Του Άρη Κατσίδη,
Την Τρίτη (22/12), ο CEO της Τέσλα, Έλον Μασκ, έκανε γνωστό μέσω twitter, πού αλλού, ότι πρότεινε πριν κάποια χρόνια στον CEO της Apple, Tim Cook, την εν λόγω συναλλαγή, αλλά εκείνος τόνισε ότι δεν ενδιαφέρθηκε ούτε καν να κανονίσει meeting για το σχετικό θέμα.
Ο Μασκ ανέφερε ότι: «Στις πιο δύσκολες μέρες του προγράμματος για το Model 3, επικοινώνησα με τον Τιμ Κουκ σχετικά με το αν υπήρχε πιθανότητα η Apple να εξαγοράσει την Τesla, η οποία είχε φιλοδοξίες και υπολογίζεται ότι κόστιζε στο 1/10 της σημερινής της αξίας. Ο Κουκ αρνήθηκε να παρευρεθεί σε meeting».
Εδώ, έχω μια σπάνια παραδοχή από τον CEO της Tesla, Έλον Μασκ, που αναφέρει πως ήταν σε θέση να αφήσει τον έλεγχο της εταιρείας του σε κάποιο χρονικό διάστημα. Επίσης, όλα αυτά τα οποία αναφέρει για την Apple, κάνουν φανερό τον ανταγωνισμό που έχει δημιουργηθεί ανάμεσα στις δύο εταιρείες, με τον Μασκ να επισημαίνει κάποτε ότι: «Αν δεν κάνεις για την Τέσλα, τότε πήγαινε να δουλέψεις στην Apple».
Επίσης, σχολίασε το γεγονός ότι η Apple αναπτύσσει μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου, σύμφωνα με δημοσιεύματα του Reuters, επισημαίνοντας ότι: «Περίεργο, αν είναι αληθινά. Η Tesla χρησιμοποιεί ήδη φωσφορικό σίδηρο για οικογενειακά αυτοκίνητα, που κατασκευάζονται στο εργοστάσιό μας στη Σαγκάη. Ένα monocell είναι ηλεκτροχημικά αδύνατο, καθώς η μέγιστη τάση είναι πολύ χαμηλή. Ίσως εννοούσαν cells συνδεδεμένα μεταξύ τους, όπως η δομική μπαταρία μας».
Τον Ιούλιο του 2018, η Apple προσέλαβε τον πρώην αρχιμηχανικό της Τέσλα, Ντούγκ Φιλντ, με την αμερικανική πρωτοπόρα εταιρία να σχολιάζει σχετικά με αυτό ότι: «Η Τέσλα βρίσκεται σε δύσκολο σημείο. ‘Εχουμε 100 φορές λιγότερα χρήματα από την Apple, οπότε φυσικά μπορούν να πληρώσουν περισσότερα. Έχουμε εξαιρετικά δύσκολες μάχες ενάντια με παραδοσιακές εταιρείες αυτοκινήτων που κάνουν 100 φορές περισσότερα αυτοκίνητα από ό,τι κάναμε πέρυσι, οπότε φυσικά αυτό είναι δύσκολο να τους ανταγωνιστούμε».
Μόνο με βάση το παραπάνω σκηνικό ανάμεσα στους δύο κολοσσούς, μπορεί κανείς να φανταστεί πόσο διαφορετικά θα μπορούσε να είχε γραφτεί η ιστορία στον παγκόσμιο επιχειρηματικό χάρτη. Μία μόνο συνάντηση γνωριμίας και ένα «ναι» θα ήταν ικανά για να οδηγήσουν στην αφάνεια, όσο υπερβολικό και αν ακούγεται τον Έλον Μασκ, και να δικαιώσουν την Apple για την πρωτοπορία της και στον κλάδο της αυτοκίνησης. Ποιος ξέρει πόσοι ακόμα χτυπούν το κεφάλι τους στον τοίχο για λάθη του παρελθόντος που, πλέον, δεν μπορούν να διορθωθούν; Ποιος, επίσης, μπορεί να εγγυηθεί πως αν συνεχιστεί η ξέφρενη πορεία της Tesla δεν θα προσπαθήσει να δραστηριοποιηθεί και στον τεχνολογικό κλάδο με την έννοια, των έξυπνων τηλεφώνων και των υπολογιστών, με στόχο να βάλει δύσκολα στην κατά τα φαινόμενα αντίπαλό της;
Εμείς αρεσκόμαστε σε τέτοιου είδους ιστορίες και ανυπομονούμε να βγουν στο φως και άλλες ενδιαφέρουσες προτάσεις που είτε στέφθηκαν με επιτυχία είτε βρέθηκαν στο καλάθι των αχρήστων.