11.1 C
Athens
Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΗ νέα εποχή για το λιμάνι του Long Beach

Η νέα εποχή για το λιμάνι του Long Beach


Του Άρη Κατσίδη,

Το λιμάνι του Long Beach εξασφάλισε δάνειο ύψους 500 εκατομμυρίων δολαρίων από την κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών, με σκοπό να χρηματοδοτήσει ένα τεράστιο έργο υποδομής, το οποίο με τη σειρά του στοχεύει στο να επιτρέψει μεγαλύτερα πλοία να έρθουν στο λιμάνι και συνεπώς, σε μεγαλύτερα κέρδη.

Η Υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ, Elaine L. Chao, δήλωσε, πρόσφατα, πως «αυτή η ομοσπονδιακή επένδυση εκατομμυρίων δολαρίων αντικατοπτρίζει τη συνεχιζόμενη έμφαση που δίνει ο Πρόεδρος Τραμπ στις υποδομές που θα μειώσουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση, δίνοντας, παράλληλα, τη δυνατότητα στο λιμάνι του Long Beach να υποδέχεται μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, για να υποστηρίξει την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής, αλλά και συνολικά της χώρας».

Το δάνειο θα βοηθήσει στη χρηματοδότηση της κατασκευής της Gerald Desmond Bridge Replacement Project. Το κατασκευαστικό έργο εκτελείται βόρεια του λιμανιού, που πέρα από τις αποθήκες και τους σιδηροδρομικούς σταθμούς, είναι το κύριο σημείο ένωσης των λιμανιών του Long Beach και του Los Angeles, δηλαδή των δύο μεγαλύτερων αμερικανικών λιμανιών που αποτελούν φορείς υποδοχής containers.

Ο σκοπός του project είναι να αντικατασταθεί μια ξεπερασμένη κατασκευή του 1968, με μια υπερσύγχρονη γέφυρα, που θα έχει μήκος 65 μέτρα και επιτρέπει στο λιμάνι να φιλοξενήσει στο μέλλον μεγαλύτερα πλοία. Σχεδόν δύο χρόνια πέρασαν από την έναρξη της κατασκευής στο κεντρικό κομμάτι της γέφυρας. Η τελευταία μεγάλη χαλύβδινη δοκός δαπέδου τέθηκε σε εφαρμογή στα τέλη Απριλίου 2020, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κατασκευαστικό έργο. Το μεγαλύτερο μέρος του project αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιούλιο του 2020, ενώ η παλιά δομή θα κατεδαφιστεί. Η γέφυρα για τα οχήματα θα ανοίξει αργότερα μέσα στην χρονιά.

Το κρατικό δάνειο θα αντικαταστήσει έναν παλαιότερο δανεισμό ύψους 325 εκατομμυρίων δολαρίων που είχε δοθεί από το TIFIA, χρηματοδοτικό πρόγραμμα για την ενίσχυση καινοτόμων έργων που υπάγονται στον κλάδο των μεταφορών, το 2014, αλλά παραμένει αναξιοποίητο όπως ανέφερε το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ. Το κύριο ποσό αυξήθηκε κατά 175 εκατομμύρια δολάρια, με σκοπό να βοηθήσει το λιμάνι να καλύψει λοιπά κόστη, που προκύπτουν λόγω του σχεδιασμού αλλά και για την λειτουργία του λιμανιού.

Από τα πρώτα χρόνια που το ανθρώπινο είδος ανέπτυξε σημαντικά την οικονομική του δραστηριότητα, τα λιμάνια συγκέντρωναν μεγάλο μέρος των μελετών και δαπανών. Ουκ ολίγες φορές, επίσης, ο έλεγχος των υδάτων έχει αποτελέσει αντικείμενο έντονων συγκρούσεων μεταξύ των χωρών. Άλλωστε, θάλασσα σημαίνει πλοία, πλοία σημαίνουν λιμάνια, λιμάνια σημαίνουν εμπόριο και φυσικά εμπόριο σημαίνει κίνηση κεφαλαίων, εισαγωγές, εξαγωγές και σε τελική ανάλυση ανάπτυξη.

Το μόνο βέβαιο είναι πως παρά τα όσα σύννεφα πλανώνται γύρω από την προεδρία του Ντόναλντ Τραμπ και τις, τουλάχιστον, ιδιαίτερες απόψεις του πάνω σε πολλά κοινωνικά, πολιτικά και οικονομικά ζητήματα, ανέκαθεν είχε στο πρόγραμμα του ιδέες για την ανάπτυξη και περαιτέρω ισχυροποίηση των Ηνωμένων Πολιτειών στο κομμάτι των υποδομών. Ένα εξ’ αυτών, φέρεται να έχει λάβει τον δρόμο του. Όσο για τον αν θα ακολουθήσουν και άλλα, θα είμαστε όλοι εδώ για να το παρακολουθήσουμε και, φυσικά, να το σχολιάσουμε.


Άρης Κατσίδης

Είναι φοιτητής του τμήματος Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις οικονομικές ειδήσεις, ενώ παρακολουθεί σταθερά το χρηματιστήριο. Ως χόμπι έχει τον αθλητισμό, την ιστορία, την γεωγραφία, αλλά και τα ταξίδια.

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Άρης Κατσίδης
Άρης Κατσίδης
Είναι φοιτητής του τμήματος Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις οικονομικές ειδήσεις, ενώ παρακολουθεί σταθερά το χρηματιστήριο. Ως χόμπι έχει τον αθλητισμό, την ιστορία, την γεωγραφία, αλλά και τα ταξίδια.