14.3 C
Athens
Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΓνώμηΝίκη Κεραμέως: «Δεν ακυρώνονται οι Πανελλήνιες»

Νίκη Κεραμέως: «Δεν ακυρώνονται οι Πανελλήνιες»


Της Χριστίνας Μαυρέα,

Η υγειονομική κρίση με την πανδημία του κορωνοϊού έχει πλήξει και το χώρο της Εκπαίδευσης. Η αγωνία χιλιάδων μαθητών, γονέων, καθηγητών ολοένα και μεγαλώνει καθώς όλα βρίσκονται στον “αέρα”. «Οι Πανελλήνιες θα γίνουν κανονικά; Θα γίνουν τον Ιούλιο ή τον Σεπτέμβριο; Η ύλη θα μειωθεί ή θα παραμείνει ίδια;». Αυτά είναι κάποια από τα ερωτήματα που ζητούν άμεση απάντηση. Την απάντηση αυτή, ωστόσο, κανείς δεν τη γνωρίζει, ούτε, ακόμα, και οι πλέον αρμόδιοι όπως το υπουργείο Παιδείας, καθώς όλα εξαρτώνται από την πορεία της εξάπλωσης του κορωνοϊού.

Όπως αποδεικνύεται ο χρόνος διεξαγωγής των Πανελλήνιων εξετάσεων αποτελεί ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα, σε συνδυασμό, φυσικά, με τη γενικότερη κατάσταση που επικρατεί, αλλά και τη νέα μορφή εκπαίδευσης, την τηλεκπαίδευση, όπως εφαρμόζεται από τα σχολεία. Το υπουργείο Παιδείας συνεχίζει, από την πλευρά του, να τονίζει ότι βασικός του στόχος είναι να διεξαχθούν οι εξετάσεις σε ημερομηνία όσο το δυνατόν πιο κοντά στις καθιερωμένες ημερομηνίες τους. Οι τελικές αποφάσεις, ωστόσο, θα εξαρτηθούν από την πορεία εξάπλωσης και αντιμετώπισης του κορωνοϊού, αλλά και από τις οδηγίες των ειδικών του ΕΟΔΥ.

Το έκτακτο σχέδιο του υπουργείου Παιδείας προβλέπει παράταση του σχολικού έτους και μετάθεση των Πανελληνίων για τα τέλη Ιουνίου, αρχές Ιουλίου. Παράλληλα, θα μειωθεί αναλόγως και η εξεταστέα ύλη. Από την άλλη, το σενάριο να πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις τον Σεπτέμβριο υπάρχει, όμως θα εξαρτηθεί από τις οδηγίες που θα δώσουν οι ειδικοί για τον κορωνοϊό.

Σε ενημερωτική εκπομπή η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, ανέλυσε όλο το χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Παιδείας σε ότι αφορά την ημερομηνία διεξαγωγής των φετινών Πανελλήνιων εξετάσεων. Ερωτηθείσα γιατί δεν ακυρώνονται οι εξετάσεις, όπως συνέβη και σε άλλες χώρες, η υπουργός δήλωσε πως η συγκεκριμένη σύγκριση είναι λανθασμένη, καθώς η πορεία της Ελλάδας αναφορικά με την πανδημία είναι σχετικά καλή. Κύριος στόχος, όπως επισήμανε, είναι να διεξαχθούν οι Πανελλήνιες «Ιούνιο ή Ιούλιο, όσο πιο κοντά στην προβλεπόμενη ημερομηνία. Γι’ αυτό το λόγο “τρέχουν” οι δηλώσεις και οι διαδικασίες, όπως κάθε χρόνο, τέτοια εποχή». Παράλληλα, η Νίκη Κεραμέως, χαρακτήρισε το σενάριο διεξαγωγής των εξετάσεων το Σεπτέμβριο ως απευκταίο, διότι μεταξύ άλλων «επιμηκύνει και την αναστάτωση στους μαθητές. Περιμένουμε τις οδηγίες των ειδικών για το πότε μπορούμε να ανακοινώσουμε ημερομηνία των εξετάσεων. Μέχρι στιγμής υπάρχει το ενδεχόμενο παράτασης της αναστολής των σχολείων μετά το Πάσχα», υπογράμμισε η υπουργός σχετικά με την ημερομηνία διεξαγωγής των Πανελλήνιων εξετάσεων. Η υπουργός Παιδείας τόνισε, ακόμη, ότι ενημερώνεται καθημερινά για τις εξελίξεις της πανδημίας από τον καθηγητή λοιμωξιολογίας και εκπρόσωπο του υπουργείου Υγείας, Σωτήρη Τσιόρδα.

