10.4 C
Athens
Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΣυνεντεύξειςΆγγελος Πιπεράκης: Ένας νεαρός με όραμα να φέρει τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στην...

Άγγελος Πιπεράκης: Ένας νεαρός με όραμα να φέρει τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στην Ελλάδα


Συνέντευξη στον Δημήτρη Βασιλειάδη,

Η κατασκευή ενός αυτοκινητοδρομίου ικανού να φιλοξενήσει αγώνες των κορυφαίων διοργανώσεων του μηχανοκίνητου αθλητισμού στη χώρα μας, αποτελεί ένα χρόνιο αίτημα. Τα διάφορα εμπόδια, που προέκυψαν κατά καιρούς, κατέστησαν αδύνατη την εκπλήρωση αυτής της επιθυμίας.

Ωστόσο, εδώ και λίγες μέρες, ένας 16χρονος φίλος του μηχανοκίνητου αθλητισμού ήρθε για να αναπτερώσει τις ελπίδες των ομοϊδεατών του. Ο λόγος για τον Άγγελο Πιπεράκη. Ο νεαρός Κρητικός κατάφερε να καταθέσει στον δήμο Ηρακλείου μια ολοκληρωμένη μελέτη (διαθέσιμη εδώ) σχετικά με την κατασκευή ενός αυτοκινητοδρομίου στην μεγαλύτερη πόλη της Κρήτης, με όσο το δυνατόν μικρότερο κόστος.

Το OffLine Post είχε την χαρά να ενημερωθεί από τον νεαρό σχεδιαστή για τις λεπτομέρειες του εγχειρήματός του, μέσα από τις ερωτήσεις που του έθεσε.

  • Πρώτα απ’ όλα, συγχαρητήρια για την ιδέα και για την υλοποίηση – μέχρι έναν βαθμό. Μακάρι να υλοποιηθεί κιόλας το εγχείρημα. Πώς σου προέκυψε η ιδέα να προσπαθήσεις να πείσεις τους τοπικούς φορείς για τη δημιουργία μιας πίστας στο Ηράκλειο;

Ξέρουμε ότι από μόνο του το γεγονός της δημιουργίας μίας πίστας στην Κρήτη –και γενικότερα στην Ελλάδα– μπορεί να αποφέρει πάρα πολλά έσοδα, κυρίως στην τοπική και ακολούθως στην εγχώρια οικονομία, δημιουργώντας αρκετές θέσεις εργασίας και προσελκύοντας τουρίστες. Έτσι, πιστεύω θα ήταν καλό να προχωρήσει η ιδέα, γιατί εκτός από την πίστα προδιαγραφών F1, στην πρόταση που κατέθεσα υπήρξε και μέριμνα για δημιουργία μίας μικρής πίστας Kart, στην οποία θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ακαδημίες και να πραγματοποιούνται αγώνες, αποφέροντας αρκετά έσοδα στην πόλη του Ηρακλείου. Παράλληλα, η πίστα θα μπορούσε να φιλοξενεί και ετήσιους αγώνες για άλλες κατηγορίες motorsport, όπως το MotoGP και η Formula E.

Πηγή εικόνας: caranddriver.gr
  • Γιατί αποφάσισες να σχεδιάσεις την πίστα στον χώρο του αεροδρομίου;

Πρώτα απ’ όλα, επειδή το Αεροδρόμιο Νέας Αλικαρνασσού οσονούπω μεταφέρεται και πάει στο Καστέλι. Κατά δεύτερον, επειδή η περιοχή είναι κατάλληλη λόγω των αεροδιαδρόμων όπου υπάρχει μηδενική κλίση και μπορούν να προσγειωθούν άνετα τα αεροπλάνα. Υπάρχει, στην ουσία, η βάση για να μπορέσει να δομηθεί εκεί πάνω η πίστα και η κλίση δεν χρειάζεται στις πίστες, οπότε το αεροδρόμιο ήταν ο καταλληλότερος χώρος που μπορούσε να βρεθεί στο Ηράκλειο. Μειώνεται έτσι και το χρηματικό κόστος της κατασκευής (δηλαδή λόγω της παρούσας βάση), και επίσης, υπάρχει και το κτίριο του αεροδρομίου, ο αεροσταθμός, ο οποίος μπορεί να χρησιμοποιηθεί για το γνωστό κτίριο των pit-stop που ξέρουμε, το κτίριο της διοργάνωσης.

