Της Νικολίνας Σκόνδρα,
Η Μαίρη Γουόλστονκραφτ (27 Απριλίου 1759-10 Σεπτεμβρίου 1797) ήταν Αγγλίδα συγγραφέας, φιλόσοφος και παθιασμένη υπέρμαχος των δικαιωμάτων των γυναικών για εκπαιδευτική και κοινωνική ισότητα. Τα έργα της είναι, κυρίως, μυθιστορήματα, ταξιδιωτικές εντυπώσεις και παιδικά βιβλία. Ακόμα, είχε αφοσιωθεί στη συγγραφή της ιστορίας της Γαλλικής Επανάστασης. Συγκεκριμένα, το 1792, έφυγε από την Αγγλία, για να παρακολουθήσει τη Γαλλική Επανάσταση στο Παρίσι, όπου γνώρισε έναν Αμερικανό καπετάνιο, έμπορο και διπλωμάτη, τον Γκίλμπερτ Ίμλαυ. Με αυτόν απέκτησαν, το 1794, μια κόρη, τη Φαννύ Ίμλαυ, η οποία αυτοκτόνησε, το 1816. Το 1795, απογοητευμένη από τη διακοπή της σχέσης της με τον Ίμλαυ, προσπάθησε να δώσει τέλος στη ζωή της. Όμως, το 1796, επέστρεψε στο Λονδίνο, όπου γνώρισε και σύνηψε σχέση με τον Ουίλιαμ Γκόντγουιν και, το 1797, παντρεύτηκαν, επειδή έμεινε έγκυος. Η Γουόλστονκραφτ πέθανε από σήψη, μετά από τη γέννηση της δεύτερης κόρης της, της Μαίρη Σέλλεϋ, η οποία είναι γνωστή για το βιβλίο της Φρανκεστάιν και ήταν παντρεμένη με τον Πέρσυ Φλόρενς Σέλλεϋ, ο οποίος ήταν ένας εξέχων ρομαντικός ποιητής.
Η Μαίρη Γουόλστονκραφτ είναι γνωστή για το πρωτοποριακό έργο της Η αναγνώριση των δικαιωμάτων της γυναίκας (1792), στο οποίο αναλύονται θέματα, όπως οι παραδοσιακές έννοιες της θηλυκότητας και της αυθεντίας. Πιο συγκεκριμένα, στο συγκεκριμένο βιβλίο, αναφέρονται διεξοδικά τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις του ανθρώπου, καθώς και η κυρίαρχη αντίληψη για την ταυτότητα των φύλων. Ακόμα, εμπεριέχονται οι παρατηρήσεις και οι ερμηνείες των αιτιών της υποβάθμισης της γυναίκας και οι συνέπειες των κοινωνικών διακρίσεων. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι, στο συγκεκριμένο βιβλίο, διατυπώνεται, για πρώτη φορά, ένα συστηματικό επιχείρημα για τα πολιτικά δικαιώματα των γυναικών. Είναι γεγονός ότι η Γουόλστονκραφτ αντιπαρατέθηκε στην πολιτική του φύλου και την πατριαρχία της πολιτικής θεωρίας. Ακόμα, διαβάζοντας τα βιβλία της, θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε ότι η επαναστατική πολιτική θεωρία της αντέκρουσε τον διαχωρισμό δημόσιας και ιδιωτικής σφαίρας. Παρατηρούμε ότι η συγκεκριμένη θεωρία έχει θεμελιακό χαρακτήρα, καθώς μπορούμε να την εντοπίσουμε σε μεταγενέστερα φεμινιστικά κύματα. Τέλος, η συγγραφέας, μέχρι το τέλος της ζωής της, πίστευε ότι οι γυναίκες μπορούν να συμμετέχουν ως ορθολογικοί παίκτες στον Διαφωτισμό.
Γεννήθηκε στην Πάτρα και είναι προπτυχιακή φοιτήτρια στη σχολή Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, έχοντας λάβει ως κατεύθυνση την Πολιτική Ανάλυση. Έχει εργαστεί εθελοντικά στην ομάδα ΜΕΤΑ-δράση, η οποία δραστηριοποιείται στην παροχή ειδών πρώτης ανάγκης στους πρόσφυγες.