Όσον αφορά την εξεταστέα ύλη, η Νίκη Κεραμέως δήλωσε πως υπάρχει «σοβαρό ενδεχόμενο μείωσης της» και οι όποιες αποφάσεις θα εξαρτηθούν από το πότε θα ανοίξουν τα σχολεία. «Εάν γίνουν μαθήματα όλο το Μάιο, αυτό δίνει πολύτιμο χρόνο για να καλυφθεί η ύλη», είπε χαρακτηριστικά, αποσαφηνίζοντας ότι σε κάθε περίπτωση, οι μαθητές θα εξεταστούν μόνο σε ύλη που διδάχθηκαν στην τάξη και όχι μέσω τηλε-εκπαίδευσης. Εκτός από τη μείωση της ύλης, το υπουργείο προτίθεται να πάρει μέτρα, εάν φυσικά χρειαστεί, όπως η παράταση της σχολικής χρονιάς και η μείωση της διδακτικής ώρας, πρόσθεσε η Νίκη Κεραμέως μεταξύ άλλων. «Οι σχετικές ανακοινώσεις θα γίνουν το συντομότερο δυνατόν», δήλωσε η υπουργός, επαναλαμβάνοντας ότι ο μόνος λόγος για να γίνουν οι εξετάσεις τον Σεπτέμβριο θα ήταν μια απαγόρευση συγχρωτισμού των μαθητών στην ίδια αίθουσα από την Εθνική Επιτροπή Δημόσιας Υγείας. 

Κλείνοντας, η Νίκη Κεραμέως διαβεβαίωσε ότι όλη αυτή την περίοδο συνεχίζεται  η τηλε-εκπαίδευση με ζωντανές μεταδόσεις που παρακολουθούν σχεδόν ένα εκατομμύριο μαθητές. Παράλληλα, συνεχίζεται και το πρόγραμμα «ασύγχρονης εκπαίδευσης», με το διαθέσιμο υλικό στις ψηφιακές πλατφόρμες του υπουργείου.  Οι μαθητές του δημοτικού, από την άλλη, παρακολουθούν μαθήματα και μέσω της ΕΡΤ2, με αποτέλεσμα το κανάλι να καταγράφει ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά τηλεθέασης, σύμφωνα με την υπουργό. Όσον αφορά τις πλατφόρμες του υπουργείου Παιδείας, η κυβέρνηση ζήτησε και πέτυχε να μην υπάρχει χρέωση δεδομένων από τα κινητά δίκτυα σε όσους τις χρησιμοποιούν. «Προσπαθούμε να εξασφαλίσουμε σε όλους πρόσβαση στην εκπαίδευση», ανάφερε χαρακτηριστικά. Προανήγγειλε, επιπλέον, τον διαμοιρασμό tablet σε μαθητές που το έχουν ανάγκη, αλλά και τη δυνατότητα να συνδεθεί κάποιος στη σύγχρονη πλατφόρμα τηλε-εκπαίδευσης με αστική χρέωση μέσω του σταθερού τηλεφώνου εάν δεν έχει ίντερνετ. Δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει και τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας που «στέκονται αρωγοί σε αυτό το πολύ μεγάλο εγχείρημα».

Το θέμα των Πανελλήνιων εξετάσεων αναζητά άμεσα λύση, καθώς επικρατεί μια γενικότερη ανασφάλεια και αβεβαιότητα σε μαθητές, γονείς και καθηγητές. Ίσως θα έπρεπε το υπουργείο Παιδείας να έχει ήδη πάρει και ανακοινώσει τα ανάλογα μέτρα, διότι οι μαθητές κυρίως βρίσκονται σε μεγάλη ανησυχία και το μόνο που χρειάζονται αυτή την περίοδο είναι ένα περιβάλλον και συνθήκες ηρεμίας. Η ανακοίνωση των ημερομηνιών για το πότε θα διεξαχθούν οι εξετάσεις σίγουρα αποτελεί ένα δύσκολο εγχείρημα, καθώς κανείς ειδικός δεν μπορεί να ξεκαθαρίσει σίγουρα πως θα εξελιχθεί η πανδημία του κορωνοϊού τις επόμενες εβδομάδες στη χώρα μας. Αυτό, όμως, που θα μπορούσε να κάνει το υπουργείο Παιδείας είναι να ανακοινώσει εάν θα υπάρξει περιορισμός της ύλης. Μέχρι στιγμής οι μαθητές δεν προχωρούν σε επόμενα κεφάλαια, αλλά κάνουν επαναλήψεις. Το υπουργείο Παιδείας οφείλει, τουλάχιστον, να ξεκαθαρίσει ποια κεφάλαια και σελίδες θα μείνουν εκτός ύλης, έτσι ώστε οι μαθητές της Γ’ Λυκείου να προετοιμαστούν αναλόγως χωρίς άλλη συναισθηματική φόρτιση.


TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Χριστίνα Μαυρέα
Χριστίνα Μαυρέα
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και μεγάλωσε στο Ηράκλειο, Κρήτης. Είναι απόφοιτη της Φιλοσοφικής Σχολής του τμήματος Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών (Πανεπιστήμιο Κρήτης). Μεγάλες της αγάπες ο αθλητισμός, το διάβασμα, η μουσική και το γράψιμο.