12.6 C
Athens
Κυριακή, 17 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΠώς αποτυπώνεται ο τουρισμός το καλοκαίρι του 2019;

Πώς αποτυπώνεται ο τουρισμός το καλοκαίρι του 2019;


Της Κωνσταντίνας Στεργίου,

Το ελληνικό καλοκαίρι βρίσκεται στο αποκορύφωμά του και εκατομμύρια τουρίστες συρρέουν στη χώρα μας για να το απολαύσουν. Τα στατιστικά για την πορεία του τουρισμού αυτό το καλοκαίρι, όμως, αποδεικνύονται απογοητευτικά. Ως αποτέλεσμα, τα έσοδα για όσους δραστηριοποιούνται στο χώρο των τουριστικών επιχειρήσεων είναι πενιχρά και δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τους.

Σε τι οφείλεται η πτώση που σημειώνεται στον ελληνικό τουρισμό, το καλοκαίρι που διανύουμε; Αρχικά, η γείτονος χώρα Τουρκία, η οποία, τα τελευταία χρόνια, παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη στον τομέα του τουρισμού, πραγματοποίησε μία δυναμική εκκίνηση τη φετινή σεζόν, προωθώντας ανταγωνιστικά πακέτα. Ακόμη, κοντινοί (σχετικά με την Ελλάδα) προορισμοί – όπως το Μαρόκο και η Αίγυπτος – βρίσκονται πολύ ψηλά στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών.

Η άνοδος του τουρισμού σε μία γειτονική χώρα αποτελεί, βεβαίως, έναν αστάθμητο παράγοντα σχετικά με την επιτυχή – ή μη – τουριστική περίοδο μίας χώρας. Από την άλλη, όμως, θα ήταν φρόνιμο να αναζητήσουμε και την «προσωπική ευθύνη» της χώρας, που παρουσιάζει καθοδική πορεία σχετικά με την απόδοσή της στο κομμάτι του τουρισμού.

Στην περίπτωση της Ελλάδας, θεωρώ πως το πρώτο σημείο στο οποίο θα πρέπει να αναζητηθεί η ευθύνη, είναι η νοοτροπία που έχουν οι Έλληνες επιχειρηματίες απέναντι στους τουρίστες που επιλέγουν τη χώρα μας για τις διακοπές τους. Δυστυχώς, στο όνομα του κέρδους έχουμε απολέσει την έννοια της φιλοξενίας. Οι τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα μας αντιμετωπίζονται, πολλές φορές, μονάχα ως μέσο απομύζησης κέρδους. Σαφώς, οι τουριστικές επιχειρήσεις προσπαθούν να έχουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κέρδος γίνεται ανάμεσα σε αυτό το μικρό χρονικό διάστημα που, επί της ουσίας, αποτελεί πηγή εσόδων για το υπόλοιπο του έτους. Η κερδοφορία, αν και βασικός στόχος, δε θα πρέπει να καθίσταται αυτοσκοπός, κάνοντας τον επισκέπτη να αισθάνεται πως αποτελεί μέσο εκμετάλλευσης.

Ενας εξίσου σημαντικός παράγοντας που προκαλεί έντονο πρόβλημα στην τουριστική περίοδο, είναι και οι ξαφνικές καιρικές επιδεινώσεις, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη φονική καταστροφή στη Χαλκιδική. Ο φόβος τέτοιου είδους καταστροφών, οδηγεί τους υποψήφιους επισκέπτες της Ελλάδας να στραφούν σε άλλους προορισμούς. Μην ξεχνάμε, επίσης, και τις έντονες – πολλές φορές αδικαιολόγητες – καθυστερήσεις πτήσεων και δρομολογίων Κ.Τ.Ε.Λ. ή πλοίων. Άνθρωποι από χώρες με αυστηρή οργάνωση στις συγκοινωνίες, είναι δύσκολο να δεχτούν την έλλειψη οργάνωσης, κυρίως σε μήνες αιχμής.

Η υποτονικότητα που έχει σημειωθεί, δε σημαίνει πως η τουριστική περίοδος δε θα αποτελέσει τόνωση για την ελληνική οικονομία. Αντιθέτως, ο τουρισμός ήταν και θα παραμείνει ένα από τα πιο βαριά και δυνατά χαρτιά που έχει να παίξει η ελληνική οικονομία. Είναι πολύ σημαντικό, όμως, οι επισκέπτες της χώρας μας να αντιμετωπίζονται με ευγένεια και σεβασμό, ώστε να παραμείνει η Ελλάδα υψηλά στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών.


Κωνσταντίνα Στεργίου

Γεννήθηκε το 2000, στην Αθήνα και είναι προπτυχιακή φοιτήτρια του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Πέρα από τις σπουδές της, μαθαίνει ξένες γλώσσες και συμμετέχει ενεργά σε προγράμματα και προσομοιώσεις που αφορούν Ευρωπαϊκά κυρίως ζητήματα. Τέλος, αγαπά τα ταξίδια.

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