12.1 C
Athens
Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΓνώμηΛίβελος, της 10ης Μαΐου

Λίβελος, της 10ης Μαΐου


Του Αλέξανδρου Ραπακούσιου,

Εμφύτευση

Με αγωνία και λαχτάρα αναμένεται η εμφύτευση του τσιπ του Μπιλ Γκέιτς στους Έλληνες πολίτες, μιας και βάσει πρώην απόρρητων και νυν αποχαρακτηρισμένων εγγράφων του TasosBlogspot, το τελευταίο μεγάλο πρότζεκτ του επιχειρηματία σχετίζεται με την παρακολούθηση της καθημερινότητας της 30χρονης Καλλιόπης από την Κυψέλη και του 75χρονου κυρ Θάνου από τα Τρίκαλα. Με εξαίρεση τη συνταρακτική αυτή εξέλιξη, οι υπόλοιποι ρυθμοί της καθημερινότητας επανέρχονται σταδιακά στην πρότερη κατάσταση. Με ένα σχέδιο (;)–ωδή στο εθνικό σπορ της αλληλοφαγίας, οι συρόμενοι έπειτα από σαράντα ημέρες εγκλεισμού στις κεντρικές πλατείες κατονομάζονται ως χρήστες ναρκωτικών με συγκεκριμένες ιδεολογικές αναφορές, η καταστολή επιστρέφει ως θριαμβεύτρια στην κεντρική ατζέντα και η ελληνική ηγεσία, αφού επιλέξει πρόχειρα τι της κάνει και τι όχι, πορεύεται κατά το δοκούν.

Αντιφάσεις

Οι μεγάλες ουρές στις τράπεζες και τις δημόσιες υπηρεσίες, οι «τυχαίες» συναντήσεις έξω από το Μέγαρο Μαξίμου, παρουσία δέκα–δεκαπέντε φωτορεπόρτερ, έτοιμων να απαθανατίσουν τη στιγμή και μαγαζιά εστίασης που λειτουργούν παράνομα κι ετσιθελικά, χάριν μάλλον τοπικών ισχυρών πλατών, δε συγκαταλέγονται στις περιπτώσεις αψήφισης των μέτρων προστασίας. Αντιθέτως, η στοχοποίηση μερίδας των νέων, μέσω της οποίας επιχειρείται η πρόσδεσή τους σε ένα αόριστο, δήθεν άρμα κρατικής ανυπακοής, οι προσεκτικά οργανωμένες κινητοποιήσεις έξω από το Κοινοβούλιο με αφορμή τα fast track ψηφισθέντα νομοσχέδια Παιδείας και (αντι)Περιβάλλοντος και γενικότερα οτιδήποτε ενδείκνυται ως καύσιμη ύλη στον βωμό του κοινωνικού αυτοματισμού, αξιολογούνται ως το «κακό» κομμάτι των δύο μέτρων και σταθμών. Προφανώς, όταν οι κάθε λογής κυβερνητικές διαρροές και θέσεις αποτυπώνουν κλίμα εθνικής υπερηφάνειας αλλά και διαστρέβλωσης της σκληρής και διαρκώς μεταβαλλόμενης πραγματικότητας (σ.σ. «ο λαός που νίκησε τον κορωνοϊό!»), κάποτε φτάνει η στιγμή όπου οι αντιφάσεις ξεχειλίζουν. Κάπως έτσι, ο εντός ολίγων ημερών συγχρωτισμός στις εκκλησίες και τα σχολεία λίγο πολύ θα παρουσιαστεί ως η άμεμπτη φυσική εξέλιξη των πραγμάτων.

