15.4 C
Athens
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠολιτισμόςΟι φετινές ανατροπές στα βραβεία Grammy

Οι φετινές ανατροπές στα βραβεία Grammy


Του Μάριου Μώρου,

Φέτος ήταν μια ενδιαφέρουσα χρονιά για τα βραβεία Grammy, καθώς όχι μόνο αυξήθηκαν μαζικά τα μέλη της κριτικής επιτροπής που διαλέγει υποψηφιότητες και νικητές, αλλά αυξήθηκε και ο συνολικός αριθμών υποψηφιοτήτων για τις Big Four κατηγορίες. Πλέον, θα είναι 8 και όχι 5 οι υποψήφιοι για το άλμπουμ της χρονιάς, τραγούδι της χρονιάς, record της χρονιάς και για τον καλύτερο νέο καλλιτέχνη.

Η ριζική αυτή αλλαγή στην ιστορία της Recording Academy έγινε με σκοπό την «επικαιροποίηση» των Grammys έτσι ώστε να αντιπροσωπεύει καλύτερα το σύνολο της μουσικής σκηνής και να ανταποκρίνεται στην ποικιλία μουσικών κατηγοριών στα charts.

Στην απονομή των βραβείων του 2019 εφαρμόστηκαν για πρώτη φορά οι προαναφερθείσες αλλαγές, με τις γυναίκες να ηγούνται των βραβείων. Μεγάλη νικήτρια της βραδιάς ήταν η τραγουδίστρια Kacey Musgraves, η οποία κέρδισε 4 βραβεία, συμπεριλαμβανομένου και του άλμπουμ της χρονιάς, με το «Golden Hour». Ο δίσκος αυτός, με τραγούδια μοντέρνας country, δέχτηκε μερικές από τις καλύτερες κριτικές το 2018.

4 βραβεία, επίσης, πήρε σπίτι του ο πολυτάλαντος Childish Gambino χάρη στο κοινωνικοπολιτικά στολισμένο «This is America» και το soundtrack για την ταινία του Μαύρου Πάνθηρα. Ο καλλιτέχνης έκανε ιστορία με το εν λόγω τραγούδι, καθώς είναι το πρώτο rap τραγούδι που κερδίζει και τραγούδι της χρονιάς και record της χρονιάς.

Με 3 βραβεία, ακολουθεί η Lady Gaga, που σάρωσε με το soundtrack της ταινίας «A star is born», ο John Daversa, η ανερχόμενη Brandi Carlile και ο Ludwig Gorannson.

Καλύτερος νέος καλλιτέχνης ανακηρύχτηκε η βρετανίδα Dua Lipa, κερδίζοντας το πρώτο της Grammy. Το πρώτο τους Grammy κέρδισαν επίσης οι: Ariana Grande για το «Sweetener», ο Hugh Jackman και ο Bradley Cooper για το The Greatest Showman και το A star is born αντίστοιχα, o Future, η Cardi B (πρώτη γυναίκα με καλύτερο Rap άλμπουμ της χρονιάς με το «Invasion of Privacy», η H.E.R κ.α)

Μια σύντομη ματιά στις απονομές αυτές αλλά και στο σύνολο των υποψηφιοτήτων σε κάθε μια από τις 84 κατηγορίες των βραβείων Grammy υπογραμμίζουν την τεράστια ποικιλομορφία στη μουσική βιομηχανία, από πολιτισμικό μέχρι καθαρά μουσικό και καλλιτεχνικό επίπεδο.

Είναι νωρίς, βέβαια, να κατανοήσουμε κατά πόσο η Recording Academy πέτυχε το στόχο της με τις φετινές αλλαγές. Τα τελευταία χρόνια, η κριτική επιτροπή έχει δεχτεί αποδοκιμαστικά σχόλια από θαυμαστές, καλλιτέχνες και ειδικούς/μελετητές της μουσικής βιομηχανίας για τις υποψηφιότητες τους και για περιπτώσεις «ξόφθλαμου» φαβοριτισμού.

Μάριος Μώρος

Γεννήθηκε το 1998 και μεγάλωσε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Σχολής Μωραΐτη και σπουδάζει στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, στο Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού. Δραστηριοποιείται εθελοντικά σε πολιτιστικά και μη δρώμενα. Όντας στη σφαίρα αυτή, αρθρογραφεί για τα πολιτισμικά και έχει διατελέσει αρχισυντάκτης στο τμήμα του Ελεύθερου για το OffLine Post.

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