Του Άρη Κατσίδη,
Ο θρυλικός επενδυτής Γουόρεν Μπάφετ, για ακόμη μια φορά, έδωσε μια χρήσιμη συμβουλή για τους νέους, ηλικιακά, επιχειρηματίες. Ο ιδρυτής της Berkshire Hathaway είναι από τους μεγαλύτερους επενδυτές όλων των εποχών και έχουν γραφτεί πάρα πολλά γύρω από τις δηλώσεις, τις απόψεις και, φυσικά, τις επιχειρηματικές κινήσεις του. Ο Μπάφετ επεσήμανε κάτι απλό: «Να επικεντρώνεστε στην εκμάθηση του πώς να γράφετε και να μιλάτε καθαρά». Οι πομπώδεις χαρακτηρισμοί και ο στόμφος δεν εντυπωσιάζουν τους πελάτες σας, οι οποίοι, για να ενδιαφερθούν για το προϊόν, πρέπει να ακούσουν ή να διαβάσουν σοβαρά επιχειρήματα γραμμένα με σωστό τρόπο.
Ο Μπάφετ σε βίντεο που δημοσιεύτηκε στο LinkedIn την Δεύτερα (29/3), ανέφερε: «Ο μοναδικός εύκολος τρόπος για να έχετε έσοδα 50 τοις εκατό περισσότερο από ό,τι τώρα, τουλάχιστον, είναι να βελτιώσετε τις επικοινωνιακές σας δεξιότητες, τόσο στα γραπτά όσο και στα προφορικά. Εάν δεν μπορείτε να επικοινωνήσετε, είναι σαν να κλείνετε το μάτι σε ένα κορίτσι στο σκοτάδι, τίποτα δεν θα συμβεί μεταξύ σας».
Το βίντεο αυτό ανέβηκε από τον λογαριασμό του Μάικλ Χουντ, τον ιδρυτή της startup Voiceflow, που βρίσκεται στο Τορόντο του Καναδά, που επιτρέπει στους χρήστες να σχεδιάζουν, να χτίζουν και να δημιουργούν δεξιότητες για το έξυπνο ηχείο της Amazon, την Alexa, χωρίς να χρειάζεται να γνωρίζουν πώς να κωδικοποιούν. «Ανεξάρτητα από το αν έχετε το πιο σπουδαίο μυαλό στον κόσμο, πρέπει να είστε σε θέση να μεταδώσετε πλήρως τις ιδέες σας. Και αυτή η μετάδοση είναι η επικοινωνία». Ο Χουντ συνάντησε τον Μπάφετ στο Καναδικό Walk of Fame Inductee Gala, το Σάββατο (27/3), για πρώτη φορά, και, αμέσως, τον ρώτησε ποια συμβουλή θα έδινε σε ένα παιδί νεανικής ηλικίας που ασχολείται με οικονομικά.
Η επιχειρηματικότητα, πέρα από τις ιδέες και την ακολούθηση σωστής λογικής, εξαρτάται, άμεσα, από την πειθώ, η οποία επιτυγχάνεται με σοβαρά και επιχειρήματα, τα οποία έχουν ως στόχο να πείσουν τον μελλοντικό αγοραστή. Αυτά τα επιχειρήματα πρέπει να έχουν σχέση με τις ανάγκες κάποιου, να τον ενδιαφέρουν και να του υπόσχονται κάτι πρωτοποριακό, το οποίο δεν δύναται να βρει από κάποιο άλλο ανταγωνιστικό προϊόν ή υπηρεσία.
Ο εκατομμυριούχος entrepreneur Ρίτσαρντ Μπράνσον συμφωνεί ότι η αποτελεσματική επικοινωνία είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία, έχοντας αναφέρει το 2016: «Σήμερα, αν θέλεις να πετύχεις ως entrepreneur, πρέπει να είσαι, επίσης, και καλός τα λόγια στο πλαίσιο του “παραμυθά”. Φυσικά, δεν είναι χρήσιμο να είστε καλός “παραμυθάς” εάν το προϊόν ή η ιδέα σας δεν είναι τόσο καλή. Δεν αρκεί, όμως, να δημιουργήσουμε ένα υπέροχο προϊόν, πρέπει να προσπαθήσουμε να το προωθήσουμε, ώστε να το γνωρίσει ο κόσμος».
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
- Why entrepreneurs are storytellers, Virgin. Διαθέσιμο εδώ.
- Michael Hood’s profile, LinkedIn. Διαθέσιμο εδώ.
- Canada’s Walk of Fame.