Της Μυρτώς Πιπεράκη,
Η δεύτερη τροπολογία του συντάγματος των Η.Π.Α. δηλώνει ότι μια καλά ρυθμιζόμενη πολιτοφυλακή είναι απαραίτητη για την ασφάλεια ενός ελεύθερου κράτους και ότι δεν πρέπει να παραβιαστεί το δικαίωμα του λαού να διατηρεί και να φέρει όπλα, ώστε οι πολίτες να μπορούν να προστατεύουν τα σπίτια τους από τις τυραννικές κυβερνήσεις τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό του κράτους κατοχυρώνοντας έτσι την οπλοκατοχή για τους πολίτες.
Ωστόσο, σύμφωνα με την ιστορικό Anderson, αυτή η ερμηνεία της τροπολογίας αποτελεί απλά μια κάλυψη και δεν αφορά τα όπλα, αλλά είχε ως βάση τη νοοτροπία του anti-Blackness. Στο νέο της βιβλίο, λοιπόν, “The Second: Race and Guns in a Fatally Unequal America”, η Carol Anderson υποστηρίζει ότι η δεύτερη τροπολογία «σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε με συνέπεια για να διατηρεί τους Αφροαμερικανούς αδύναμους και ευάλωτους».
Η Anderson, λοιπόν, αναφέρει νομοθετικές συζητήσεις από τους Ιδρυτές Πατέρες και μια σειρά από ιστορικά αρχεία για να οδηγηθεί σε μερικά τολμηρά συμπεράσματα. Υποστηρίζει ότι ορισμένοι από τους πρώτους νομοθέτες που υποστήριξαν τη δεύτερη τροπολογία ανησυχούσαν για τους ένοπλους Μαύρους. Ακόμη και μετά το τέλος του Εμφυλίου Πολέμου πολλά νότια κράτη απαγόρευαν στους Αφροαμερικανούς πολίτες να κατέχουν όπλα.
Υποστηρίζει ότι η περίφημη γραμμή για μια «καλά οργανωμένη πολιτοφυλακή εισήχθη κυρίως για να αντιμετωπίσει πιθανές εξεγέρσεις σκλάβων όχι για να αποκρούσει έναν ξένο στρατό. Μερικοί ιστορικοί λένε ότι ο φόβος των εξεγέρσεων από τους σκλάβους δεν ήταν ο πρωταρχικός λόγος για τη δημιουργία της Δεύτερης Τροπολογίας. Αντ’ αυτού, αναφέρουν άλλους παράγοντες, όπως την επιθυμία να διατηρηθεί ο στρατός του έθνους υπό έλεγχο, επειδή οι Ιδρυτές Πατέρες ήταν αδιάφοροι για τη συγκρότηση ενός επαγγελματικού στρατού που θα μπορούσε να προστατεύσει τους πολίτες.
Το βιβλίο της Anderson φτάνει σε μια στιγμή που η συζήτηση για τα όπλα είναι πιο θερμή από ποτέ. Οι μαζικές βολές και η βία που προέρχεται από τη χρήση των όπλων είναι πλέον συνηθισμένες και το Ανώτατο Δικαστήριο ανακοίνωσε ότι θα επανεξετάσει το πεδίο εφαρμογής της δεύτερης τροπολογίας σε μια νέα υπόθεση που ορισμένοι υποστηρίζουν ότι θα μπορούσε να καταστρέψει πολλούς από τους νόμους του έθνους.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Anderson, πρόεδρος του τμήματος Αφροαμερικανικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Emory, χρησιμοποίησε το παρελθόν για να φωτίσει το παρόν. Είναι η συγγραφέας του “One Vote, No Vote: How Voter Suppression destroy our democracy” και του “White Rage: The Unspoken Truth About Our Racial Divide”, που κέρδισε το Βραβείο Εθνικού Βιβλίου Κριτικών Κύκλου για κριτική.