Βραβείο

Στο πεδίο του τουρισμού, ο αρμόδιος υπουργός παρουσίασε εχθές σε διαδικτυακή εκδήλωση τα βασικά σημεία τόνωσης του κλάδου ενόψει του –συγκριτικά με άλλες χρονιές– δύσκολου καλοκαιριού. Ένα από τα πιο ευφυή σημεία του σχεδίου αποτελεί και η πρόβλεψη για διεξαγωγή διαγνωστικών τεστ τρεις ημέρες προτού οι τουρίστες καταφθάσουν στην Ελλάδα. Από την άλλη, οι ταξιδιώτες δε θα υπόκεινται στην ίδια διαδικασία πριν αναχωρήσουν, προκειμένου να μην εγκλωβιστούν στη χώρα, τεθούν σε καραντίνα, κοστίσουν στο Δημόσιο και ούτω καθεξής. Δηλαδή, το σχέδιο προβλέπει τη διαλογή εκείνων που θα έρχονται και το ακριβώς αντίθετο για εκείνους που φεύγουν. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της στήλης, οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες βρίσκονται ένα βήμα πριν συνυπογράψουν το μεγαλοφυές και δίκαιο σχέδιο, ενώ ταυτόχρονα εξετάζουν την τοποθέτηση χειροκροτητών στα αεροδρόμιά τους για όσους πολίτες τους (νοσούν, δε νοσούν, δεν τους ενδιαφέρει) επιστρέφουν από τις καλοκαιρινές διακοπές στην Ελλάδα. Την ίδια ώρα, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού, αφού εξέτασε εξονυχιστικά το ελληνικό σχέδιο, αποφάσισε την ανταμοιβή με το βραβείο «Εξυπνάκιας 2020» στον αρμόδιο Υπουργό. Κι επιτέλους να λέμε, καθώς το μόνο βραβείο στη σκονισμένη τροπαιοθήκη του κ. Θεοχάρη ήταν έως σήμερα εκείνο του πολιτικού που εκδιώχθηκε από κόμμα που ο ίδιος ίδρυσε.

Τζίνι

Ένας από τους λόγους που οι πολίτες τήρησαν τα περιοριστικά μέτρα στη διάρκεια του Μάρτη και του Απρίλη, ήταν επειδή γνώριζαν τι θα συνέβαινε στο ενδεχόμενο που κράσαρε το σύστημα Υγείας. Καλώς ή κακώς, όλοι έχουν γευτεί –ή τουλάχιστον ακούσει– τα υποστελεχωμένα ελληνικά νοσοκομεία. Για τον λόγο αυτόν, οι περισσότεροι κλείστηκαν στα σπίτια τους φοβούμενοι πως εάν κατέληγαν σε μονάδες υγειονομικής περίθαλψης σε κακό timing, πιθανότατα η περιπέτειά τους θα είχε θετική κατάληξη μόνο με ευχή από το τζίνι. Έτσι, ο εγκλεισμός έδωσε πολύτιμο χρόνο στην Πολιτεία να ενισχύσει οικονομικά και με έμψυχο προσωπικό τις νοσοκομειακές μονάδες – ιδεοληπτική αμέλεια δεκαετιών, όπως εκ των υστέρων παραδέχθηκαν και πολλοί από τους θιασώτες της. Εκ του αποτελέσματος, ο χρόνος αυτός δεν αξιοποιήθηκε. Όπως ανέδειξε κι ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας σε έκθεσή του, μεταξύ είκοσι τεσσάρων ευρωπαϊκών κρατών, η Ελλάδα καταλαμβάνει την προτελευταία θέση σε πρόσθετες –λόγω κορωνοϊού– δαπάνες υγείας ανά πολίτη. Εισερχόμενοι στη δεύτερη φάση της επιδημίας, αλλά με λίγο πολύ ίδια τα κενά στην υγεία, οι ευχές του τζίνι μάλλον θα καταστούν ξανά απαραίτητες. Σε ίδιας κατεύθυνσης ανακολουθία, η σχετική απόφαση συναρμόδιων υπουργείων για να δοθούν τα εισπραχθέντα –από τα πρόστιμα– χρήματα στο ΕΣΥ, όπως άλλωστε δεσμεύτηκε στα τέλη του Μάρτη ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, δεν έχει εκδοθεί. Ως αποτέλεσμα, μέχρι στιγμής τα χρήματα εισπράττονται από τους κατά τόπους Δήμους.

