16.5 C
Athens
Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΣυνδρομητικές πλατφόρμες: Το μέλλον της ενημέρωσης και ψυχαγωγίας 

Συνδρομητικές πλατφόρμες: Το μέλλον της ενημέρωσης και ψυχαγωγίας 


Της Μαρίας Μπότη,

Με την πάροδο του χρόνου, οι τεχνολογικές εξελίξεις αναδιαμορφώνουν και επαναπροσδιορίζουν τον κόσμο γύρω μας. Έτσι, επηρεάζεται και ο τομέας της ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, ο οποίος έχει αλλάξει άρδην το τελευταίο διάστημα. Τα νέα δεδομένα που τάραξαν την ζωή μας το 2020, φαίνεται πως ώθησαν ολοένα και περισσότερους ανθρώπους στο να αναζητήσουν νέους τρόπους ψυχαγωγίας, καθώς τα τηλεοπτικά κανάλια είχαν «πλημμυρίσει» από εκπομπές αναφορικά με την πανδημία. Ως επακόλουθο, αυξήθηκαν οι χρήστες σε συνδρομητικές πλατφόρμες με βίντεο, ταινίες, σειρές. Και κάπως έτσι, οι Έλληνες εισήλθαν σε μία νέα πραγματικότητα.

Η αδυναμία για κάθε άλλη δραστηριότητα ψυχαγωγικής εξόδου, έχει διαμορφώσει ένα τοπίο που φέρνει ολοένα και περισσότερους μπροστά σε μία οθόνη. Και αυτή είναι μία πραγματικότητα που, όπως όλα δείχνουν, καρπώνονται σε μεγάλο ποσοστό οι συνδρομητικές πλατφόρμες. Υπάρχουν ποικίλες συνδρομητικές υπηρεσίες για να εγγραφεί κανείς, σχετικά με μουσική (Spotify), βίντεο (YouTube premium), σειρές-ταινίες (Netflix, Disney+), αλλά και συνδρομητικές τηλεοράσεις (Cosmote TV, NOVA, ΗΒΟ, Apple TV, Vodafone TV) – και πολλές ακόμα –, οι οποίες δεν αφήνουν ανικανοποίητο κανέναν απαιτητικό χρήστη. Επιπλέον, η διαμόρφωση συνδρομών ανάλογα με τα παρεχόμενα πακέτα, και οι διάφορες προσφορές που πραγματοποιούνται κατά διαστήματα, προσελκύουν μεγαλύτερο κοινό. Κατά τη διάρκεια του lockdown, φάνηκε πως οι εγγεγραμμένοι χρήστες στις παραπάνω πλατφόρμες αυξήθηκαν κατακόρυφα, επιβεβαιώνοντας πως πρόκειται για το μέλλον της τηλεόρασης.

Είναι γεγονός πως με τη μέθοδο αυτή, έχει επηρεαστεί όχι μόνο ο τομέας της οικιακής ψυχαγωγίας, αλλά ο τρόπος που παράγονται και διανέμονται πλέον τα τηλεοπτικά προγράμματα. Τόσο εταιρίες παραγωγής, όσο και τεχνολογικοί κολοσσοί – όπως η Amazon και η Apple – έχουν επενδύσει σημαντικά στη «βιομηχανία του μέλλοντος». Όλοι αυτοί ανταγωνίζονται μεταξύ τους, προσπαθώντας να προσελκύσουν όλο και περισσότερους συνδρομητές και να τους «πουλήσουν» τα τηλεοπτικά προϊόντα τους. Όμως, η μικρή ελληνική αγορά φαίνεται πως ήταν και είναι μία μεγάλη πρόκληση.

Σαν χώρα δεν είχαμε εξοικειωθεί πλήρως με τις συνδρομητικές υπηρεσίες. Αυτό γίνεται φανερό μέσα από συγκρίσεις με άλλες χώρες, στις οποίες θεωρείται ως κάτι «φυσιολογικό», η πληρωμή για παροχή πληροφοριών, ειδήσεων, ταινιών, μουσικής. Η μόδα αυτή εξαπλώνεται και εδώ, προσπαθώντας να αλλάξει τη νοοτροπία μας. Έως τώρα, ήταν προτιμότερο να πληρώσουμε για κάτι που δεν διατίθεται δωρεάν, παρά να εγγραφούμε σε μία ειδησεογραφική ιστοσελίδα για να λαμβάνουμε περισσότερα και αποκλειστικά νέα ή σε μία πλατφόρμα με εκτενές τηλεοπτικό περιεχόμενο. Όμως αυτό αλλάζει!

