημοσίευμα του CNN Business, η μεγάλη λογιστική και συμβουλευτική εταιρεία PwC, θα επιτρέψει σε 40.000 εργαζόμενους της στις Η.Π.Α. να δουλεύουν ψηφιακά και εξ αποστάσεως, κάτι που επιβεβαίωσε και η εταιρεία με δηλώσεις των αντιπροσώπων της στο CNN Friday. Αυτή η είδηση αδιαμφισβήτητα προκάλεσε αίσθηση, αφού κατά βάση όλοι όσοι ασχολούνται με οικονομικά, λογιστική και στον κλάδο των χρηματοοικονομικών, εργάζονται σε γραφεία και όλο αυτό θα φέρει μια επανάσταση στον κλάδο και μια αλλαγή σελίδας, με τον πρόεδρο της PwC στις Η.Π.Α., Tim Ryan, να χαρακτηρίζει όλο αυτό ως: «Αυτή είναι μια αλλαγή γενιάς».
Η εταιρεία ανέφερε ότι αυτή είναι η πρώτη ανακοίνωση τέτοιου είδους από μια οντότητα που προσφέρει επαγγελματικές υπηρεσίες στις Η.Π.Α., σηματοδοτώντας μια στροφή στον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις προσέγγισαν την εργασιακή κουλτούρα πριν από την πανδημία.
Το επάγγελμα του λογιστή χρειάζεται παρουσία σε γραφείο με τα μέχρι τώρα δεδομένα και εργασιακή «ηρεμία» και συγκέντρωση, κάτι που η εργασία εξ αποστάσεως πολύ πιθανόν να μην είναι σε θέση να δώσει την δυνατότητα, με τις απόψεις βέβαια να διίστανται. Θεωρώ ότι αν και μειώνεται το κόστος για μια εταιρεία και γίνεται πιο λειτουργική, αυτή η επιλογή, αλλοιώνει την εργασιακή εμπειρία και την επαγγελματική επικοινωνία ανάμεσα στα άτομα που συνεργάζονται, γιατί δεν μιλάμε για μια απλή επικοινωνία, αλλά για πολυσύνθετη συνεργασία και κάποιο ενδεχόμενο λάθος ή παρερμηνεία θα έχει αντίκτυπο σε οικονομικά μεγέθη. Επίσης, με την τηλεργασία είναι πολύ πιο εύκολη η διαρροή πληροφοριών, κάτι που ανησυχεί πολλές επιχειρήσεις. Αδιαμφισβήτητα δεν ευθύνεται κάποια συγκεκριμένη εταιρεία για αυτήν την αλλαγή, απλώς είναι μια αλλαγή εποχής, που πιθανόν θα ακολουθήσει όλος ο κλάδος.
Όπως διαβάζουμε στο δημοσίευμα του CNN Business, η PwC έχει 55.000 υπαλλήλους στις Η.Π.Α. και η ανακοίνωση της Παρασκευής (1/10) αφορά μόνο όσους συνεργάζονται με πελάτες, όπως λογιστές, ελεγκτές, οικονομικούς και χρηματοοικομικούς συμβούλους και φοροτεχνικούς. Άλλοι εργαζόμενοι, όπως συνεργεία υπηρεσιών στον χώρο εργασίας και επαγγελματίες πληροφορικής, θα βρίσκονται στο γραφείο. Υπενθυμίζουμε ότι είχε ξεκινήσει ένα υβριδικό μοντέλο εργασίας τον Μάρτιο, με μερικούς υπαλλήλους να εργάζονται εξ αποστάσεως και άλλους να εργάζονται έως και τρεις ημέρες την εβδομάδα στο γραφείο. Ιδιαίτερα, πριν από την πανδημία, περίπου 7.000 από τον επιχειρηματικό όμιλο της εταιρείας, κυρίως εξωτερικοί υπάλληλοι, εργάζονταν σχεδόν εξ αποστάσεως και είχαν την επιλογή αν ήθελαν, να συνεργάζονται και να πηγαίνουν σε οποιοδήποτε γραφείο της εταιρείας.
Οι περισσότερες λογιστικές εταιρείες άνοιξαν τα γραφεία τους στις Η.Π.Α. τον Σεπτέμβριο με περιορισμένο αριθμό υπαλλήλων, ενώ οι υπόλοιποι συνέχισαν να δουλεύουν εξ αποστάσεως.
Οι εργαζόμενοι έχουν στη διάθεσή τους δύο εβδομάδες από την 1η Οκτωβρίου για να ενημερώσουν τους διευθυντές τους εάν θέλουν να εργάζονται εξ αποστάσεως, κάτι που θα έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν αν θέλουν, όσο περνάει ο καιρός. Η PwC δήλωσε ότι επέλεξε να αλλάξει την πολιτική της για να διατηρήσει καλύτερα τους ταλαντούχους εργαζόμενούς της και να προσλάβει ένα ποικίλο εργατικό δυναμικό.