13.7 C
Athens
Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠολιτισμόςΥψηλή μόδα με συνείδηση

Υψηλή μόδα με συνείδηση


Της Σαμπίν Καμχή,

Η Vestiaire Collective, η κορυφαία διαδικτυακή πλατφόρμα μεταπώλησης μεταχειρισμένων ειδών ένδυσης και ειδών πολυτελείας, ξεκίνησε μια φιλανθρωπική εκστρατεία για να συγκεντρώσει χρήματα, προκειμένου να βοηθήσει στη μάχη εναντίον του COVID-19. Από μοντέλα έως σχεδιαστές, η εταιρεία συνεργάστηκε με μερικές από τις πιο εμβληματικές προσωπικότητες του κλάδου της μόδας, όπως η Kate Moss, η Carine Roitfeld, η Charlotte Tilbury, η Rachel Weisz, και άλλες πολλές, που έχουν δωρίσει μοναδικά κομμάτια πολυτελείας από τις δικές τους γκαρνταρόμπες προς πώληση στο Vestiaire Collective.

Σύμφωνα με δήλωση που κυκλοφόρησε η εταιρεία, όλα τα έσοδα από τις πωλήσεις θα διατεθούν σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς που μάχονται για την καταπολέμηση του κορωνοϊού. Στις εταιρείες αυτές περιλαμβάνεται ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (WHO), ο ηγέτης στον αγώνα κατά του COVID-19, το Fundraising της Ιταλικής Περιφέρειας Λομβαρδίας, το Ίδρυμα Νοσοκομείων Γαλλίας και Παρισιού, και το Νοσοκομείο La Paz της Μαδρίτης.

H αλλαγή στις προτιμήσεις των καταναλωτών προς την βιωσιμότητα, είναι ένας από τους κύριους παράγοντες που έχουν υποστηρίξει την ανάπτυξη της second-hand αγοράς πολυτελείας, μια εναλλακτική λύση στο λεγόμενο fast fashion που έχει καταστροφικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Η ρύπανση των υδάτων, η τοξική χημική χρήση και τα απορρίμματα κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων είναι μερικά παραδείγματα των επιβλαβών συνεπειών της ταχείας μόδας, και παρόλο που είναι ευρέως γνωστό, αυτή η νοοτροπία του «πετάω» εξακολουθεί να πρωτοπορεί στη βιομηχανία σήμερα.

«Κάθε εβδομάδα, 11 εκατομμύρια είδη ένδυσης καταλήγουν σε χώρους υγειονομικής ταφής. Η ταχεία μόδα ασκεί αυξανόμενη πίεση στον πλανήτη μας και στους ανθρώπους της», γι ‘αυτό οι συνειδητές, επιλεκτικές αγορές έχουν γίνει πολύ σημαντικές. Οι Millennials και οι καταναλωτές της Gen Z είναι οι μεγαλύτεροι συμμετέχοντες στην οικονομία μεταχειρισμένων ειδών ένδυσης. Αυτό ικανοποιεί και την επιθυμία τους για συχνή αλλαγή των ρούχων τους, αλλά και την επιθυμία τους να μειώσουν τις αρνητικές επιπτώσεις τους στο περιβάλλον.

Ως εκ τούτου, δεν μας εκπλήττει το γεγονός ότι από τότε που ξεκίνησε ο κορωνοϊός, η Vestiaire Collective σημείωσε αύξηση της δραστηριότητας των καταναλωτών. Σε μια περίοδο κοινωνικής απόστασης, όταν οι άνθρωποι έχουν περισσότερο χρόνο στα χέρια τους, πολλοί θα προβληματιστούν για τις επιπτώσεις των αγοραστικών τους συνηθειών στο περιβάλλον και στον εαυτό τους. Ίσως προσπαθούν να εκπληρώσουν μια βαθύτερη ανάγκη για κοινωνική ευθύνη, και γι’ αυτό όλο και περισσότεροι fashionistas έχουν καταχωρήσει τα δικά τους αντικείμενα στο διαδίκτυο προς πώληση. Ενώ τα ψώνια μπορεί να μην είναι ο πρώτος στόχος στο μυαλό των ανθρώπων αυτή τη στιγμή, όταν πρόκειται για έναν καλό σκοπό, πολλοί θα το υποστηρίξουν.


Σαμπίν Καμχή

Είναι γεννημένη το 1998 στην Αθήνα. Αποφοίτησε από τη Σχολή Μωραΐτη και πλέον ζει και σπουδάζει στο Λονδίνο, στο Τμήμα Business and Management του University Of Reading. Αρθρογραφεί για το περιβάλλον στην κατηγορία του Ελεύθερου του OffLine Post.

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Θάνος Κουλουβάκης
Θάνος Κουλουβάκης
Γεννήθηκε το 1997 στην Αθήνα. Σπουδάζει στο τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κρήτης, στο Ρέθυμνο. Αφοσιώθηκε από μικρή ηλικία στη λογοτεχνία – τόσο ως αναγνώστης όσο και ως δημιουργός. Στα εφηβικά του χρόνια ξεκίνησε την ενασχόλησή του με την αρθρογραφία, η οποία συνεχίζεται μέχρι και σήμερα. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με τον χώρο των εκδόσεων και δύο βιβλία του έχουν εκδοθεί.