Της Ανθής Ντόλα,
Tα προβλήματα πέφτουν βροχή στον ΣΥΡΙΖΑ αυτό τον καιρό, με αποτέλεσμα η ηγεσία να τρέχει πίσω από τις εξελίξεις. Ξεκίνησαν να βγαίνουν στο φως της δημοσιότητας πληροφορίες οι οποίες πλήττουν την εικόνα του κόμματος. Έχουν ανακύψει τρία πολύ σημαντικά θέματα. Το πρώτο είναι η αποκάλυψη της «Παπαδημούπολης», το δεύτερο είναι η δημοσιοποίηση της συνομιλίας Παππά-Μιώνη, η οποία εμπλέκει τον βουλευτή σε σκάνδαλο και το τελευταίο είναι το διαφημιστικό σποτ του ΣΥΡΙΖΑ το οποίο ασκεί καυστική κριτική στην χρηματοδότηση των ελληνικών ΜΜΕ από την ΝΔ. Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης βρίσκεται σε δυσχερή θέση καθώς από κατήγορος έχει βρεθεί στην θέση του κατηγορουμένου και με κατηγορίες που κλυδωνίζουν την εμπιστοσύνη των ψηφοφόρων προς το κόμμα.
Η υπόθεση Παπαδημούλη ήρθε πρώτη και άνοιξε τον ασκό του Αιόλου. Το γεγονός είναι το εξής: ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δ. Παπαδημούλης προωθούσε το πρόγραμμα «ΕΣΤΙΑ» για τη στέγαση μεταναστών μέσω του οποίου νοίκιαζε σε ΜΚΟ τα 15 διαμερίσματα που απέκτησε σε υποβαθμισμένες περιοχές της Αθήνας. Επομένως πέρα από το εισόδημα το οποίο λαμβάνει από το δημόσιο αξίωμά του λαμβάνει και κάποια χρήματα από τα ενοικιαζόμενα διαμερίσματα. Προφανώς και μία τέτοια είδηση θα προκαλέσει έντονες αντιδράσεις. Σε μία χώρα που το μεταναστευτικό αποτελεί ένα βασικό πολιτικό και κοινωνικό ζήτημα η πληροφορία πως ένας βουλευτής κερδοσκοπεί χρησιμοποιώντας την κατάσταση αυτή προς όφελός του προκαλεί εκνευρισμό. Παράλληλα ο βουλευτής κερδοσκοπεί εκμεταλλευόμενος τη θέση του σε μία χώρα που έχει πληγεί από την οικονομική κρίση θα λέγαμε ότι δημιουργεί αρνητική εικόνα στους ψηφοφόρους.
Το δεύτερο πρόβλημα είναι η συνομιλία που δημοσιοποιήθηκε και παρουσιάζει τον βουλευτή Ν. Παππά να συζητά με τον επιχειρηματία Σ. Μιώνη και στην οποία φαίνεται να ξέρει για διάφορες παράνομες δοσοληψίες, με αποτέλεσμα να εμπλέκουν τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ σε σκάνδαλο, καθώς μπορεί να γνώριζε πληροφορίες για το τι γίνεται και να αποσιωπούσε. Αυτή η είδηση αποτελεί βόμβα στα χέρια της αξιωματικής αντιπολίτευσης που κινδυνεύει από στιγμή σε στιγμή να σκάσει. Μπορεί από την πλευρά του ο ΣΥΡΙΖΑ και ο ίδιος ο Ν. Παππάς να μιλούν για μαφιόζικες πρακτικές αντιπερισπασμού τις οποίες χρησιμοποιεί η Ν.Δ. αλλά το γεγονός δεν αλλάζει. Αυτό αποτελεί πλήγμα για τον ΣΥΡΙΖΑ και πρέπει να βρει τον τρόπο να αποδείξει ότι τα πράγματα δεν είναι όπως φαίνονται. Άλλωστε η επίπληξη που δέχθηκε από τον Αλέξη Τσίπρα απευθύνεται στις μελλοντικές λάθος ενέργειες όλων των μελών.