Η σύνταξη του Συντάγματος λοιπόν ήταν πρωταρχικής σημασίας για ανθρώπους όπως ο James Madison επειδή τα άρθρα της Συνομοσπονδίας δεν λειτουργούσαν. Όταν πήγαν στη Συνταγματική Συνέλευση, οι νότιοι εκπρόσωποι κατέστησαν σαφές ότι δεν πρόκειται να υπογράψουν οποιοδήποτε είδος Συντάγματος για να ενισχύσουν τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, εκτός εάν μπορούσαν να πάρουν τη σαφή επέκταση στο εμπόριο σκλάβων του Ατλαντικού, τη ρήτρα των τριών πέμπτων, ώστε να μπορούν να λάβουν περισσότερη εκπροσώπηση από ό,τι χρειαζόταν για να ληφθούν αποφάσεις στο Κογκρέσο. Αλλά τότε καθώς η Virginia εξέτασε το προτεινόμενο Σύνταγμα και είδε τον ομοσπονδιακό έλεγχο της πολιτοφυλακής, ο Patrick Henry και ο George Mason δημιούργησαν ένα ρεύμα που είτε επιθυμούσε την κατάργηση του Συντάγματος είτε τη λήψη ενός νομοσχεδίου δικαιωμάτων για τον περιορισμό της εξουσίας της κεντρικής κυβέρνησης και την προστασία της πολιτοφυλακής. Η προστασία της πολιτοφυλακής σήμαινε στη πραγματικότητα ότι προστατεύουν τη δουλεία.
Ένα από τα πράγματα που πολλοί προηγούμενοι ιστορικοί δεν έχουν συνδέσει ήταν ο ρόλος της πολιτοφυλακής στην αποθάρρυνση των σκλάβων στο να επαναστατήσουν και στη διατήρηση των υποδουλωμένων Αφροαμερικάνων.
Η πρόσβαση στα όπλα δεν εμποδίστηκε για πολλούς Λευκούς. Ένας αγρότης απομονωμένος στα σύνορα χρειαζόταν όπλα για να κυνηγήσει, για να προστατέψει τις καλλιέργειές του και να υπερασπιστεί την οικογένειά του. Ωστόσο παρατηρούμε ότι κατά την ίδια περίοδο οι Αφροαμερικάνοι δεν είχαν πρόσβαση σε όπλα επειδή ήταν Μαύροι αλλά αντιμετωπίζουν και οι ίδιοι ουσιαστικά τις ίδιες απειλές με τους λευκούς και ακόμα περισσότερες. Η δεύτερη τροποποίηση λοιπόν δεν έχει εφαρμοστεί ποτέ εξίσου στους Μαύρους πολίτες.
Ένας από τους πρώτους νόμους που ψηφίστηκαν από το Κογκρέσο, το Uniform Militia Act, απαιτούσε από όλους τους λευκούς άνδρες μεταξύ ορισμένων ηλικιακών ομάδων να είναι μέλη της πολιτοφυλακής και να κατέχουν όπλο.
Στη σύγχρονη εποχή παρατηρούμε ωστόσο ότι υπάρχει πολλή βία στις Η.Π.Α., πολλοί άνθρωποι κατέχουν όπλα και η βία που προέρχεται από τη χρήση όπλων έχει αυξηθεί κατακόρυφα. Σε όλα αυτά όμως μπορεί να έχει συντελέσει η ίδια η ιστορία των Η.Π.Α. Η ιστορία αυτού του έθνους ξεκινά με την αγορά ενός μεγάλου κομματιού γης, τη δουλεία εκατομμυρίων ανθρώπων και τον φόβο που αυτή δημιούργησε. Ακόμα αφορά την απομάκρυνση των αυτοχθόνων ανθρώπων από τη γη τους, τον φόβο και την προσπάθεια να αναδειχθεί ο πιο ισχυρός. Δυστυχώς στη ιστορία αυτού του λαού ο τρόπος επίλυσης των πραγμάτων είναι μέσω της κάννης ενός όπλου. Αυτή η ιστορία λοιπόν έχει παίξει καθοριστικό ρόλο για όσα συμβαίνουν στη σύγχρονη αμερικανική κοινωνία.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
- The Second Amendment is not about guns — it’s about anti-Blackness, a new book argues, CNN, διαθέσιμο εδώ
- Historian uncovers the racist roots of the 2nd amendment, NPR, διαθέσιμο εδώ