Διόρθωση

Και μία απαραίτητη διόρθωση σχετικά με γραφόμενα της στήλης της προηγούμενης εβδομάδας, καθώς αντί για πεντακόσιες κινητές μονάδες του ΕΟΔΥ, προγραμματισμένες –όπως γράφτηκε– να ξεκινήσουν την περασμένη Δευτέρα μαζικούς ελέγχους στον πληθυσμό, εν τέλει στον δρόμο βρίσκονται σήμερα μονάχα είκοσι πέντε. Προφανώς απαράδεκτο ατόπημα, καθώς η στήλη όφειλε να ψυχανεμισθεί πως οι υπόλοιπες τετρακόσιες εβδομήντα πέντε λογικά προτίμησαν να κάνουν παρέα στις κακόκεφες και ταλαιπωρημένες σβηστές μπουλντόζες του Ελληνικού, οι οποίες αναμένουν να υλοποιήσουν τις προ έτους προεκλογικές δεσμεύσεις του Ακάματου υπουργού Ανάπτυξης.

Βαρύτητα

Ολόκληρη συνέντευξη Τύπου αφιερώθηκε από το υπουργείο Πολιτισμού, παρουσία του κυβερνητικού εκπροσώπου, για την ανακοίνωση μέτρων στήριξης των καλλιτεχνών. Δικαιολογημένα, μιας και η αναγνωρισιμότητα των τελευταίων πέτυχε να σηκώσει ψηλά στην ατζέντα το ζήτημα. Δε μένω στην ουσία των μέτρων – οι εκπρόσωποι των καλλιτεχνών τα έχουν ήδη χαρακτηρίσει άτολμα, βεβιασμένα και υποτυπώδη, όσο στον μορφασμό της κ. Μενδώνη την ώρα που ερωτάτο για τη διόλου κολακευτική δήλωση του συνθέτη Σταύρου Ξαρχάκου για το νομοθετικό έργο της ίδιας για τη στήριξη του Πολιτισμού – έργο ανύπαρκτο με άλλα λόγια. Σίγουρα δε χρειάζονται συγκρίσεις για τον πομπό και τον δέκτη του μορφασμού. Ο κ. Ξαρχάκος είναι ο κύριος Ξαρχάκος και η κα. Μενδώνη είναι η κυρία Μενδώνη. Ούτε βέβαια και παραλληλισμοί. Η ειρωνεία της υπουργού Πολιτισμού για τον μουσικοσυνθέτη έχει όση βαρύτητα θα είχε και στην περίπτωση που το εθνικό κεφάλαιο και ευρωβουλευτής Θόδωρος Ζαγοράκης ειρωνευόταν τον καθηγητή Μπαμπινιώτη για τη χρήση της ελληνικής γλώσσας. Εκείνο που, όμως, χρήζει επισήμανσης είναι το δείγμα του πολιτικού ήθους το οποίο επιστρατεύει η υπουργός απέναντι στους εργαζόμενους του πολιτιστικού τομέα, ιδίως σε τέτοιες συνθήκες οικονομικής τους κατάρρευσης. Ήθος, δηλαδή, που φωνάζει «απόν».


Αλέξανδρος Ραπακούσιος

Είναι τεταρτοετής φοιτητής του τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Έχει συμμετάσχει σε εγχώρια και ευρωπαϊκά μοντέλα προσομοίωσης, ενώ το ενδιαφέρον του εντοπίζεται, εκτός των διεθνών σχέσεων, στην πολιτική επικοινωνία και τη δημοσιογραφία. Μεγάλο κεφάλαιο αποτέλεσε η διετής συμμετοχή του στο Διοικητικό Συμβούλιο της SAFIA, από όπου και αποκόμισε πολύτιμες εμπειρίες και φιλίες. Μέσω του OffLine Post, αρθρογραφεί κυρίως για την εγχώρια πολιτική σκηνή.

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Αλέξανδρος Ραπακούσιος
Αλέξανδρος Ραπακούσιος
Είναι τεταρτοετής φοιτητής του τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Έχει συμμετάσχει σε εγχώρια και ευρωπαϊκά μοντέλα προσομοίωσης, ενώ το ενδιαφέρον του εντοπίζεται, εκτός των διεθνών σχέσεων, στην πολιτική επικοινωνία και τη δημοσιογραφία. Μεγάλο κεφάλαιο αποτέλεσε η διετής συμμετοχή του στο Διοικητικό Συμβούλιο της SAFIA, από όπου και αποκόμισε πολύτιμες εμπειρίες και φιλίες. Μέσω του OffLine Post, αρθρογραφεί κυρίως για την εγχώρια πολιτική σκηνή.