Το τρίτο πρόβλημα που εμφανίστηκε είναι οι υψηλές προσδοκίες για ένα ιδιαίτερα μέτριο πολιτικό σποτ. Πολύ κακή επικοινωνιακή κίνηση από μέρους του ΣΥΡΙΖΑ η δημιουργία ενός τέτοιου σποτ. Το σποτ γα την χρηματοδότηση των ΜΜΕ από την κυβέρνηση στοχοποιεί τον δημοσιογραφικό κλάδο και αφήνει να εννοηθεί πως δεν υπάρχει αντικειμενικότητα στην ενημέρωση τσουβαλιάζοντας όλους τους δημοσιογράφους κυρίως αυτούς που ανήκουν στον χώρο της τηλεόρασης. Όπως είναι επόμενο οι αντιδράσεις έπεσαν βροχή τόσο από την ΕΣΗΕΑ όσο και από δημοσιογράφους και τηλεοπτικούς παρουσιαστές. Αν και ο στόχος του ήταν να πλήξει την Ν.Δ., για την καθοδήγηση που αυτή ασκεί στα ελληνικά ΜΜΕ αλλά και την στάση κάποιων δημοσιογράφων που χειραγωγούνται, γύρισε ενάντια στους δημιουργούς του, με αποτέλεσμα να χαθεί το νόημα και ο στόχος της. Επομένως μιλάμε για μία παταγώδη επικοινωνιακή αποτυχία.
Ο Αλέξης Τσίπρας καλείται να αντιμετωπίσει προβλήματα τα οποία ήρθαν τη χειρότερη στιγμή. Η περίοδος μετά την καραντίνα αποτελούσε ευκαιρία για τον ΣΥΡΙΖΑ να μπορέσει να βγει μπροστά στην πολιτική σκηνή και να ασκήσει έντονη κριτική εναντίον σε πρακτικές της κυβέρνησης είτε αυτές είχαν σχέση με την κλάδο της παιδείας είτε με αυτόν της οικονομίας. Να αναφερθεί σε λάθος χειρισμούς αλλά και σε αποφάσεις που ίσως υπήρξαν επιζήμιες ώστε να μπορέσει να κερδίσει πολιτικό έδαφος. Αντ’ αυτού φαίνεται να έχει πέσει σε ένα πολιτικό λάκκο στον οποίο έσκαψε μόνος του. Τα μέλη του κόμματος δεν προστάτεψαν την εικόνα του ΣΥΡΙΖΑ και φαίνεται πως το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης κάνει σπασμωδικές κινήσεις ώστε να μπορέσει να βγει στην επιφάνεια. Τα σφάλματα των μελών συμπληρώνονται από επικοινωνιακά λάθη του κόμματος που το πηγαίνουν πίσω και αντί να το βοηθούν, το αποδυναμώνουν περισσότερο.
Ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να επιστρέψει στο πολιτικό παιχνίδι άμεσα. Οι καθυστερήσεις και τα σφάλματα πρέπει να λυθούν. Δεν επιτρέπονται άλλα λάθη στην αξιωματική αντιπολίτευση. Η επικοινωνιακή πολιτική του έχει χαθεί και το κόμμα δεν θυμίζει σε τίποτα τον ΣΥΡΙΖΑ του 2015. Εμφανίζεται αδύναμο και αποπροσανατολισμένο. Ο χρόνος περνά και η κατάσταση δεν διορθώνεται. Μήπως ήρθε η ώρα για τον ΣΥΡΙΖΑ να βρει τις ισορροπίες του να κάνει μία εσωτερική ανασκόπηση των στόχων και της πολιτικής του ταυτότητας; Να ανασυντάξει την πολιτική του ομάδα και να στοχεύσει σε μία καλύτερη επικοινωνιακή πολιτική; Τη δεδομένη στιγμή ο ΣΥΡΙΖΑ χρειάζεται μία σωστή καμπάνια και είναι αναγκαία η δημιουργία νέου προφίλ για το κόμμα που θα το ανανεώσει και θα του δώσει μία επικοινωνιακή ώθηση. Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης πρέπει να βρει τα πατήματά του πριν να είναι πολύ αργά.
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Πτυχιούχος του τμήματος Βαλκανικών Σλαβικών και Ανατολικών σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με επιλογή γλώσσας την τουρκική, εργάστηκε στην Μονάδα Ερευνών Κοινής Γνώμης και Αγοράς του πανεπιστημίου της ενώ παράλληλα συμμετείχε σε πολιτικά συνέδρια και σεμινάρια. Πραγματοποίησε την πρακτική της άσκηση στην ΔΕΘ ενώ ταυτόχρονα ολοκλήρωσε την πτυχιακή της εργασία με θέμα «Ο Ζ. Ζάεφ και τα ελληνικά ΜΜΕ». Βασικά της ενδιαφέροντα τα ταξίδια, καθώς έχει ταξιδέψει σε όλες τις βαλκανικές χώρες και στην Τουρκία, το θέατρο και η μουσική, συμμετέχοντας σε θεατρικές παραστάσεις και ραδιοφωνικές εκπομπές.