Του Άρη Κατσίδη,
Η αγορά των αυτοκινήτων περνάει σε μια νέα εποχή και γυρίζει σελίδα, αφού τόσο οι αυστηροί κανονισμοί όσο και η νέα εποχή απαιτούν οι εταιρίες να συμβιβαστούν με τις επιταγές της πραγματικότητας. Ο γνωστός επενδυτής, Γουόρεν Μπάφετ και γενικότερα η εταιρία του, Berkshire Hathaway, πάντα κάνει επιλογές που έχουν ρίσκο, αλλά αποβλέπουν σε κέρδος. Μια από αυτές ήταν και η επένδυση το 2008 σε μια εταιρία σαν την BYD, η οποία είχε ως στόχο στο να δημιουργήσει μια μπαταρία και ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ξοδεύοντας 230 εκατομμύρια δολάρια. Εκείνη την εποχή, κυριαρχούσαν αδιαμφισβήτητα τα brands και τα μεγάλα ονόματα, οπότε η απόφαση του να έχει το 8.2% της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ BYD είχε μεγάλο ρίσκο. Όμως, για να διαφοροποιήσει το ρίσκο είχε αποκτήσει και το 3.7% της General Motors, ποσοστό μικρότερο μεν, αλλά μιας μάρκας πασίγνωστης παγκοσμίως δε. Η Berkshire Hathaway δικαιώθηκε, γιατί οι μετοχές της BYD αυξήθηκαν κατά 300% τους τελευταίους δώδεκα μήνες, ενώ αυτές της GM κατά 65% την ίδια περίοδο.
Είτε λόγω του ότι τα υβριδικά αυτοκίνητα και η ηλεκτροκίνηση αποτελεί μονόδρομο για το μέλλον, είτε λόγω του ότι υπάρχει στόχος κάθε εταιρία να μην παράγει πάνω από 96 mlgr διοξειδίου του άνθρακα, μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες ακολούθησαν το μονοπάτι της BYD και άλλων παρόμοιων εταιριών. Για παράδειγμα, η GM ανακοίνωσε ότι έχει ως στόχο να καταργήσει τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα μέχρι το 2035 αλλά και ότι θα επενδύσει 7 δις δολάρια στην ανάπτυξη των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, ενώ συνολικά θα επενδυθούν 27 δις δολάρια για 30 καινούργια ηλεκτρικά μοντέλα παγκοσμίως.
Όλο αυτό δείχνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες ακολουθούν τις νέες επιταγές της πραγματικότητας και συμβιβάζονται με τις απαιτήσεις της νέας εποχής. Η Berkshire Hathaway, πίσω στο 2008, αρχικά πήρε ένα μεγάλο ρίσκο, εκτιμώντας ότι η ηλεκτροκίνηση ήταν το μέλλον. Αν και δεν είχε αποδώσει άμεσα, λόγω του ότι έσκασε και η οικονομική κρίση που άλλαξε τα δεδομένα, η επιλογή της δικαιώθηκε, αφού τα ηλεκτροκίνητα είναι το μέλλον. Λόγω της εμπειρίας στον χώρο, η Κινεζική BYD έχει και μεγαλύτερο μερίδιο στον κλάδο, αφού πέρσι ήταν η εταιρία που πούλησε τα περισσότερα αμάξια, παγκοσμίως, με τον συνολικό αριθμό να είναι στα 130.000. Οι υπόλοιπες εταιρίες βρίσκονται πιο χαμηλά, όπως για παράδειγμα η startup ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, NIO, που πέρσι πούλησε περίπου 43.700 αμάξια.
Αναφορές
- “Warren Buffett owns more of a Chinese electric car company than General Motors”, CNBC. Διαθέσιμο εδώ.
- “Warren Buffett Invests In Chinese Company Developing ‘Green’ Cars”, CNBC. Διαθέσιμο εδώ.
- “Warren Buffett-backed Chinese electric car company outsells its start-up rivals”, CNBC. Διαθέσιμο εδώ.