14.8 C
Athens
Κυριακή, 17 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΗλεκτρονικό εμπόριο: Μία νέα πραγματικότητα;

Ηλεκτρονικό εμπόριο: Μία νέα πραγματικότητα;


Του Αλέξανδρου Κίφορ,

Παγκοσμιοποίηση, ψηφιακή επανάσταση (γνωστή και ως η 4η τεχνολογική επανάσταση), νέες τεχνολογίες. Μερικές από τις έννοιες οι οποίες είναι ευρέως γνωστές και οι οποίες εμφανίζονται όλο και πιο συχνά στην καθημερινότητα και τις ζωές των ανθρώπων. Έννοιες τις οποίες κάποιος ειδικός θα χαρακτήριζε ως αλληλένδετες, και τις οποίες πλέον μπορούμε να αναφέρουμε χωρίς καμία επιφύλαξη ως αλληλένδετες. Τα τελευταία χρόνια, έχουμε υπάρξει μάρτυρες της παγκοσμιοποίησης και της τεχνολογικής εξέλιξης. Νέα τεχνολογικά προϊόντα, και όχι μόνο, τα οποία εμφανίζονται σε μια γωνία της γης και σύντομα θα υπάρχουν σε όλη την υφήλιο. Νέα προϊόντα και τεχνολογίες, τα οποία έχουν έναν συγκεκριμένο σκοπό, να κάνουν τη ζωή του πολίτη-καταναλωτή πιο εύκολη και παράλληλα ευχάριστη. Αρκετοί είναι οι τομείς στους οποίους βλέπουμε αυτά τα πρωτοποριακά προϊόντα, τομείς στους οποίους η τεχνολογία καταφέρνει και φέρνει μια πραγματική επανάσταση. Μερικοί χαρακτηριστικοί τομείς είναι η τραπεζική, οι επικοινωνίες και κυρίως το εμπόριο με το οποίο και θα ασχοληθούμε σε αυτό το άρθρο.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο, υφίσταται εδώ και αρκετά χρόνια, ωστόσο ποτέ δεν ευνοήθηκε τόσο πολύ όσο το τελευταίο διάστημα. Ο λόγος που οι καταναλωτές επιλέγουν το ηλεκτρονικό εμπόριο; Η απάντηση είναι γνωστή σε όλους μας και δεν είναι καμία άλλη παρά την πανδημία του κορωνοϊού. Σκληροί περιορισμοί ανά την υφήλιο, κλειστά καταστήματα, περιορισμοί κυκλοφορίας και η λίστα συνεχίζεται. Υπό αυτές τις συνθήκες, οι καταναλωτές δεν είχαν καμία άλλη επιλογή παρά να στραφούν προς το ηλεκτρονικό εμπόριο. Μια στροφή η οποία φαίνεται πως έφερε μαζικές αλλαγές, οι οποίες και μας προσφέρουν ένα έντονο αίσθημα αισιοδοξίας για το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου. Πιο συγκεκριμένα, φαίνεται πως 6 στους 10 Ευρωπαίους προτιμούν τις ηλεκτρονικές αγορές, με την πανδημία να ωθεί όλο και περισσότερους προς αυτήν την κατεύθυνση. Με βάση αυτό, εκτιμάται πως μέχρι το τέλος του έτους, οι online αγοραστές θα αυξηθούν σημαντικά, ξεπερνώντας τα 500 εκατομμύρια, σε αντίθεση με τα περίπου 480 εκατομμύρια του προηγούμενου έτους. Κάνοντας μια στροφή προς το μέλλον, οι εκτιμήσεις των αναλυτών κάνουν λόγο για ποσοστό διείσδυσης του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη, που φτάνει μέχρι το 67%. Ειδικότερα, κάνουν λόγο για αξία συναλλαγών ψηφιακού εμπορίου που αγγίζει τα 824 δις δολάρια (άνοδος κατά 22,15% ετησίως). Μια επίδοση της αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου, η οποία είναι η καλύτερη από τα τελευταία ανοδικά χρόνια του.

Πηγή εικόνας: entrepreneurshipsecret.com

Με τα στοιχεία για το ηλεκτρονικό εμπόριο να είναι τόσο θετικά, ο πήχης τίθεται ψηλά για τα επόμενα χρόνια. Για την ακρίβεια, εκτιμάται πως την επόμενη 2ετία, και συγκεκριμένα το 2023, η συνολική αξία των συναλλαγών ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη, θα ξεπεράσει το ορόσημο του 1 τρις δολαρίων. Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, οι δυνάμεις οι οποίες ώθησαν το ηλεκτρονικό εμπόριο σε αυτήν την εντυπωσιακή άνοδο, ήταν οι τεχνολογικές εξελίξεις των δυο τελευταίων δεκαετιών. Καθοριστικό ρόλο, ωστόσο, αποτέλεσε η πανδημία του κορωνοϊού και τα lockdowns, τα οποία εφαρμόστηκαν το 2020. Μια κατάσταση η οποία βοήθησε τις εταιρείες, μικρές και μεγάλες, να επιβιώσουν παρά τις αντιξοότητες που προκάλεσε η πανδημία.

Σε κάθε περίπτωση, και έχοντας παρουσιάσει τα παραπάνω, αξίζει να συνεχίσουμε να παρακολουθούμε τις εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά και να το δούμε ως κάτι καλό και αρκετά χρήσιμο. Μάλιστα, με την τεχνολογία να εξελίσσεται συνεχώς και με γρήγορους ρυθμούς, το σίγουρο είναι πως το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου θα είναι ακόμη πιο λαμπρό.


 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Αλέξανδρος Κίφορ
Αλέξανδρος Κίφορ
Είναι τελειόφοιτος του τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με ειδίκευση στα Διεθνή και Ευρωπαϊκά οικονομικά. Ενδιαφέρεται για οικονομικά ζητήματα, αλλά και κοινωνικά. Στόχος του, να κατανοήσει τη συμπεριφορά των ανθρώπων στις οικονομικές αποφάσεις, αλλά και να προσφέρει λύσεις και ιδέες για το προσωπικό (οικονομικό) τους καλό.