  • Όταν χάρασσες την πίστα, υπήρξε κάποια από τις υπάρχουσες πίστες που αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για σένα;

Ναι, σίγουρα. Από όλες πήρα ιδέα∙ πήρα από τη βασική χάραξη του Μπαχρέιν, που νομίζω είναι ο δεύτερος γύρος της Formula 1 (παραδοσιακά τουλάχιστον, γιατί έχει αλλάξει τώρα λόγω κορωνοϊού) και από το Yas Marina στο Άμπου Ντάμπι. Επίσης εμπνεύστηκα και λίγο από τη Γαλλία στις δύο ευθείες, καθώς εάν παρατηρήσετε, στον κεντρικό αεροδιάδρομο από πάνω περνάνε δύο ευθείες, οι οποίες διακόπτονται από μια μεγάλη κλίση – καμπύλη προς τα πάνω, αλλά είναι στην ουσία δύο ευθείες.

  • Είπες πριν ότι λόγω της θέσης, το ότι δηλαδή μιλάμε για το παλιό αεροδρόμιο και άρα υπάρχουν ήδη κάποιες εγκαταστάσεις, το κόστος κατασκευής θα είναι μειωμένο. Πιστεύεις, όμως, ότι το ελληνικό κράτος θα μπορούσε να ανταποκριθεί στα έξοδα –ακόμη και σε αυτά τα μειωμένα– και στη συντήρηση ενός αυτοκινητοδρομίου;

Αναμφίβολα, η συντήρηση είναι υπερβολικά δύσκολη. Η κατασκευή μπορεί, πιστεύω, να πραγματοποιηθεί με την συνεισφορά από χορηγούς και ιδιώτες, όπου όλοι μαζί θα ήταν δυνατόν να βοηθήσουν, όπως σκόπευαν να κάνουν παλαιότερα, σχετικά με την πίστα στην Χαλανδρίτσα και την πίστα στη Δραπετσώνα. Τότε είχαν δεχθεί αρκετοί ιδιώτες να δώσουν χρήματα, για να κατασκευαστεί και γι’ αυτό είχε δεχθεί και η κυβέρνηση, όμως δε γνωρίζω γιατί δεν προχώρησε κάποιο από αυτά τα εγχειρήματα. Μπορεί να γίνει, λοιπόν, η πίστα από χορηγούς, όπως είπα ήδη, πιστεύω όμως πως και το κράτος μπορεί να τα καταφέρει, σχετικά με τη δημιουργία της πίστας. Το προβληματικό ζήτημα της υπόθεσης πιστεύω εντοπίζεται στη συντήρηση και δεν ξέρω σε αυτό τον τομέα κατά πόσο θα τα καταφέρει το κράτος.

  • Θεωρείς ότι το συγκεκριμένο έργο θα βοηθούσε και στη διάδοση του μηχανοκίνητου αθλητισμού στη χώρας μας σε μεγαλύτερο βαθμό ή ακόμη και στην παρουσία ενός Έλληνα οδηγού στη Formula 1;

Εννοείται αυτό, το πιστεύω! Ειδικότερα με την πίστα Kart, απ’ όπου οι περισσότεροι οδηγοί στη σημερινή Formula 1 έχουν ξεκινήσει και με την πάροδο των ετών βγαίνουν στην επιφάνεια! Θεωρώ πως αν λειτουργήσει ως ακαδημία –που βλέπουμε σπάνια στην Ελλάδα– με πολλά παιδιά να πηγαίνουν σε αυτήν, ακόμη και από την Κρήτη, θα μπορέσει κάποια στιγμή ένας Έλληνας οδηγός να προχωρήσει σε μεγάλες κατηγορίες του μηχανοκίνητου αθλητισμού –και γιατί όχι;– ακόμη και να φτάσει στην κορωνίδα του σπορ, τη Formula 1.

