Της Κυριακής Μαλλιαρίδου,
Το άρωμα δεν κάνει διακρίσεις. Φυσικά και δεν είναι γυναικεία υπόθεση, όπως πολλοί ίσως πιστεύουν. Αλλά είναι μια συνήθεια καθημερινή τόσο για γυναίκες όσο και για άντρες. Όλοι επιθυμούμε περπατώντας η μυρωδιά μας να διαπερνά τους γύρω μας και να αιωρείται για όσο περισσότερο γίνεται. Κάνουμε αδιάκοπες προσπάθειες μέχρι να βρούμε το άρωμα που θα μας κάνει να νιώσουμε «μοναδικοί». Έχετε αναρωτηθεί τι μας ωθεί να κάνουμε την επιλογή αυτή; Σκεφτήκατε ποτέ πως ίσως υπάρχει μια βαθύτερη εξήγηση που σχετίζεται με τον χαρακτήρα και την προσωπικότητά μας; Σύμφωνα, λοιπόν, με μελέτες που έχουν πραγματωθεί, η επιστήμη υποστηρίζει πως η ιδανική μυρωδιά για τον καθένα μας απορρέει από την σύνδεση που υπάρχει ανάμεσα στο συναισθηματικό τμήμα του εγκεφάλου μας με αυτό που αναγνωρίζει οσμές.
Ας κάνουμε μια μικρή αναδρομή στο πότε, πού και πώς δημιουργήθηκε το άρωμα. Αρώματα υπήρχαν ήδη από την αρχαιότητα. Προέρχονταν από αιθέρια έλαια και φυσικές ουσίες. Στην αρχαία Αίγυπτο κυριαρχούσε η αντίληψη πως τα αρώματα αποτελούσαν μέσο επικοινωνίας μεταξύ ανθρώπων και Θεών. Φυσικά, δεν είχαν τη σημερινή μορφή, αλλά ήταν συμπαγή. Το πρώτο άρωμα με οινόπνευμα δημιουργήθηκε το 1371 για την Βασίλισσα της Ουγγαρίας από έναν ιερέα. Φημολογείται πως σε αυτό οφείλονταν η νεανική όψη της σε όλη τη διάρκεια της ζωής της. Η τέχνη της αρωματοποιίας διαδόθηκε στην Ευρώπη τον 16ο και 17ο αιώνα. Μάλιστα, η Βασίλισσα Ελισάβετ της Αγγλίας είχε δώσει εντολή ν’ αρωματίζονται όλοι οι δημόσιοι χώροι όταν περνούσε, αφού δεν μπορούσε ν’ αντέξει καμία άσχημη μυρωδιά. Οι Έλληνες ήταν ο πρώτος λαός που κατασκεύασε υγρό άρωμα. Σταδιακά αναπτύχθηκε η ανάγκη για δημιουργία μπουκαλιού, ωραίου περιτυλίγματος και διαφήμισης, αφού ξεκίνησαν τον 19ο αιώνα οι εξαγωγές. Παρ’ όλα αυτά, ο 20ος αιώνας είναι αυτός που σηματοδοτεί την προβολή και προώθηση αρωμάτων από οίκους μόδας.
Αναμφισβήτητα, το άρωμα αποτελεί το αόρατο στοιχείο του προσωπικού μας στυλ και τονώνει την αυτοπεποίθησή μας, αφού το έχουμε συνδέσει με την δική μας «υπογραφή». Μια καλή κολόνια μας κάνει να αισθανόμαστε ελκυστικοί, χαλαροί και δημιουργεί μια αντιπροσωπευτική εικόνα για εμάς στους άλλους. Πιστεύεις κι εσύ πως «είμαστε ό,τι φοράμε»;
Όσοι άντρες αγαπούν την πεζοπορία, τις περιπέτειες, το κάμπινγκ και πίνουν Bourbon επιλέγουν αρώματα με ξυλώδεις βάσεις και κεχριμπάρι, διότι επιθυμούν να ξεχωρίζουν και να σαγηνεύουν. Είσαι τύπος του χειμώνα, απολαμβάνεις το ζεστό κρασί και αγαπάς το «vintage»; Τότε, επιλέγεις ως βάση τα εσπεριδοειδή, την βανίλια και το περγαμόντο, διότι είσαι άνθρωπος κομψός, χαλαρός και χωρίς υπερβολές. Είσαι λάτρης της αδρεναλίνης και σου αρέσει να «σπας» τα όρια; Δεν έχεις παρά να επιλέξεις μια ανατολίτικη μυρωδιά. Σου ταιριάζει μείγμα από σαγκουίνι και μαύρο καφέ. Με αντίστοιχα κριτήρια διαλέγουν και οι γυναίκες τη δική τους κολόνια. Θέλοντας να μένουν αξέχαστες, σ’ αυτή την επιλογή δε χωράνε συμβιβασμοί. Είσαι γυναίκα γεμάτη ζωντάνια και σε χαρακτηρίζουν ως η «ψυχή» της παρέας; Δεν έχεις παρά να διαλέξεις φρουτώδη αρώματα και λουλουδάτα. Αν είσαι γυναίκα τολμηρή, «μυστήριο» και δεν αφήνεις περιθώρια να σε γνωρίσουν γρήγορα οι γύρω σου τότε, η ιδανική για σένα μυρωδιά πρέπει να περιέχει κανέλα και μοσχοκάρυδο. Ζεις κάθε στιγμή στο έπακρο; Τότε, σίγουρα θα σε εκφράζει κάτι δροσερό κι έντονο. Γι’ αυτό σε χαρακτηρίζουν ξυλώδεις «νότες» με βανίλια και blackberry.
Εν κατακλείδι, η επιλογή του αρώματός μας δεν είναι τυχαία, αλλά ενδόμυχα συνειδητή. Επιδρά θετικά στην ψυχολογία μας και προσδίδει έναν άλλον «αέρα» στον τρόπο που περπατάμε και κινούμαστε. Συχνά, ακόμη και κάποιες αναμνήσεις μας συνδέονται με μυρωδιές κι αρώματα. Εγώ προσωπικά δεν φεύγω από το σπίτι εάν δεν ψεκαστώ σε λαιμό και χέρια από την κολόνια μου, εσείς;
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
- Ποιο perfume είσαι ανάλογα με την προσωπικότητά σου;, marieclaire, διαθέσιμο εδώ
- Πώς να διαλέξεις το ιδανικό άρωμα για σένα ανάλογα με την προσωπικότητά σου, askmen.com, διαθέσιμο εδώ