13.7 C
Athens
Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΕλλάδαΠολιτική καμπάνια & social media

Πολιτική καμπάνια & social media


Της Γιώτα Κοσκινά,

Καθώς πλησιάζουμε ολοένα και πιο κοντά στις αυτοδιοικητικές εκλογές και τις ευρωεκλογές, το διαδίκτυο και τα social media κατακλύζονται από τις καμπάνιες των υποψηφίων. Η λεγόμενη ψηφιακή καμπάνια έχει έρθει τα τελευταία χρόνια στη ελληνική πολιτική σκηνή και είναι αυτή που συχνά, εάν γίνεται στοχευμένα και οργανωμένα αποφέρει ένα σημαντικό προβάδισμα του υποψήφιου έναντι των αντιπάλων του.

Τα τελευταία χρόνια η ενημέρωση, η διάδοση των πληροφοριών, αλλά και η επικοινωνία έχουν γίνει ψηφιακά. Έτσι και ο κόσμος της πολιτικής –οι πολιτική εν προκειμένω- δε θα μπορούσε να απέχει από το μεγάλο αυτό ψηφιακό παγκόσμιο κόσμο. Η online παρουσία ενός υποψήφιου πολιτικού κρίνεται κάθε άλλο παρά αναγκαία τα τελευταία χρόνια. Όποιος υποψήφιος απουσιάζει από τον ψηφιακό κόσμο είναι ουσιαστικά ανύπαρκτος για την πλειοψηφία του κόσμου.

Στην Ελλάδα με βάση τα τελευταία στατιστικά δεδομένα 8 στους 10 Έλληνες χρησιμοποιούν καθημερινά το ίντερνετ για την ενημέρωσή τους, ενώ 1 στους 2 σχεδόν Έλληνες διαθέτουν προσωπικό λογαριασμό στο Facebook, ενώ σε μικρότερα, αλλά καθόλου αμελητέα κυμαίνονται τα ποσοστά στα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με μία ανοδική τάση να καταγράφει τα τελευταία χρόνια η χρήση του Instagram. Τα κοινωνικά δίκτυα, λόγω αυτής της ανοδικής και διαρκούς προτίμησης των χρηστών εμφανίζουν όλο και περισσότερες διαφημίσεις προϊόντων, αλλά και υπηρεσιών στην αρχική τους, κάνοντάς τα αναγκαίο μέσο για οποιαδήποτε ψηφιακή καμπάνια.

Πως δημιουργούμε μία στοχευμένη ψηφιακή καμπάνια;

Μία στοχευμένη ψηφιακή καμπάνια πρέπει να διαθέτει πρώτα από όλα ένα ξεκάθαρο και σαφές πολιτικό μήνυμα. Οι ψηφοφόροι κατά την προεκλογική περίοδο κατακλύζονται με χιλιάδες πολιτικά μηνύματα. Γι’ αυτό το μήνυμα για να τους αποτυπωθεί θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο, μικρό σε έκταση και σαφές. Έπειτα, είναι αναγκαίο να γίνει μία λεπτομερής καταγραφή του εκλογικού σώματος της εκλογικής περιφέρειας ενδιαφέροντος, καθώς και να καταγραφούν οι όποιες ιδιαιτερότητές της. Ακολούθως, δημιουργούμε τους ψηφιακούς λογαριασμούς, μέσα στους οποίους φροντίζουμε να παρέχουμε πλήρεις πληροφορίες, τόσο για το προφίλ του υποψήφιου και τις προσωπικές του θέσεις όσο και για το συγκριτικό πλεονέκτημα της καμπάνιας μας. Με αυτό τον τρόπο, δημιουργούμε το ψηφιακό προφίλ του υποψήφιου και δημιουργούμε μία επικοινωνιακή εξωστρέφεια μεταξύ υποψήφιου και ψηφοφόρων.