Πηγή εικόνας: caranddriver.gr
  • Κάτι για τη χάραξη: σχεδιάζοντας την πίστα, είχες περισσότερο στο μυαλό σου μία διαδρομή ταχύτητας ή μία διαδρομή τεχνικής;

Και τα δύο, αλλά πάνω από όλα, νομίζω, είχα την ασφάλεια. Γιατί αν δεν υπάρχει ασφάλεια σε μία πίστα και σε μία χάραξη, δε μπορεί να εγκριθεί από τη FIA. Εξ ου και ο στόχος είναι η ασφάλεια των οδηγών και γι’ αυτό όλες οι στροφές και όλες οι ευθείες είναι σε τέτοιο μήκος –ειδικότερα οι ευθείες– ώστε να μην ξεπερνιέται η ταχύτητα πάνω από ένα όριο και στις στροφές να υπάρχει αρκετός χώρος, ώστε αν εκτραπεί κάποιος οδηγός ενός μονοθεσίου από μια στροφή, να μην τραυματιστεί ο οδηγός και να αποφευχθούν σημαντικά προβλήματα και συνεπακόλουθα ατυχήματα.

  • Ποιο θεωρείς ότι είναι το δυνατό σημείο της χάραξης που δημιούργησες;

Πιστεύω ότι έχει αρκετές στροφές, ικανές για προσπεράσεις. Η πίστα, έχει τον προαπαιτούμενο αριθμό κλειστών στροφών –απ’ όσο γνωρίζω από την FIA τουλάχιστον 2. Στην πρόταση διακρίνονται τρεις τέτοιες στροφές. Επίσης, οι ευθείες είναι κατάλληλες για DRS και οι προσπεράσεις, είναι γρήγορες και έχουν δύο-τρία σημεία ακόμη γρηγορότερα. Οπότε, έχει αρκετά καλά χαρακτηριστικά για να προχωρήσει.

  • Τώρα, ως προς το παρόν, υποστηρίζεις κάποια ομάδα ή έναν συγκεκριμένο πιλότο;

Όλους τους υποστηρίζω, δεν έχω κάποια ιδιαίτερη προτίμηση. Υποστηρίζω λίγο παραπάνω τη McLaren και ο αγαπημένος μου οδηγός είναι ο Lando Norris. Από τότε που μπήκε στη Formula 1, το 2019 είμαι ένθερμος υποστηρικτής του.

  • Ποιος πιστεύεις ότι θα κατακτήσει το φετινό πρωτάθλημα;

Δε μπορώ να ξέρω. Είμαι ανάμεσα σε Hamilton και Verstappen και γνωρίζω ότι θα είναι μια αμφίρροπη αναμέτρηση. Πιστεύω ότι θα το πάρει ο Verstappen, αν και ο Hamilton αυτή τη στιγμή προηγείται, επειδή ο πρώτος είχε δύο πολύ κακούς τελευταίους αγώνες, δύο ατυχίες. Αν δεν είχε αυτούς τους δύο κακούς αγώνες, πιστεύω ότι ο Μαξ θα ήταν πρώτος και με απόσταση.

Ευχαριστούμε θερμά τον Άγγελο Πιπεράκη για την παραχώρηση αυτής της συνέντευξης

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Δημήτρης Βασιλειάδης
Δημήτρης Βασιλειάδης
Γεννήθηκε το 2001 στη Θεσσαλονίκη. Βρίσκεται στο τέταρτο έτος των σπουδών του στη σχολή Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Συμμετέχει σε συνέδρια και σεμινάρια που αφορούν το αντικείμενο σπουδών του. Ενδιαφέρεται για τη μελέτη της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας και την εξωτερική πολιτική των κρατών σε αυτά τα χρόνια.