Του Πελοπίδα-Παναγιώτη Κουλούρη,
5η Σεπτεμβρίου 1997: Πεθαίνει, στην Καλκούτα, από καρδιακή ανεπάρκεια η Μητέρα Τερέζα ή Αγία Τερέζα της Καλκούτας. Η Μητέρα Τερέζα γεννήθηκε στις 26 Αυγούστου 1910, στην αλβανική πόλη Σκόδρα και ήταν καθολική μοναχή, ενώ ίδρυσε το Τάγμα «Ιεραπόστολοι της Φιλανθρωπίας», μέσω του οποίου ανέπτυξε ανθρωπιστική δράση, για πολλά χρόνια, ιδιαίτερα στην Ινδία. Το 1929 μετέβη στο Νταρτζίλινγκ της Ινδίας και το 1931 ορκίστηκε ως μοναχή. Το 1937 δούλεψε ως δασκάλα σε ένα σχολείο στην Καλκούτα. Το 1950, πήρε την άδεια από το Βατικανό, ώστε να ξεκινήσει το ιεραποστολικό της έργο και το 1952 μετέτρεψε έναν παλαιό ινδουιστικό ναό στην Καλκούτα, σε κτίριο φροντίδας ανθρώπων, που πεθαίνουν. Επιπλέον, το 1955 ξεκίνησε να λειτουργεί ένα ορφανοτροφείο στην Καλκούτα. Στην συνέχεια, άνοιξε νοσοκομεία και ορφανοτροφεία σε ολόκληρη την Ινδία αλλά και στη Ρώμη, την Τανζανία και την Αυστρία. Μάλιστα, το 1979 κέρδισε το βραβείο Νόμπελ Ειρήνης.
Η Μητέρα Τερέζα ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο, με σκοπό να βοηθήσει τους φτωχούς και τους αρρώστους. Βοήθησε τους πεινασμένους στην Αιθιοπία, τα θύματα της πυρηνικής έκρηξης στο Τσερνομπίλ το 1986, καθώς και τα θύματα του σεισμού στην Αρμενία το 1988. Το 1983, κατά τη διάρκεια επίσκεψής της στον Πάπα Ιωάννη Παύλο Β’, έπαθε καρδιακή προσβολή. Μετά το θάνατό της, ο Πάπας Ιωάννης Παύλος Β΄ κίνησε τις διαδικασίες για την αγιοποίησή της και το 2003 οσιοποιήθηκε, φθάνοντας στο τρίτο από τα τέσσερα στάδια της διαδικασίας της αγιοποίησης. Στις 4 Σεπτεμβρίου 2016, σε μία σεμνή τελετή στο Βατικανό, ο Πάπας Φραγκίσκος αγιοποίησε τη Μητέρα Τερέζα.
Ωστόσο, έχει ασκηθεί έντονη κριτική στη Μητέρα Τερέζα. Ο δημοσιογράφος, αρθρογράφος και συγγραφέας Κρίστοφερ Χίτσενς, μέσα από άρθρα, ντοκιμαντέρ και το βιβλίο Μητέρα Τερέζα: Θεωρία και Πράξη (2000) έχει κατηγορήσει τη Μητέρα Τερέζα για θρησκευτικό φανατισμό και ότι ενώ η ίδια υποστήριζε, ότι διατηρεί απολιτική στάση, εντούτοις συναναστρεφόταν με δικτάτορες (Φρανσουά Ντιβαλιέ, Χότζα) και ότι, ενώ είχε κερδίσει εκατομμύρια δολάρια αφορολόγητα, οι ασθενείς στην κλινική της στην Καλκούτα συνέχιζαν να λαμβάνουν ελλιπή φροντίδα.
Επιπλέον, το 2013 οι Σ. Λεριβέ και Ζ. Σενάρ του Πανεπιστημίου του Μόντρεαλ και η Κ. Σενεσάλ του Πανεπιστημίου της Οττάβα δημοσίευσαν την έρευνά τους, κατά την οποία, όσα βρήκαν δεν δικαιολογούσαν την καθαγιασμένη εικόνα της Μητέρας Τερέζας, η οποία ήταν αποτέλεσμα υπερβολικής προβολής από τα ΜΜΕ και ενίσχυσαν τις κατηγορίες του Χίτσενς. Επίσης, της έχει ασκηθεί κριτική για αρκετές πτυχές της δράσης της, ειδικότερα για την υποστήριξη ακραίων απόψεων κατά των αμβλώσεων ή της αντισύλληψης, για ζητήματα οικονομικής διαχείρισης, καθώς και για τις πραγματικές υπηρεσίες φροντίδας των ιδρυμάτων της.
Τέλος, το 2002 εκδόθηκε το βιβλίο Il segredo di Madre Teresa (Το μυστικό της Μ. Τερέζας) με προσωπικές επιστολές και ημερολόγια της Μητέρας Τερέζας, στα οποία φαίνεται, πως η πίστη της πέρασε κρίση για 50 χρόνια, ενώ το 2007 ο π. Kolodiejchuk, που είχε αναλάβει την υποστήριξη της αγιοποίησής της, εξέδωσε το βιβλίο Mother Teresa: Come be my light, με ανέκδοτες προσωπικές επιστολές της, οι οποίες επιβεβαιώνουν τον κλονισμό της πίστης της. Η ίδια είχε ζητήσει να καταστραφούν οι επιστολές μετά το θάνατό της, αλλά η Καθολική Εκκλησία αποφάσισε να τις κρατήσει. Σύμφωνα με τον π. Kolodiejchuk το πνευματικό βασανιστήριο, από το οποίο διήλθε η Μ. Τερέζα, στην πραγματικότητα, ενισχύει την υπόθεση της αγιοποίησής της.
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1996. Το 2014 ξεκίνησε τις σπουδές του, στο τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Πάντειου Πανεπιστημίου αποφοιτώντας το 2018. Τον Οκτώβριο ξεκίνησε τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο Νεαπόλεως Πάφου στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Νεότερη και Σύγχρονη Ευρωπαϊκή και Ελληνική Ιστορία". Στο OffLine Post αρθρογραφεί για τις κατηγορίες Πολιτικού και Ιστορίας.