Είναι εξαιρετικής σημασίας η επιλογή των social media που θα χρησιμοποιηθούν. Είναι ανούσιο να δημιουργηθούν λογαριασμοί, οι οποίοι δε θα ενημερώνονται ή δεν θα παρέχουν στους ψηφοφόρους τις αναγκαίες πληροφορίες για τον υποψήφιο και την καμπάνια, γιατί αυτό θα λειτουργήσει ανασταλτικά. Στην Ελλάδα, εκτός από το Facebook, το οποίο θεωρείται το πιο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης ενδιαφέρον παρουσιάζει το Instagram στις νεαρότερες κυρίως ηλικίες, λόγω του εικονιστικού του περιβάλλοντος. Στα social media χρειάζεται να παρουσιάζεστε μέσα από φωτογραφίες, έξυπνα γραφικά, βίντεο μικρής διάρκειας και σε καμία περίπτωση μέσα από μακροσκελή κείμενα θέσεων. Οι θέσεις σας και οι τοποθετήσεις σας ωφέλιμο είναι να συνοδεύονται από κάποιο γραφικό, να είναι λιτοί και περιεκτικοί.

Δημιουργώντας, λοιπόν τους λογαριασμούς μπορείτε να τους προωθήσετε αρχικά στους ίδιους σας τους φίλους ή ακόλουθους -ανάλογα το μέσο- και εν συνεχεία να δημιουργήσετε μία διαφήμιση. Μέσω της εφαρμογής των σωστών φίλτρων, όπως είναι η ηλικία, το φύλο, η χώρα και ειδικότερα κάτι που ενδιαφέρει πολύ τους υποψήφιους για τις αυτοδιοικητικές εκλογές, η περιοχή, το ψηφιακό μήνυμα του υποψηφίου ή η προεκλογική του καμπάνια μπορεί να φτάσει τους επιλεγμένους κατοίκους ως διαφήμιση. Αρκεί φυσικά να υπάρχει πρώτα από όλα η επιλογή των ψηφοφόρων που θέλουμε να προσεγγίσουμε. Η επιλογή των παραπάνω φίλτρων θα δημιουργήσει μία στοχευμένη πολιτική διαφήμιση τόσο στο εκλογικό σας κοινό, όσο και στα χρήματα που θα πρέπει να διαθέσετε. Το κόστος που θα πληρώσετε στο Facebook για κάθε κλικ στις διαφημίσεις, θα ανεβαίνει όσο πλησιάζουμε προς τις εκλογές, καθώς θα ανεβαίνει διαρκώς η ζήτηση, οπότε μία σωστή επιλογή φίλτρου θα σας εξοικονομήσει χρήματα. Πέρα από τη στοχευμένη διαφήμιση-προώθηση που εξηγήσαμε παραπάνω, τα likes αυξάνονται, όταν υπάρχει μία συνεχής ροή στη σελίδα. Δηλαδή, όταν ανεβαίνει ανά τακτά χρονικά διαστήματα κάποια ανάρτηση.

Ανακεφαλαιώνοντας, το διαδίκτυο και οι ψηφιακές καμπάνιες έχουν έρθει ως ένας πιο οικονομικός, πιο οικολογικός (αν αναλογιστούμε το κλασικό τρόπο με τη διανομή φυλλαδίων), αλλά και πιο προσιτός τρόπος επικοινωνίας μεταξύ πολιτευόμενων και εκλογικού σώματος. Μία ψηφιακή καμπάνια είναι ένα ισχυρό όπλο. Αν σχεδιαστεί με τα κατάλληλα εργαλεία και «τρέξει» σωστά μπορεί να φέρει αξιοσημείωτα αποτελέσματα και με μικρό κόστος.


Γιώτα Κοσκινά

Γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στον Πειραιά. Αποφοίτησε το 2016 από το τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου με κατεύθυνση την Πολιτική Επιστήμη. Είναι μεταπτυχιακή φοιτήτρια του τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης στο μεταπτυχιακό με τίτλο «Πολιτική και Διαδίκτυο» του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα ως επικοινωνιολόγος.

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Γιώτα Κοσκινά
Γιώτα Κοσκινά
Γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στον Πειραιά. Αποφοίτησε το 2016 από το τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου με κατεύθυνση την Πολιτική Επιστήμη. Είναι μεταπτυχιακή φοιτήτρια του τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης στο μεταπτυχιακό με τίτλο «Πολιτική και Διαδίκτυο» του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα ως επικοινωνιολόγος.