14.3 C
Athens
Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠολιτισμός«Σινεμά με κάθε τρόπο»: Το 61ο Φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης... αλλιώς

«Σινεμά με κάθε τρόπο»: Το 61ο Φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης… αλλιώς


Της Διαλεχτής Άνθη,

Η καρδιά του σινεμά θα χτυπήσει για ακόμη μία χρόνια στην πόλη της Θεσσαλονίκης, προσφέροντας τη μαγεία της 7ης τέχνης στο κοινό με ελληνικές και ξένες παραγωγές. Παρά τη δυσχέρεια της περιόδου που διανύουμε, ο θεσμός, όντας σε άμεση επικοινωνία με τους αρμόδιους φορείς (Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, Δήμος Θεσσαλονίκης), ανανεώνει το ραντεβού του για τις φθινοπωρινές βραδιές του Νοέμβριου με έναν διαφορετικό τρόπο συγκριτικά με τις περασμένες διοργανώσεις.

Η 61η διοργάνωση του Φεστιβάλ, που θα λάβει χώρα φέτος από τις 5 έως και τις 15 Νοεμβρίου, θα διεξαχθεί με τρόπο «υβριδικό», όπως χαρακτηρίζεται από τους υπεύθυνους του θεσμού. Λόγω των τελευταίων μέτρων που έλαβε η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της πανδημίας του Covid-19, αποφασίστηκε ο θεσμός να πραγματοποιηθεί εξολοκλήρου διαδικτυακά. Ως αποτέλεσμα αυτής της απόφασης, ακυρώνονται οι τρέχουσες και οι επόμενες προγραμματισμένες προβολές ταινιών για τον κινηματογράφο «Ολύμπιον» στη Θεσσαλονίκη και τις συνεργαζόμενες αίθουσες σε άλλες ελληνικές πόλεις.

Με γνώμονα την αρτιότερη διεξαγωγή του θεσμού, έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία των θεατών ώστε να διασφαλιστεί με κάθε τρόπο η πρόσβαση στις ενέργειες του 61ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου. Το εναλλακτικό σχέδιο των διοργανωτών εφαρμόζει πλήρως το «μότο» του θεσμού για το 2020 που ακούει στη φράση «Σινεμά με κάθε τρόπο». 170 ταινίες περιμένουν τους λάτρεις του κινηματογράφου να τις παρακολουθήσουν με την ίδια συγκίνηση και ανυπομονησία, έτοιμες να τους συνεπάρουν ακόμη και μέσα από τις οθόνες του σπιτιού τους. Αρωγός σε αυτή την προσπάθεια είναι αναμφίβολα η χρήση της εφαρμογής του θεσμού (mobileappFestival), που ενημερώνεται συνεχώς για τις εξελίξεις για τη διοργάνωση και παρέχει πλούσιο υλικό σε κάθε χρήστη.

Λόγω της διαδικτυακής προβολής των ταινιών αναμένεται να αυξηθεί ο αριθμός των θεατών κατά 40%. Με αυτό τον τρόπο θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τις ταινίες άτομα από όλη την Ελλάδα και να συμμετέχουν παράλληλα σε διαδικτυακές δράσεις και ενέργειες. Εξίσου ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι οι συμβάσεις των εργαζομένων στον θεσμό για το 2020 θα έχουν ισχύ και υπό αυτές τις συνθήκες.

Λίγα Λόγια για τον Θεσμό
Χρονολογία-αφετηρία της διοργάνωσης είναι το 1960, όπου ξεκίνησε, έχοντας τον τίτλο «Εβδομάδα Ελληνικού Κινηματογράφου» ως ένα εθνικό φεστιβάλ που οργανώθηκε με τη συμβολή του Παύλου Ζάννα και της Μακεδονικής Καλλιτεχνικής Εταιρείας «Τέχνη». Το 1966 μετονομάστηκε σε «Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης» προσανατολισμένο στον εγχώριο κινηματογράφο, που βρίσκεται στην ακμή του τη δεκαετία του 60’, ενώ ταυτόχρονα συστήνει στο κοινό και μεγάλα ονόματα του Παγκόσμιου Σινεμά.

Το 1992, κατά την 33η χρονιά λειτουργίας του θεσμού, αποκτά μια διεθνή διάσταση και στρέφεται στην ανάδειξη του νέου ανεξάρτητου κινηματογράφου με ταινίες από όλο τον κόσμο. Κατά καιρούς έχει φιλοξενήσει και δημιουργήσει αφιερώματα για μεγάλης εμβέλειας ονόματα του παγκόσμιου κινηματογράφου. Θεωρείται πλέον το κορυφαίο Φεστιβάλ στο είδος του στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και το παλαιότερο στον χώρο των Βαλκανίων.

