Του Άρη Κατσίδη,
Η πανδημία του κορωνοϊού εδώ και ένα χρόνο έχει ανατρέψει το εμπόριο δημιουργώντας νέες συνθήκες στους κλάδους και αναγκάζοντας τους να ακολουθήσουν τις επιταγές της νέας πραγματικότητας. Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε η είδηση πως η Lamborghini εκτόξευσε τα κέρδη της στο υψηλότερο επίπεδο από πέρυσι, παρά το γεγονός ότι τα εργοστάσια της Ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν κλειστά για δύο μήνες.
Η Lamborghini, που ανήκει στον όμιλο της Volkswagen, επεσήμανε ότι τα έσοδα ήρθαν κυρίως από την αύξηση ζήτησης από την Κίνα, που αποτελεί την δεύτερη μεγαλύτερη αγορά και είναι σε θέση να ξεπεράσει την Γερμανία, που μέχρι τώρα είχε τα πρωτεία. Τα μεγάλα κέρδη δημιουργήθηκαν κυρίως από την μεγάλη ζήτηση στα μοντέλα “limited special series”, ενώ αν και οι πωλήσεις ήταν χαμηλότερες από το προηγούμενο έτος, η Lamborghini αποκάλυψε ότι πούλησε πιο ακριβά αυτοκίνητα και ειδικά supercars, κάτι που της έδωσε περισσότερα έσοδα. Για να το πετύχει αυτό, φυσικά έπρεπε να αλλάξει το κεντρικό της σχεδιασμό, το business plan αλλά και σε ποιους απευθύνεται, δηλαδή το target group της. Το να αλλάξει η στρατηγική μιας εταιρείας και το target group της, είναι κάτι πρωτοποριακό και κάτι που θέλει πολλή συζήτηση και έχει πολύ μεγάλο ρίσκο, κάτι που η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία παρά την κρισιμότητα της κατάστασης έκανε, με αποτέλεσμα να πάρει το ρίσκο, αλλά να πάρει κέρδος.
Πιο αναλυτικά, η ιταλική εταιρία πούλησε πέρσι 7.430 αυτοκίνητα, σε σχέση με τα 8.250 που είχε πουλήσει πριν δύο χρόνια, αλλά επειδή απευθύνθηκε σε διαφορετικό κοινό και πούλησε πιο ακριβά αυτοκίνητα και limited εκδόσεις, για αυτό το λόγο είχε μεγαλύτερα κέρδη.
Ο CEO της Lamborghini, Stephan Winkelmann, δήλωσε στο CNBC: «Ήμασταν έκπληκτοι με τα αποτελέσματα. Η Urus μας κρατάει ήρεμους όσον αφορά την απόδοση της επένδυσης και επίσης για τα κέρδη, αφού τα κέρδη μας έδωσαν την εμπιστοσύνη να επανεπενδύσουμε στο μέλλον. Έχουμε ήδη καλυφθεί με τις παραγγελίες των πελατών για εννέα μήνες το 2021. Επομένως, εξετάζουμε το έτος 2021 με αρκετά θετική κλίση. Μοιάζει με την αγορά των μετοχών: η διάθεση των επενδυτών είναι ανυπόμονη και σε υψηλά επίπεδα. Ανυπομονούν για την στιγμή που θα ξαναβγούν και θα απολαύσουν την ζωή.».
Ακόμα μια μεγάλη εταιρεία ευγνωσμένης αξίας, όπως η Lamborghini, προχώρησε σε μια κίνηση στρατηγικής, με αρκετό ρίσκο ενδεχομένως, όπως μιλώντας εκ τους ασφαλούς, πλέον, αποδείχθηκε σωστή. Το συμπέρασμα είναι ένα, καμία εταιρεία που σέβεται τον εαυτό της, ανεξαρτήτως μεγέθους, οφείλει ανά τακτά χρονικά διαστήματα να προβαίνει σε καινοτόμες πρωτοβουλίες προκειμένου να διατηρεί, ή ακόμα και να βελτιώνει, την θέση και την υπόσταση της.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
- When Lambo as Lamborghini Reports Record Profits in 2020, Coinspeaker. Διαθέσιμο εδώ.
- Lamborghini makes highest ever profit despite production stoppages during lockdowns, The National News. Διαθέσιμο εδώ.