12.1 C
Athens
Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΓνώμηΤο άνοιγμα της παιδείας

Το άνοιγμα της παιδείας


Του Θάνου Παπαδογιάννη,

Όπως όλοι γνωρίζουμε και έχουμε καταλάβει πλέον, βρισκόμαστε σε μια χρονική στιγμή που η σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα είναι η μόνη λύση που απομένει. Έτσι ο τομέας της παιδείας δεν θα μπορούσε να μείνει πίσω. Τα σχολεία παρέμειναν κλειστά για σχεδόν όλο το διάστημα της καραντίνας, με κάποια μικρά ανοίγματα για σύντομο χρονικό διάστημα, καθώς υπήρχε μεγάλη αύξηση των κρουσμάτων. Τα Πανεπιστήμια της χώρας παραμένουν κλειστά από το εαρινό εξάμηνο του προηγούμενου ακαδημαϊκού έτους και μέχρι πρόσφατα δεν είχε γίνει λόγος για το άνοιγμα τους.

Την Δευτέρα 12 Απριλίου άνοιξαν και πάλι τα Λύκεια, ενώ από τις 10 Μαΐου έχουν ανοίξει και όλες οι υπόλοιπες σχολικές μονάδες. Οι μαθητές και οι μαθήτριες επέστρεψαν και πάλι στα θρανία τους και όλα δείχνουν πως δεν θα χρειαστεί να τα αποχωριστούν ξανά μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Πηγή εικόνας: protothema.gr

Μέχρι τώρα οι μαθητές και οι μαθήτριες έπρεπε να κάνουν δύο δωρεάν self test για να παρευρεθούν στο σχολείο. Παρόλα αυτά, τα test δεν φτάνουν… και από την εβδομάδα που μας έρχεται, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα κάνουν μονάχα μια φορά την εβδομάδα.

Ας περάσουμε, όμως, στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Τα Πανεπιστημιακά μας ιδρύματα λειτουργούν εδώ και έναν χρόνο σε συνθήκες πρωτόγνωρες που δυσκολεύουν το έργο που επιτελούν. Τα Πανεπιστήμια είναι χώρος Έρευνας και αναπαραγωγής ιδεών, από την στιγμή, όμως, που η λειτουργία τους γίνεται διαδικτυακά, είναι πολύ πιθανό το ερευνητικό έργο να αποδυναμωθεί ποιοτικά και ποσοτικά.

Οι πρωτοετείς φοιτητές δεν έχουν έρθει καν σε επαφή με τον νέο τους πανεπιστημιακό χώρο, το μόνο που έχουν παρακολουθήσει και γνωρίσει, αυτά τα δύο εξάμηνα, είναι τα γραφεία των καθηγητών και των καθηγητριών τους μέσα από την οθόνη του υπολογιστή, του τάμπλετ ή του κινητού. Οι φοιτητές δεν είχαν τη δυνατότητα να συνεργαστούν με τους καθηγητές τους από κοντά, ενώ πολλά εργαστήρια δεν πραγματοποιήθηκαν.

Το Υπουργείο Παιδείας με την ανακοίνωση πως θα είναι στην ευχέρεια του κάθε Τμήματος/Σχολής η επιλογή για τον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων του εαρινού εξαμήνου (διαδικτυακά ή δια ζώσης) έρχεται να πετάξει το μπαλάκι της ευθύνης στις εκάστοτε συγκλήτους. Ουσιαστικά η Υπουργός, Νίκη Κεραμέως, και ο αρμόδιος Υφυπουργός για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Άγγελος Συρίγος, αφήνουν την επίλυση του προβλήματος σε άλλους. Και οι δύο γνωρίζουν πόσο δύσκολη είναι αυτή η απόφαση, τη δεδομένη χρονική στιγμή. Βρισκόμαστε λιγότερο από έναν μήνα μακριά από την έναρξη των εξεταστικών στα Πανεπιστήμια, κάτι το οποίο σημαίνει πως οι φοιτητές και οι φοιτήτριες που δεν έχουν ήδη βρει κατοικία στις πόλεις όπου σπουδάζουν, δεν προλαβαίνουν να τα τακτοποιήσουν όλα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Έτσι, τα χέρια των Συγκλήτων είναι δεμένα, ως έναν βαθμό, και η απόφαση τους για διαδικτυακές εξετάσεις φαίνεται πως είναι μονόδρομος.

Πηγή εικόνας: foititikanea.gr

Αυτός είναι πιθανότατα και ο λόγος που η απόφαση αυτή βγήκε τόσο αργά. Από την μία, το Υπουργείο δείχνει ένα διαλλακτικό πρόσωπο στην Ακαδημαϊκή Κοινότητα, στην οποία φαίνεται να αφήνει την δυνατότητα επιλογής, όμως, στην πραγματικότητα όλα είναι πλέον καθορισμένα.

Η ανακοίνωση του Υπουργείου σχετικά με τον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα έπρεπε να έχει βγει πριν από έναν μήνα… Πλέον δεν έχει κανένα νόημα…


 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Θάνος Παπαδογιάννης
Θάνος Παπαδογιάννης
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 2002 και είναι πρωτοετής φοιτητής στο τμήμα Πολιτικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης στο Ρέθυμνο. Του αρέσει να γράφει και να ακούει μουσική από τα βινύλια του και να τα μοιράζετε στην ραδιοφωνική του εκπομπή. Θέλει να ασχοληθεί ενεργά με την πολιτική. Έχει συμμετάσχει στο πρόγραμμα της Βουλής των Εφήβων και του αρέσει να είναι ενεργός πολίτης. Αναζητά εκδηλώσεις που αφορούν τον τομέα της πολιτικής και δράσεις εθελοντισμού.