Η Φετινή Διοργάνωση
Ως πρέσβειρα-ambassador της φετινής διοργάνωσης έχει οριστεί η γνωστή ηθοποιός, Κατερίνα Γκουλιώνη, με συμμετοχές σε σημαντικές ταινίες, όπως το Σύμπτωμα, το Ακίνητο Ποτάμι, την Πολυξένη και την Ευτυχία, ενώ έχει λάβει μέρος σε πολλές θεατρικές παραστάσεις. Ο ρόλος της στο φεστιβάλ αφορά την ενίσχυση και την ανάδειξη της Αγοράς του Φεστιβάλ (7-14 Νοεμβρίου), που φέτος θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά.

Η Αγορά του Φεστιβάλ, που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Creative Europe MEDIA, προσφέρει βραβεία και χρηματικά έπαθλα σε ανερχόμενους καλλιτέχνες, ενισχύοντας το κίνητρό τους για νέες δημιουργίες.

Οι φετινές δράσεις προβλέπεται να είναι οι παρακάτω:
• Σημαντική πρωτοβουλία της φετινής διοργάνωσης είναι το Director’s Corner. Πρόκειται για μία διαδικτυακή συνάντηση που υπόσχεται να ενώσει σκηνοθέτες από όλο τον κόσμο.
• Δημιουργεί ένα εκπαιδευτικό hub για Έλληνες σκηνοθέτες που θέλουν να μεταβούν από ταινίες μικρού μήκους στην οργάνωση ταινιών μεγάλου μήκους.
• Δύο νέα χρηματικά έπαθλα στο πλαίσιο της Αγοράς.
• Έναρξη του AgoraLab για ελληνικά πρότζεκτ, προσφέροντας δωρεάν καθοδήγηση σε Έλληνες σκηνοθέτες που βρίσκονται στο στάδιο του μοντάζ.
• Συνεχίζεται η συνεργασία με το Φεστιβάλ Μικρού Μήκους Δράμας.
• Φέτος θα είναι ανοιχτό για περισσότερους επαγγελματίες του κινηματογράφου το ThessalonikiLocarno Industry Academy International.
• Για δεύτερη χρονιά θα διενεργηθεί το Meet the Future για επαγγελματίες από διάφορες ειδικότητες του σινεμά.
• Φέτος θα πραγματοποιηθεί το διαδικτυακό εργαστήριο «Ημέρες Καινοτομίας» Europa Cinema, με στόχο να δείξει στους υπεύθυνους από αίθουσες κινηματογράφου πώς να προσαρμοστούν στις νέες ανάγκες λόγω του Covid-19.

Μια πυξίδα, πολλά χρώματα, μία κατεύθυνση. 
Τα poster του ΤIFF20 (Thessaloniki International Film Festival) έχει σχεδιάσει ο γνωστός Ισπανός illustrator και animator, Λουίς Μαθόν. Τα έργα του είναι γνωστά για τη ζωντάνια και τη χρήση πολλών ζωηρών χρωμάτων. Έτσι, και το θέμα της αφίσας συνδυάζει τη λογική του καλλιτέχνη σε άμεση σύνδεση με τα δεδομένα της χρονιάς που διανύουμε.

Η παρουσία της πυξίδας έχει συμβολικό ρόλο. Ανάγει στην παιδικότητα και την αθωότητα που χρειάζεται ο καθένας για να κατακτήσει την εσωτερική χαρά. Ταυτόχρονα, η χρήση της πυξίδας ωθεί στην αλλαγή θέασης του κόσμου και κατά συνέπεια του ίδιου μας του εαυτού.


Για περισσότερες λεπτομέρειες

 

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Διαλεχτή Άνθη
Διαλεχτή Άνθη
Είναι πτυχιούχος του τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με κατεύθυνση την Αρχαιολογία. Γεννήθηκε, ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη και έλκει την καταγωγή της από την Κέρκυρα. Γνωρίζει αγγλικά και ιταλικά ενώ ασχολείται με την φωτογραφία, τα ψηφιακά μέσα και τον εθελοντισμό. Φιλοδοξεί να ασχοληθεί με την Μουσειολογία και τη διαχείριση πολιτισμού.