13.8 C
Athens
Τετάρτη, 18 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΑνάπτυξηΟΛΘ - Βήμα στο μέλλον

ΟΛΘ – Βήμα στο μέλλον


Του Νικόλα Λιαροδήμου,

Η καθημερινότητα κατακλύζεται από την ειδησεογραφία αναφορικά με τον COVID-19. Μας κυριεύει το συναίσθημα της λύπης για τις απώλειες ανθρωπίνων ζωών και αυτό της συμπαράστασης στους μαχητές της πρώτης γραμμής. Ταυτόχρονα, όμως, η ζωή προχωρά, η οικονομία άμεμπτη καλπάζει και σε αυτή την πραγματικότητα υπάρχουν ειδήσεις που, ίσως, πέρασαν στα ψιλά, αλλά είναι ιδιαίτερα σημαντικές.

Πηγή εικόνας: kathimerini.gr

Η αλήθεια είναι πως η έννοια dry port, λιμένας στεριάς σε ελεύθερη μετάφραση, μας είναι αρκετά ξένη. Αφενός διότι είναι πρωτάκουστη και αφετέρου διότι είναι αυτοαναιρούμενη. Και όμως, υπάρχουν! Dry port είναι υποστηρικτικές υποδομές λιμένων, οι οποίες βρίσκονται στην ενδοχώρα της κύριας λιμενικής εγκατάστασης. Βασική τους δραστηριότητα είναι η μεταφόρτωση φορτίων από και προς τον λιμένα με σκοπό την αποσυμφόρησή του. Ταυτόχρονα, υποδομές αποθήκευσης εξυπηρετούν τη σύντομη παραμονή φορτίων. Η οργάνωση και λειτουργία έγκειται στη διοίκηση του λιμένα, του οποίου στελέχη εδράζουν στις εγκαταστάσεις που στο εξής θεωρούνται δορυφορικές υποδομές. Συνδεδεμένες με τα δίκτυα μεταφορών, οδικά και σιδηροδρομικά, συλλέγουν, αποστέλλουν και αντίστοιχα προχωρούν στη διαλογή και την προώθηση των αγαθών με αφετηρία ή προορισμό τον λιμένα!

Η κυριαρχία του ΟΛΠ, ήτοι του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, σε κάθε συζήτηση περί θαλασσίων μεταφορών στην Ελλάδα και την ανατολική Μεσόγειο, είναι δεδομένη. Η επένδυση της COSCO και η δυναμική άνοδος του λιμένα, έκτοτε, τον κατέστησε βασικό παίκτη. Δεδομένης της δυναμικής που απορρέει από αυτή την ισχυρή θέση που κατέχει το λιμάνι του Πειραιά, τα περιφερειακά λιμάνια της χώρας αποκτούν επιπρόσθετη αξία. Με ειδικό ή γενικό κοινό, έκαστο αρχίζει να αναμοχλεύει την επίδρασή του στη ροή των μεταφορών, με σκοπό να αποκτήσει ενεργότερο ρόλο.

Πηγή εικόνας: voria.gr

Στο πλαίσιο αυτό, ο ΟΛΘ, Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, έχοντας, ήδη, πραγματοποιήσει στοχευμένες επενδύσεις, στις παρεχόμενες λιμενικές υπηρεσίες φορτοεκφόρτωσης και ελλιμενισμού, προχωρεί σε ένα σημαντικό βήμα με ορόσημο το αύριο. Ιδρύει και ξεκινά να λειτουργεί, τον Ιανουάριο του 2021, το πρώτο dry port στη Σόφια της Βουλγαρίας. Προγραμματίζοντας πια συνδυασμένες μεταφορές, με εμπλοκή οδικών και σιδηροδρομικών μέσων, ο ΟΛΘ προσδίδει υπεραξία στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης!

Έχοντας προσαρμοστεί στην ιδιαίτερη περίοδο που βιώνουμε, με επανακαθορισμό του τιμοκαταλόγου, η διοίκηση του λιμένα κατάφερε να τον οδηγήσει σε αύξηση των εσόδων το πρώτο εξάμηνο, σημειώνοντας καθαρά κέρδη €7,8 εκατομμύρια ευρώ, ποσό οριακά χαμηλότερο από το αντίστοιχο περσινό. Αυτό αποτελεί επιβεβαίωση της ορθής διαχείρισης και της αποτελεσματικής λειτουργίας.

Πηγή εικόνας: reporter.gr

Προσδίδει βαρύτητα και δημιουργεί προσδοκίες από τις σχεδιαζόμενες νέες επενδύσεις στα Βαλκάνια εκτός από την ήδη δρομολογημένη, αυτή του dry port στη Βουλγαρία. Σε αυτές περιλαμβάνονται. η ίδρυση και λειτουργία αντίστοιχων εγκαταστάσεων στη Βόρεια Μακεδονία και τη Σερβία. Σε συνδυασμό με το έντονο ενδιαφέρον για τη διεκδίκηση των λιμένων Καβάλας και Αλεξανδρούπολης, ο ΟΛΘ καθίσταται δημιουργικά ανήσυχος. Στοχεύει και οραματίζεται μία ισχυρή διάρθρωση, που θα απλώνεται στα Βαλκάνια, καθιστώντας την εμπορική ενδοχώρα της Μακεδονίας και της Θράκης.

Υπό το πρίσμα των σχεδιαζόμενων επεκτάσεων, οι αυτονόητες θετικές επιδράσεις στην ελληνική οικονομία, θα εμβολίσουν την ανεργία και θα σταθούν σύμμαχοι της ανάπτυξης!


TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Νικόλας Λιαροδήμος
Νικόλας Λιαροδήμος
Γεννήθηκε το 1996 στην Πάτρα και μεγάλωσε στο Μάνεσι Τριταίας. Σπούδασε οικονομικά, με την παραγωγική οικονομία να του κεντρίζει το ενδιαφέρον. Πιστεύει στη δύναμη του Έλληνα να παράγει και να καινοτομεί έχοντας αδυναμία στον πρωτογενή τομέα, στα σπλάχνα του οποίου ενηλικιώθηκε.