Το streaming φαίνεται πως σταδιακά, αρχίζει να εκτοπίζει την παραδοσιακή τηλεόραση και οι πλατφόρμες παροχής περιεχομένου πολλαπλασιάζονται και εμπλουτίζονται διαρκώς, σε μία αγορά, όπου η ισχύς της συνδρομητικής τηλεόρασης είναι ασθενής σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Οι υπηρεσίες “Video on Demand” (VoD) έχουν διεισδύσει σημαντικά στη ζωή μας, με ιδιαίτερα μεγάλα ποσοστά, φέρνοντας μία τεράστια ποικιλία σειρών και ταινιών στο σπίτι μας οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας επιθυμούμε. Το binge-watching (τηλεοπτικός μαραθώνιος) έχει γίνει πλέον πολύ συνηθισμένος τρόπος παρακολούθησης περιεχομένου. Μπορούμε να δούμε στη σειρά πολλά επεισόδια, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουμε την επόμενη προβολή του. Η άνεση αυτή, μαζί με την ευκολία του, να βλέπουμε τα αγαπημένα μας προγράμματα από όπου κι αν βρισκόμαστε, σε όποια συσκευή θέλουμε, έχει κάνει τις συγκεκριμένες πλατφόρμες ιδιαίτερα δημοφιλείς.

Επιπλέον, σχετικά πρόσφατα, έχει αρχίσει να υιοθετείται και η λογικά “Pay per View”, κυρίως για τις μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις με στόχο οι φίλαθλοι να έχουν την ευκαιρία να πληρώσουν για να δουν έναν αγώνα χωρίς να είναι συνδρομητές σε κάποιο κανάλι. Ακόμα και η επιλογή του ενός μήνα δωρεάν, που δίνεται από κάποιες πλατφόρμες, λογίζεται ως μία πετυχημένη τακτική marketing, καθώς ο χρήστης ανακαλύπτει την ευκολία που παρέχεται και τη δυνατότητα προβολής σε οποιαδήποτε συσκευή επιθυμεί: laptop, smartphone, tablet, smart TV, ακόμα και εκτός σύνδεσης, εφόσον έχουμε «κατεβάσει» το περιεχόμενο στη συσκευή.

Μία «σύντομη ματιά» στο μέλλον, μας φανερώνει πως οι συνδρομητικές υπηρεσίες, ήρθαν για να μείνουν στη ζωή μας. Με την εξέλιξη των νέων τεχνολογιών τίποτα δεν μένει στάσιμο, καθώς αμέτρητες δυνατότητες ξετυλίγονται μπροστά μας. Η επιλογή που έχει κάποιος να παρακολουθήσει οτιδήποτε όποτε και όπου επιθυμεί, ανοίγει τις πύλες για τεράστιες δυνατότητες των συνδρομητικών υπηρεσιών. Παράλληλα, όμως φαίνεται να «κλείνει» το κουμπί της παραδοσιακής τηλεόρασης όπως την γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, καθώς ολοένα και μεγαλύτερο ποσοστό – κυρίως νέων – προσφεύγουν στις νέες μεθόδους.

Είναι άραγε αυτό το τέλος των παραδοσιακών μέσων; Ο χρόνος θα δείξει!


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ

  • Video on demand. Ο νέος τρόπος να βλέπεις τηλεόραση, you.gr, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Μαρία Μπότη
Μαρία Μπότη
Γεννήθηκε το 1997 και είναι πτυχιούχος του τμήματος Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις ξένες γλώσσες και αγαπά τα ταξίδια. Τα σχέδια της για το μέλλον είναι να ασχοληθεί σε μεταπτυχιακό επίπεδο με την επικοινωνία και το marketing.